2017-11-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
När du köper kläder du inte har råd med

När din bil är ditt liv

När du tror du är något för att du läser en civilingenjörsutbildning

När du ser ner på underklassen

När du ser ner på människor i fattiga länder

När du konsumerar "finkultur" och gärna visar upp det

När du tror ingen förstår dina fuktiga memes

När du röstar i val och tror du är en bra samhällsmedborgare
?

Jag tror att du har missförstått. White trash är ett begrepp som används för att uttrycka rasism mot vita som anses ha sjunkit ner på en nivå där ingen vit annars skulle vara. Alltså du måste redan vara i botten utan att vilja eller förstå att göra socialt anpassade saker som att rösta och konsumera finkultur, plugga på högskolan osv. De är själva underklassen.
Citera
2017-11-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
?

Jag tror att du har missförstått. White trash är ett begrepp som används för att uttrycka rasism mot vita som anses ha sjunkit ner på en nivå där ingen vit annars skulle vara. Alltså du måste redan vara i botten utan att vilja eller förstå att göra socialt anpassade saker som att rösta och konsumera finkultur, plugga på högskolan osv. De är själva underklassen.

Well, när man tror man är något för att man gör dessa saker så anser jag att man är white trash. Jag kan ta mig själv som exempel. Jag var inte direkt intresserad av min utbildning när jag påbörjade den. Jag valde den för att "jag vill bli något" och för att jag tyckte den var fancy. Läser civilingejör indek och har lyckligtvis blivit mer intresserad nu än jag var för ett år sedan.
Citera
2017-11-26, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Well, när man tror man är något för att man gör dessa saker så anser jag att man är white trash. Jag kan ta mig själv som exempel. Jag var inte direkt intresserad av min utbildning när jag påbörjade den. Jag valde den för att "jag vill bli något" och för att jag tyckte den var fancy. Läser civilingejör indek och har lyckligtvis blivit mer intresserad nu än jag var för ett år sedan.
Fast jag är White trash och mig hittar du inte med omgiven av betyg och diplom.

Klart att man kan imponeras. Jag skulle önska att folk slutade se något fult i att imponeras, inspireras, ha behov av bekräftelse etc. Det är när man inte bryr sig det börjar bli lite skamligt.
Citera
2017-11-26, 00:32
Medlem
BewilderedHulders avatar
... när ungar bankar på väggen och gapar högt så att det dånar mellan husen strax före midnatt.

Nästa gång så kan ni plinga på dörren en civiliserad tid på dagen, så att jag hinner bjuda er på kaffe och kanelsnurror.
Citera
2017-12-05, 05:40
Medlem
När du lyssnar på ultima thule och nordman.
När du går runt i mjukisbyxor offentligt.
När grönsaker och frukt sällan är med i din kost.
När du vandrar runt i några gamla kängor som du haft länge.
När du går runt med någon gammal ÖB plastkasse på dagen.
När du tycker dansband.
Citera
2017-12-07, 17:37
Medlem
flaess avatar
När du skaffar uppseendeväckande tatueringar endast för att skapa uppmärksamhet på "sociala" medier under några dagar, och ångrar dig nästkommande vecka.

När du fullkomligt älskar att skvallra och prata skit om andra. Men eftersom du hörs på hundratals meters avstånd så hamnar du konstant i klammeri med de som du projicerar ditt självförvållade missnöje på.

När din största dröm är att medverka i Paradise Hotel eller andra dokusåpor.
Citera
2017-12-07, 20:39
Medlem
herrrobotkrabbas avatar
När du längtat ett helt år till campingresan i Gekås Ullared.
Citera
2017-12-10, 08:54
Bannlyst
Olof Palme var kungen av White Trash, hela hans värdegrund stinker WT.

Ett exempel :

Vad kostar mjölken?
- Det har jag ingen annnnnning om.

Är annars är många SSU väldig nära WT, klassiken är när SSU Ordförande Philip bajsade på en hotellmatta i Bryssel och man gav städerskan en femhundra för att städa utan avföringen
Citera
2017-12-10, 09:07
Medlem
InflatableBoppos avatar
*När du uppskattar Morran och Tobias samtidigt som det är din uppväxt och liv de driver med, gör narr av.
*När du skyller din unges tillkortakommanden på skolan.
*När du vill få en diagnos på din unge utan att ungen har en diagnos enbart för att kunna medicinera ungen. Du själv orkar inte ta ansvar över uppfostran.
*Du skyller din ouppfostrade ungens beteende på en bokstavskombination.
*Du tillbringar dagarna på Flashback med att trolla och skapar nya användarnamn enbart i syfte av att trolla.
*Som vuxen använder du akronym och smileys på sociala medier.
*Som vuxen använder du dig av rinkebysvenska och usel svenska som liksom.
*Du saknar gymnasiebetyg (Schyffert) i ett land där man bara behöver närvara på lextionerns för godkänt. Jag fick G i bild bara av att vara där. Min artistiska sida är noll.
Citera
2017-12-10, 12:28
Medlem
InflatableBoppos avatar
Vad jag menar skapar trista trolltrådar bara för att trolla definition av wt.

(FB) Son onanerar...
Citera
2017-12-14, 23:20
Medlem
du vet att du är wt eller mycket värre när du ödslar din tid i dessa trådar när de flesta wts har roligare liv än att slösa bort sina liv på flashback. ja jag blev en wt just nu men med alla er är jag iallafall inte ensam... efter att ha läst här lite har jag insett att ALLT är wt beroende på vem man frågar jag är wt på så många nivåer att jag borde skämmas.
Citera
2017-12-20, 20:41
Medlem
När du lyssnar på Nordman, Ultima Thule, Eddie Meduza osv.
När du drömmer om en fin bil men landar på en volvo.
När du rullar runt hos Jula med dina 2-3 skrikiga småbarn.
När du tycker käkar snabbmat ofta.
När systembolaget ligger hos din närmsta kundkrets.
När du bor i slumpmässig by i Värmland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in