För det mesta ja, jag har bankat på skiten med hammare, gnidigt den med sandpapper osv utan att den smällt. Har odlat fram kristaller av skiten som jag krossade med en rörtång utan att något hände och kastade i marken samt bankade på med hammare. Sen smäller en av dom när jag råkar tappa den på min TÅNAGEL! Har fortfarande en blå nagel som börjar sitta löst pga. detta. Fattar inte hur det gick till, kändes bara som någon knäppte till men tamefan efter några minuter började tån bli blåare och blåare, funderar på om det kan ha varit nån liten tryckvåg som gick igenom nageln och sprängde kapilärerna på andra sidan. Världens mest oberäknerliga ämne.
Äh. Jag försöker inte ge sken av att vara något geni, men ni vet likaväl som jag att folk kommer göra det vad vi än säger, så det skadar väl inte att försöka komma med lite konstruktiva tips? Det är sant att det inte går att förutse när och hur det smäller, men man kan ju minimera skadan det orsakar när olyckan är framme iaf.
Äh. Jag försöker inte ge sken av att vara något geni, men ni vet likaväl som jag att folk kommer göra det vad vi än säger, så det skadar väl inte att försöka komma med lite konstruktiva tips? Det är sant att det inte går att förutse när och hur det smäller, men man kan ju minimera skadan det orsakar när olyckan är framme iaf.
När man pysslar med kemi händer inga olyckor. Givetvis kan någonting antända eller en reaktion skena iväg men då skall man ha förutsett det och ha förberett så du kan hantera den nya situationen. Då är det ingen olyck, bara ett misslyckande.
Jag har liten tanke som jag är lite osöker på. TCAP ger ju en del gas när det förbräns och det har en väldigt låt temperatur när det brinner. Så min tanke är att man kanske skulle kunna blåsa upp en ballong på en 1000-dels sekund. Om det nu inte brinner så snabbt att ballongen spricker. Man skulle i så fall använda eltändning.
Jag har liten tanke som jag är lite osöker på. TCAP ger ju en del gas när det förbräns och det har en väldigt låt temperatur när det brinner. Så min tanke är att man kanske skulle kunna blåsa upp en ballong på en 1000-dels sekund. Om det nu inte brinner så snabbt att ballongen spricker. Man skulle i så fall använda eltändning.
Skulle detta kunna funka?
Testa, men det känns lite som ballongen skulle trasas sönder av tryckvågen eller heta gaser.
Citat" 40%ig väteperoxid finns absolut INTE i hårblekningsmedel. Skulle du ha det i håret så skulle det fan ramla av. Därimot kanske 40% av hårblekningsmedlet innehålla 3%ig väteperoxid. Jag tror inte att det finns 40%ig väteperoxid överhuvudtaget, tror att gränsen går vid 35%.."
Kan tillägga att det finns 50% och 60% VP, Fanns tidigare 70% och 90% (Kemiskt destillerat).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!