2010-11-20, 16:19
Citat:
Bilder för jämförelse? Som jag förstått det så är siffrorna bara måttet på bandet runt hela bysten och kupan är mängen "innehåll" i bösten, därmed borde någon med 60C vara väligt smal fast med en normalt stor byst?
Ursprungligen postat av LikadanSomDu
Nä, kupor är ju inget statiskt mått, kupstorleken ökar och minskar i relation till omkretsen. Jag har exempelvis 65E-70D, det är samma sak som 75C, 80B eller 85A. Så funkar det iaf med bh-sizer, sen vet jag att man pratar om kupor i operationssammanhang, men har aldrig fattat hur man kategoriserar där. Känner exempelvis en tjej som opererade till c-kupor, som hon själv uttryckte det. Hennes bröst var ju klart större än vad man tänker sig med C, tror hon hade DD-kupa i bhar efter operationen med 75 i omkrets.
Så när någon säger "minst c-kupa" KAN det alltså innebära en 60C, som i sådana fall är skitlitet.
Så när någon säger "minst c-kupa" KAN det alltså innebära en 60C, som i sådana fall är skitlitet.
Citat:
Alltså ställer du visst krav på utseende?
Ursprungligen postat av qessica
Nej, inte alls sarkastisk, fast det beror ju på hur man definierar kraven också. Jag däremot ställer inte kraven på att mannen ska se ut så, men i helhelt skrev jag ju att man faktiskt tänder på något visst. Jag skulle ju inte träffa någon jag inte tänder på. Men hm, känner att det jag säger går emot mig själv nu, haha. Damn! Är väl antagligen alldeles för kass på att formulera mig på det sättet att du ska förstå hur jag tänker.
Det handlade mest bara om principen att han från första början skrev "ska" och då tänkte jag att bröstens storlek går inte alltid att döma innan man klätt av och därför tog jag exempel om kukstorlek också. Well, dåligt exempel kanske
Men, bra, proportionella kroppar är bäst, och det var väl lite det jag menade mer också
Jag som är 1,63 och stl 34 kanske inte skulle vara snygg i G-kupa liksom 
Det handlade mest bara om principen att han från första början skrev "ska" och då tänkte jag att bröstens storlek går inte alltid att döma innan man klätt av och därför tog jag exempel om kukstorlek också. Well, dåligt exempel kanske
Men, bra, proportionella kroppar är bäst, och det var väl lite det jag menade mer också
Jag som är 1,63 och stl 34 kanske inte skulle vara snygg i G-kupa liksom 
Det är inte alltid lätt att vara så fri från utseendefixering som man själv vill, vi är ju trots allt bara djur.
Förstod det nu i efterhand.
Dock är det ju lite svårare att kolla igenom ett par byxor + kalsonger än att jämföra hur mycket en tjejs BH sticker ut. Bättre jämförelse kanske skulle vara typ "alla män måste ha minst ett 6-pack"? 
34 cm? Runt midjan?
Nej det skulle du knappast vara, men åt andra sidan tror jag inte att någon skulle se bra ut med bröst större än sitt eget huvud.
Citat:
Bildbevis?
Ursprungligen postat av qessica
Den där C-kupan kan inte vara en C på riktigt! Jag har själv 75C eller D och har inte sådär. Det där måste vara mycket större än C!
EDIT: Tar väl tillbaka lite. Testade att göra framför spegeln och det ser väl någorlunda ut sådär. Men känns ändå som om hon borde ha lite större.
EDIT: Tar väl tillbaka lite. Testade att göra framför spegeln och det ser väl någorlunda ut sådär. Men känns ändå som om hon borde ha lite större.