2010-11-18, 14:34
Medlem
Hej! Går i gymnasiet (NV) och matematiken där går ofta rätt långsamt fram och det är mycket mekaniskt räknande som inte är så kul. Så jag söker lite tips på matteböcker som jag kunde använda på sidan om skolan för att gå framåt. De får gärna vara ganska omfattande (ta upp lite av allt) och somsagt läser jag gymnasiematte så kan inte hur mycket som helst. En introduktionsbok för universitetsmatematik skulle kanske vara något?
Citera
2010-11-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stinkz
Hej! Går i gymnasiet (NV) och matematiken där går ofta rätt långsamt fram och det är mycket mekaniskt räknande som inte är så kul. Så jag söker lite tips på matteböcker som jag kunde använda på sidan om skolan för att gå framåt. De får gärna vara ganska omfattande (ta upp lite av allt) och somsagt läser jag gymnasiematte så kan inte hur mycket som helst. En introduktionsbok för universitetsmatematik skulle kanske vara något?

En introduktionsbok i universitetsmatte? Hur långt har du kommit i gymnasiematten till att börja med?
Citera
2010-11-18, 16:33
Medlem
Algebra och Geometri, Anders Vretblad.

Tycker att den täcker ganska mycket och är gjord för den första algebrakursen i universitetet. Intro till induktion, komplexa tal, kombinatorik etc. Dessutom ett väldigt användbart logik kapitel.
Citera
2010-11-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nazani2
Algebra och Geometri, Anders Vretblad.

Tycker att den täcker ganska mycket och är gjord för den första algebrakursen i universitetet. Intro till induktion, komplexa tal, kombinatorik etc. Dessutom ett väldigt användbart logik kapitel.

Tackar!

Känner ni till flera böcker får ni gärna tipsa!
Citera
2010-11-18, 20:29
Medlem
gå till http://www.mhprofessional.com/product.php?cat=117&isbn=0071594531
surfa runt lite, välj en bok och gå därefter till www.adlibris.se där du kan beställa de böcker du valt
det finns mer än matte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in