2012-08-21, 18:16
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisbrickan
...du uppriktigt tror att din treåriga sjuksköterskeutbildning är värd en lön omkring 40000 kronor i månaden.
hahaha så sant!!
Citera
2012-08-22, 00:14
Medlem
Konservativ-Mans avatar
Det finns flera här i den här tråden som menar på att 90% av svenskarna är "white trash" eftersom de de kan "bocka av" flera punkter på listor som liknar nedanstående lista.

Nej, säger jag då!

Jag hoppas verkligen inte att det är så illa ställt med svenskarna. Ni som hävdar att detta stämmer in på merparten av den svenska befolkningen tillhör själva "white trash-befolkningen".

Jag kommer att kommentera punkterna med fetstil när det gäller mig personligen:

Citat:
Ursprungligen postat av TeddyDaniels
I mina ögon är du av WT-kalibern..

När du färgar håret platinablont och inte lyckas, men själv inte ser hur jävla fult och gult det egentligen blev - Eftersom jag är man så bleker jag inte håret. Min kvinna gör det inte heller.

När du bär tumring - Har inga smycken.

När du har tribaltattueringar - Det mest säkra "white trash-tecknet. Givetvis har jag inga tatueringar över huvud taget.

När du glänser med din firmabil och grymma lön på 22k efter din yrkesförberedande gymnasieutbildning - Saknar firmabil och tjänar betydligt mer än 22 000 kronor i månaden.

När du på riktigt tycker det är sweet att gå till "nivå 22" och resterande hak kring fridhemsplan - Har aldrig att min fot på Nivå 22.

När du bär kortärmade skjortor med rutiga märkliga mönster (gärna lite halvt ostrukna) - Mina skjortor är strukna.

När du har tattuering i svanken/snett ovanför fittan. Speciellt fjärilar och dylikt.

När du inte kan någonting om könssjukdomar (inte kan se skillnad på bakterier/virus etc) - Har haft vett att skydda mig och har således inte haft könssjukdomar.

När du bär mjukisbyxor offentligt (utanför träningssammanhang) - Vägrade t.o.m. som barn att gå i mjukisbyxor offentligt. (Undantaget någon friluftsdag i skolan). Gäller givetvis det samma idag. Tanken har inte ens slagit mig.

När du har svarta lacoste-skor till vita/utsvängda ljusa jeans - Äger inga ljusa utsvängda jeans.

När du har en piercing i ögonbrynet. - Självklart inte... Och ingen annan piercing heller.

När du kallar folk i din närhet för vulgära konstiga kombinitationer av könsord. (EX: Bögfitthora, negerollon, kuksugarfitta) - Tilltalar inte människor på det sättet. Använder aldrig könsord över huvud taget vid samtal.

När du ser akademiker och folk på universitet/högskola som nördar - Jag ser dessa som personer med ambitioner.

När du sätter tribaler på din bil - Tanken att klistra på något på min bil har aldrig existerat.

När du sätter stripes på din bil - Se ovan.

När du har ett flertal waunderbaums(stavning?) alt. tärningar hängandes i backspegeln. (OK om du gillar raggarstilen och kör den fullt ut, medveten om stämpeln) - Har aldrig ägt en wunderbum, än mindre inhandlat en dylik.

När du sätter in en baslåda som tar upp hela bagageutrymmet (smart gömd installation som ger samma ljud är i övrigt nice) - Mitt fordon har redan en bra ljudanläggning.

När du blir överlycklig av första snön för du kan du sladda med din bakhjulsdrivna volvo eller bmw på närmsta parkering. - Äger ingen Volvo eller BMW, men min bakhjulsdrivna tyska bil har antisladdsystem. Att sladda tillhör inte mina intressen.

När du hatar nationalister/kommunister utan att egentligen inte ha en aning om vad de står för - Jag kan ha åsikter om nationalister och kommunister, men jag hatar dom inte.

När du ständigt uppdaterar din facebook-status med hur mycket bärs du ska dricka ikväll, alt. hur dåligt du mår dagen efter. - Använder knappt Facebook. Är där mer sällan än en gång i månaden. Tanken har aldrig slagit mig att skriva om vad jag har gjort, vad jag för närvarande håller på med eller vad jag skall göra. De mycket få bilder som finns visar givetvis inte något som kan "kopplas" till mig som person.

När du kallar en välklädd man för bög/stekare - Kallar ingen för bög p.g.a. klädstil.

När du inte alls har koll på geografin i din egen stad, även kända gator. (vanligt att folk från sthlms förorter inte vet vilken gata sveavägen är etc.) - Har god kännedom om min bostadsort.

När årets höjdpunkt är resan till Kreta. FAN vad gött med Mythos. - Charter kan i vissa fall ha in charm men föredrar andra resor.

När kronorna för kosttillskott överskrider din budget, trots att du endast tränar 5ggr/månad. Och då endast bröst, biceps och mage. - Ingen som äter rätt behöver kosttillskott.

När du stoltserar om att du verkar och postar på flashback, och finner "2:an" skämtet extremt roliga Ser inte dessa skämt som roliga.

När du ser foppatofflor som "sköna dojjor på sommaren" - Äger inga foppatofflor.

När du tycker att "ballar av stål" och "pensionärsjävlar" är TV av kvalitét - Det är inte bra TV.

När du tycker att du känner dig sofistikerad när du precis har köpt Aftonbladet - Köper inte kvällstidningar om regel, men om det sker så är det INTE Aftonbladet.

När du stolt plockar fram din snodda Goose/Fjällräven jacka redan i augusti för det börjar bli lite kallt - Äger ingen sådan jacka, än mindre en stulen sådan.

När du känner dig riktigt häftig och kulturell med dina Ikea-tavlor. Motiv: Ett svartvitt NYC med kanske en gul taxi - Har ingen sådan tavla, äger dock en annan Ikea-tavla.
När du inte kan svara på frågan "Vad gillar du för typ av musik?" - Givetvis kan jag svara på det.

Många på Flashback verkar ha blandat ihop "white trash" med vanliga "Svenssons" och unga, bilintresserade killar från mindre samhällen. Säger dock inte att TeddyDaniels har gjort det, men andra har gjort det i sina wt-listor.

Sladda med bilen är inte i första hand WT, det är motorintresserad ungdom som gör det.

Äta tacos på fredagen är exempel på en Svensson-aktivitet.

WT är tribaltatuering, tumring, mysbyxor utanför träningslokalen, tobaksnytjande, osunt alkoholintag, någon form av bidragsbeoende under en längre tid, avsaknad av ambitioner, ofta lågutbildad, ointresserad av samhällsfrågor, osunt och gränslöst användande av Facebook, ointresserad av sina barn, reptiler eller kamphundar som husdjur, ger sina barn underliga namn eller med alternativa stavningar m.m.

Ett tecken på WT som inte nämnts, vad jag sett i tråden, är för många kylskåpsmagneter som "håller fast" alldeles för många papperslappar eller foton på barn, husdjur eller sig själva när de intar alkohol på någon charterresa.

Skriver man dessutom "Fånga Dagen" eller "Carpe Diem" med bokstavsmagneter på kylsåpet så är man riktigt illa ute.
Senast redigerad av Konservativ-Man 2012-08-22 kl. 00:23.
Citera
2012-08-22, 15:26
Medlem
Du ser ut så här: http://www.ladda-upp.se/bilder/ecdcoczgxablea/

Där har vi hon, trailer park queen.
Citera
2012-08-23, 22:41
Medlem
Jimmysws avatar
När du äger en Pickup och deltar på sånnahär uppvisningar http://www.youtube.com/watch?v=iZqfrPW4Gic&feature=player_embedded
Citera
2012-08-25, 03:49
Medlem
Fremmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cagiva
Detta är ett enkelt sätt att se vilka vänner man bör ta avstånd från.

(ursäkta för dubbelpost)
Det har du rätt i. Jobbigare blir det dock när man försöker förklara varför personen kanske inte borde ''gilla'' den bilden och dessa säger något i stil med ''jag gör för fan vad jag vill''.
Citera
2012-08-27, 05:15
Medlem
När man som svensk kvinna är gift med en neger.
När man som svensk kvinna röker, snusar, är tatuerad och/eller piercad.
När man som svensk man skaffat sig en importfru från Thailand.
När man tycker välklädda män med dyra kläder är bögiga och folk med akademisk utbildning är nördar.
När sonen i familjen skaffat örhänge, oftast guldring eller fejk-diamant.
När dottern i familjen förlorat oskulden väldigt tidigt.
När man har fått betalningsanmärkningar pga massa abonnemang och köp på avbetalning.
När äldre män har guldring i örat och går runt offentligt i mjukisbyxor, bor även ofta i invandrartäta förorter.
När tonåringarna i WT familjen försöker efterlikna invandrare genom beteende, klädsel och sätt att prata.
När man tigger cigaretter av folk man inte känner ute.
När man tror på allt man hör och läser.
När man har usel allmänbildning, dålig utbildning som t ex yrkesförberedande eller går i IV.
När man som tonåring jobbar i Mcdonalds.

Fy fan för dessa människor
Citera
2012-08-27, 22:33
Medlem
BabySailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnah
När man som svensk kvinna är gift med en neger.
När man som svensk kvinna röker, snusar, är tatuerad och/eller piercad.
När man som svensk man skaffat sig en importfru från Thailand.
När man tycker välklädda män med dyra kläder är bögiga och folk med akademisk utbildning är nördar.
När sonen i familjen skaffat örhänge, oftast guldring eller fejk-diamant.
När dottern i familjen förlorat oskulden väldigt tidigt.
När man har fått betalningsanmärkningar pga massa abonnemang och köp på avbetalning.
När äldre män har guldring i örat och går runt offentligt i mjukisbyxor, bor även ofta i invandrartäta förorter.
När tonåringarna i WT familjen försöker efterlikna invandrare genom beteende, klädsel och sätt att prata.
När man tigger cigaretter av folk man inte känner ute.
När man tror på allt man hör och läser.
När man har usel allmänbildning, dålig utbildning som t ex yrkesförberedande eller går i IV.
När man som tonåring jobbar i Mcdonalds.

Fy fan för dessa människor

Så usel allmänbildning och dålig utbildning går hand i hand alltså? Sådana antaganden skulle jag vilja kalla WT, att dra alla över en kam. Skulle hellre säga att det är mer WT att lista upp sådant folk redan skrivit i tråden flera gånger om. Men jag håller med, fy fan för WT..
Citera
2012-08-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabySailor
Så usel allmänbildning och dålig utbildning går hand i hand alltså? Sådana antaganden skulle jag vilja kalla WT, att dra alla över en kam. Skulle hellre säga att det är mer WT att lista upp sådant folk redan skrivit i tråden flera gånger om. Men jag håller med, fy fan för WT..
Jag tror han menade att man har usel allmänbildning i kombination med dålig utbildning.
Citera
2012-09-21, 00:55
Medlem
När man:
Handlar på Lidl.
Har tatueringar.
Gör coola eldflammor på sin bil.
Har Macgyver frisyr.
Går utanför hemmet i tofflor.
Köper trisslotter 2 gånger i veckan och hoppas på mega vinsten.
Köper varor från Tv shop.
Går på Hockey/fotbollsmatcher och häver i sig öl på lokala krogen innan.
Citera
2012-09-21, 01:46
Medlem
Fris avatar
Vadå "Lidl"!?
Deras problem är att man går genom deras butiker utan att hitta nåt man vill köpa, men gör man väl det en gång så kan det vara "classy". Om än förstås man inte vill bära deras kasse på stan sen...

TV-Shop har jag köpt en sak från, en enda sak och aldrig mer någonting någonsin, och det var hårt WT! Uppblåsbar säng. Skulle bo ett par dagar i en lägenhet innan vi reste vidare, min fru och jag, och vi tänkte vara snåla, så vi planerade en vecka i förväg och köpte en uppblåsbar säng från TV-shop. Varenda rörelse, inklusive andetag, fick denna gummiballong att ljuda "GNIIS GNAAS". När man vänder sig om en aning i sömnen, så vaknar man skrämd av det otroligt skärande ljudet "KNÄEIIIIHP". Och den tappar luft stadigt, så man vaknar varannan timme av att rumpan slår i golvet och måste sen trampa på en luftpump för att blåsa upp den igen.

Vilken fantastisk produkt! Ett roligt minne tillsammans, dock, WT kan ha kul. Vi eldade verkligen demonstrativt upp den på innergården sen och tog in på hotell för den andra natten.
Citera
2012-09-21, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Vadå "Lidl"!?
Deras problem är att man går genom deras butiker utan att hitta nåt man vill köpa, men gör man väl det en gång så kan det vara "classy". Om än förstås man inte vill bära deras kasse på stan sen...

TV-Shop har jag köpt en sak från, en enda sak och aldrig mer någonting någonsin, och det var hårt WT! Uppblåsbar säng. Skulle bo ett par dagar i en lägenhet innan vi reste vidare, min fru och jag, och vi tänkte vara snåla, så vi planerade en vecka i förväg och köpte en uppblåsbar säng från TV-shop. Varenda rörelse, inklusive andetag, fick denna gummiballong att ljuda "GNIIS GNAAS". När man vänder sig om en aning i sömnen, så vaknar man skrämd av det otroligt skärande ljudet "KNÄEIIIIHP". Och den tappar luft stadigt, så man vaknar varannan timme av att rumpan slår i golvet och måste sen trampa på en luftpump för att blåsa upp den igen.

Vilken fantastisk produkt! Ett roligt minne tillsammans, dock, WT kan ha kul. Vi eldade verkligen demonstrativt upp den på innergården sen och tog in på hotell för den andra natten.
Hehe vet vilken säng du menar...Jag är själv bottenskrap, och de punkterna jag radade upp nyss har jag tagit från mig själv och min omgivning
Citera
2012-09-21, 04:18
Bannlyst
Du sitter och väntar på att "få" förboka iphone5 och postar :

Citat:
"HAHA. delbetalning.. annat ord för abbonemang. tydligen så att abbonemang har en "negativ klang".
på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in