2010-11-17, 20:14
Medlem
Mauxs avatar
Problembeskrivning: Min lillasyster köpte The Sims 3 begagnat av en kompis och jag skulle installera det åt henne. Installationen startade som den skulle och sedan var processen igång. Efter en stund så kom ett felmeddelande upp (nedan). Jag har försökte att börja om från början men det hände igen. Jag antog därför att det var CDn som var för repig (den var ganska mycket repig). Någon dag senare så köpte min syster spelet nytt på webhallen och jag skulle installera det åt henne men samma sak hände igen.

Jag har haft problem med min läsare 2 gånger förut, första gången när jag skulle installera Just Cause 2 men då var det drivrutinen som behövde uppdateras. Andra gången så var det när jag skulle installera Fallout: New Vegas (CD-läsaren läste inte CDn, den bara snurrade). Den gången så fixade jag det genom att ladda ner spelet från STEAM. Min läsare kan installera spel som The Sims 2 utan problem och läsa andra CDar.

Jag har försökt att uppdatera drivrutinen och jag är ganska säker på att den har den senaste (iaf enligt enhetshanteraren). Jag har även avinstallerat och installerat om CD-läsaren men utan resultat. Jag skriver detta för att få en sista hjälp innan jag kontaktar Dustin.
Min dator byggde jag själv med ett komplett paket från www.dustinhome.se för kanske 6 månader sen.

Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde ta sig lite tid och hjälpa mig med detta!

-Operativsystem: Windows 7 Professional 64-bit

-Felmeddelande:

--------------------------------------------------------------------------------
Fel vid överföring av funktion:
Fil: D:\Game\Bin\bin\cs-CZ\Sims3Launcher.resources.dll
Felmeddelande: Datafel (CRC-fel, Cyclic Redundancy Check)
---------------------------------------------------------------------------------

-CD-Läsare: Samsung DVD±RW 22x Double Layer (det står även "Super writemaster" och "speedplus" på själva cd-läsaren
Citera
2010-11-17, 20:18
Medlem
DollarMakers avatar
tror det räcker att putsa skivan bara...
Citera
2010-11-17, 20:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Är du kunnig kan du prova att öppna cd-spelaren och MYCKET försiktigt göra rent läshuvudet, ibland kan det räcka att blåsa in i cd-spelaren för att få bort damm.
Citera
2010-11-17, 20:34
Medlem
Mauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Är du kunnig kan du prova att öppna cd-spelaren och MYCKET försiktigt göra rent läshuvudet, ibland kan det räcka att blåsa in i cd-spelaren för att få bort damm.

Jag kan testa att blåsa in i cd-spelaren men jag vill nog inte plocka isär den, detta kan väl kanske sabba garantin? ;/
Citera
2010-11-17, 20:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Plocka isär=ingen garanti.
Citera
2010-11-17, 20:42
Medlem
Mauxs avatar
Jag blåste i cd-läsaren men problemet kvarstår
Citera
2010-11-17, 20:52
Medlem
DollarMakers avatar
kanske behövs en sån här skiva

http://www.helmer-nilsson.se/BUTIK/Article.aspx?article_id=XZFPWKKBBU08S5R8KTKJERP5T1 52AMN2
Citera
2010-11-17, 21:23
Medlem
Mauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
kanske behövs en sån här skiva

http://www.helmer-nilsson.se/BUTIK/Article.aspx?article_id=XZFPWKKBBU08S5R8KTKJERP5T1 52AMN2

Ja kanske det kan ju testa med en sån. Men skivläsaren är ju inte ens 1 år kan den verkligen ha blivit så skitig redan?;/ jag har heller inte använt den så mycket för de flesta av mina spel är nedladdade från steam
Citera
2010-11-17, 21:55
Medlem
Mauxs avatar
Behöver verkligen hjälp;( jag har inte lust att krångla med att byta cd-spelaren och jag vill veta om det finns någon enklare lösning;/
Citera
2010-11-17, 22:30
Medlem
yoshiboys avatar
tjena

Jag har haft CRC problem för några års sedan och då berodde det på att mina ramminnen var felaktiga, prova att köra memtest86, för att se om du har några fel på dem.

Testa att packa upp stora (4-6gb minst) winrar filer med för att se om du får CRC fel.

MVH
Citera
2010-11-18, 09:37
Medlem
Mauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoshiboy
tjena

Jag har haft CRC problem för några års sedan och då berodde det på att mina ramminnen var felaktiga, prova att köra memtest86, för att se om du har några fel på dem.

Testa att packa upp stora (4-6gb minst) winrar filer med för att se om du får CRC fel.

MVH

Tack för tipset jag testar så fort jag kommer hem
Citera
2010-11-18, 20:23
Medlem
Mauxs avatar
Hinner inte testa minnena idag, gör det imorgon. Behöver fler tips!;/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera