2021-02-01, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
Bostadsrätt är WT. Medvetna människor bor i villa eller hyreslägenhet.

WT bor i hyresrätter, dom har inte råd med bostadsrätter.
Citera
2021-02-01, 09:50
Medlem
Klanledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
WT har inte med inkomst och förmögenhet att göra annars är hela den här diskussionen bara löjlig och narcissistisk.
Citera
2021-02-01, 11:36
Medlem
Citat:
WT har inte med inkomst och förmögenhet att göra annars är hela den här diskussionen bara löjlig och narcissistisk.

Har du någonsin träffat en rik WT?
9/10 tecken på en WT är relaterat till deras inkomst m.m

* Dålig kosthållning och ointresse för att laga bra och näringsrik mat
* Energidrycker
* Obildat språkbruk med mestadels svordomar och könsord
* Oförmåga att hantera känsloutbrott
* Lågutbildad
Citera
2021-02-01, 12:25
Medlem
Klanledarens avatar
Citat:

* Energidrycker
* Lågutbildad
Pengar ger fler valmöjligheter kan jag hålla med om.
Citera
2021-02-01, 12:32
Medlem
Citat:
Pengar ger fler valmöjligheter kan jag hålla med om.
Absolut!
Ingen "vill" väl äta fiskpinnar och mos till middag var och varannan dag om man inte måste?
Lika vill väl ingen bo i nån sunkig hyresrätt i slumkvarteren/ghettot och ha ett dussin raketforskare till grannar.

Jag skulle säga att den största faktorn till att folk blir WT är avsaknaden av förebilder (eller iaf positiva förebilder)
Om du föds i ett fattigt hem, skulle du då inte göra allt som krävs för att ta dig ur den sitsen när du blir äldre och se till att dina barn slipper genomgå samma missär som du själv fick genomgå när du var liten.
Dom har någon konstig syn på livet, att deras föräldrar gjorde saker på ett visst sätt och då ska jag också göra så, att man inte kan se/tro att det faktiskt kan bli bättre, sträva efter en högre utbildning än ens föräldrar som hoppade av skolan vid 16år för dom gjorde mamma på smällen och fick ta något ströjobb på macken.
Citera
2021-02-01, 19:10
Bannlyst
Citat:
Bostadsrätt är i allmänhet den enklaste lösningen som inte kräver annan ansträngning än en fast inkomst ja.

Förorten kan man exkludera som icke-vitområden.

Det krävs en bra inkomst. M2 priset för en hyresrätt i förorten är på 45 k.
Citera
2021-02-04, 17:27
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
När du jobbar som OV i tunnelbanna och kroppen är full med tattueringar.. Det är riktig jävla WT.
Det är också jävligt WT att stava som en kratta.
Citera
2021-02-27, 19:37
Medlem
Citat:
En villa med ”renoveringspotential’ värmländ kostar 10-20 smslån
Citera
2021-02-28, 13:56
Medlem
Citat:

Och vem har sagt att diskussionen inte är löjlig och narcissistisk?

#argumentumadconsequentiam

------------------------------------

Du vet att du är white trash när du går på restaurang med morfar, syrran, morsan, kusinen, faster och halvbrorsan med respektive utan att det bryter mot Covid-restriktionerna.
Citera
2021-02-28, 15:04
Medlem
RolexDatejusts avatar
Jag tycker många i tråden går för mycket på eget tyckande när de stämplar folk som WT. Visst finns det individuella distinktioner i stämpeln "WT", fast i grunden så handlar det ju om en sak bara och det handlar om ett speciellt sätt att leva och uttrycka sig på. Därför så finns det kanske viss variation kring vad man tycker, men det måste ju ändå hålla sig lite grann inom ramen av vad WT är för något. Därför blir det lite konstigt när folk hittar på helt egna saker som är WT. Jag kan till exempel inte säga att det är WT att tycka om att äta på fina restauranger, för det är det ju inte. Blir bara fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus-Pitt
* När du gnäller över "den överdrivna individualismen i detta land".

Detta skulle jag kalla motsatsen till WT och snarare något som är mer insiktsfulla personer säger. WT vore i så fall mer personer som säger "Let's party, YOLO!" och inte reflekterar över nånting djupare än så i livet. Att vara missnöjd över individualismen som råder känns sunt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus-Pitt
* När du har bil.
* När du är med i Svenska kyrkan.

Måste älska FB ibland, så nästan hela svenska befolkningen är WT enligt ditt kriterium rent statistiskt? Även om det finns en viss klick som orkat gå ur svenska kyrkan, så är sannolikheten väldigt låg att de samtidigt inte har en bil också.

Citat:
Bostadsrätt är WT. Medvetna människor bor i villa eller hyreslägenhet.
Citat:

Om diskussionen om boende är löjlig och narcissistisk dock (vilket den är), så förstår jag inte varför du vill påstå att bostadsrätt är WT. Det finns fördelar och nackdelar med alla typer av boenden. Om man bor i bostadsrätt, hyresrätt eller villa har inget med WT att göra.

Citat:

* Energidrycker
* Lågutbildad

Du ställer upp det som att rika WTs är ovanligare (vilket det garanterat är såklart), fast sedan punktar du upp saker som inte har med inkomst/pengar att göra i sig, det blir lite förvirrande.

För att svara på frågan så har jag träffat ganska många rika personer som är WT. Det är närmare ett fenomen med nyrika som köpt en fin sportbil som klär sig illa till exempel. Ta typexemplet med boomers som har mycket pengar men fortfarande har en utstickande ölmage ur sin trasiga t-shirt. Detta trodde jag de flesta märkt av. Döm folks stil, inte deras inkomst skulle jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Kenny-JanObama
Och vem har sagt att diskussionen inte är löjlig och narcissistisk?

#argumentumadconsequentiam

------------------------------------

Han har ju rätt åtminstone i att WT inte har något med inkomst eller hur mycket pengar man har att göra, även om pengar minskar risken för att man är det. Det finns massor av rika personer som är WT personlighetsmässigt och stilmässigt, medan det finns medelklass-personer som har stil och etikett och därför inte är det.
Senast redigerad av RolexDatejust 2021-02-28 kl. 15:06.
Citera
2021-02-28, 15:07
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Du söker råd och tips för olika livssituationer på Flashback och / eller Familjeliv, och tror att det är bra råd. Alltså, det där med kritiskt och logiskt tänkande inte är något för dig.
Citera
2021-02-28, 22:17
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Du söker råd och tips för olika livssituationer på Flashback och / eller Familjeliv, och tror att det är bra råd. Alltså, det där med kritiskt och logiskt tänkande inte är något för dig.

Jag uppfattar det som att du inte tycker man skall söka råd och tips på FlashBack. Bör man ta till sig detta eller skall man strunta i det eftersom det står här på FlashBack?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in