2010-11-17, 06:09
Medlem
morkfromorks avatar
just nu finns två katter, en sköldpadda,

föreslår att djur läggs till icke tillåtna 'varor'.
Citera
2010-11-17, 06:14
Medlem
BenAsslicks avatar
Faktiskt, eftersom reglerna säger att första man i tråden ska få det som ges ut.

Och man vet aldrig om förste man är kapabel till att hand om dessa djur på ett bra sätt.. speciellt med tanke på vilka fetischer och idéer många här har.
Citera
2010-11-17, 08:00
Medlem
Forbliranonyms avatar
Håller med ts, vart lite chockad själv när jag såg katten igår. Tyckar att det borde bli en regel det oxå faktiskt.
Citera
2010-11-17, 09:30
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Varför skulle det förbjudas?

Om ni nu anser att det skall förbjudas från ett djuretiskt perspektiv så är ni ju helt fler ute.

Det är väl bättre att någon som vill ta hand om djuret får djuret, än att djuret får vara kvar eller vanvårdas av brist på tid eller annat av den nuvarande ägaren som inte vill ha den.

Näe, miljömuppar tänker fan aldrig längre än näsan räcker. Istället föreslår jag att man i djurfall tillåter möjligheten för TS att välja vem denne ger bort det till.
Citera
2010-11-17, 09:55
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Varför skulle det förbjudas?

Om ni nu anser att det skall förbjudas från ett djuretiskt perspektiv så är ni ju helt fler ute.

Det är väl bättre att någon som vill ta hand om djuret får djuret, än att djuret får vara kvar eller vanvårdas av brist på tid eller annat av den nuvarande ägaren som inte vill ha den.

Näe, miljömuppar tänker fan aldrig längre än näsan räcker. Istället föreslår jag att man i djurfall tillåter möjligheten för TS att välja vem denne ger bort det till.

Håller med.

Dessutom en bra lösning att låta givaren välja mottagare i specialfallet djur för att minska risken för potentiella djurmisshandlare eller vad det nu är ni är rädda för.
Citera
2010-11-17, 10:09
Medlem
Disembowlers avatar
Vad är detta för trams?

Vad har man för garantier för att ens djur inte blir offer för sadister när man skänker bort dem på blocket? Eller i tidningsannonser? Visst, det hänger en del personer på FB med olika böjelser eller hatisk personlighet osv. Men dessa djurplågare kan ju använda vilket forum som helst på nätet.

Jag ställer mig starkt emot ett förbud.
Citera
2010-11-17, 13:37
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Vad är detta för trams?

Vad har man för garantier för att ens djur inte blir offer för sadister när man skänker bort dem på blocket? Eller i tidningsannonser? Visst, det hänger en del personer på FB med olika böjelser eller hatisk personlighet osv. Men dessa djurplågare kan ju använda vilket forum som helst på nätet.

Instämmer, sedan kan man diskutera hur mycket det hjälper att på ett anonymt forum välja vem som ska få djuret, såvida inte en användare sitter och postar hemgjorda gorebilder på sina fd husdjur. Men då djur är levande varelser så kan jag hålla med om att i det fallet kanske kan hjälpa med placeringen om givaren får välja lite.
Men det skulle nog skydda minimalt mot vanvård.
Citera
2010-11-17, 15:49
Medlem
Arachibutyros avatar
Jag ser inte det som ett probem? jag menar, man kan ju lägga ut en annons på blocket och så kommer någon helt okänd och hämtar ens hus djur. Lika annonymt som här.
Skillnaden är väl att här kan man kolla, som någon sa, om de har hängt lite väl mycket i gore forumet för att ge bort sin coola lilla sköldpadda.

Det är ju inte direkt så att man får ett PM av någon helt okänd och skickar djuret på posten...
Citera
2010-11-17, 15:54
Medlem
tältpinnes avatar
Jag misstänker att TS baserar sin tråd på premissen att samtliga användare på flashback är fullständigt brända i skallen och inte skulle dra sig för att sy en fin kattväska alt. snickra ihop en fräsig sköldpaddehatt.
Citera
2010-11-17, 16:02
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Jag misstänker att TS baserar sin tråd på premissen att samtliga användare på flashback är fullständigt brända i skallen och inte skulle dra sig för att sy en fin kattväska alt. snickra ihop en fräsig sköldpaddehatt.

Jag tror det med. Det verkar finnas någon övertro på att majoriteten av FB:arna är sjuka i huvudet.

Skulle dessa personer som påstår dessa saker titta på hur mycket vettigt som skrivs utanför dessa skumforum, så torde de ändra på sina åsikter.

Men givetvis anser jag fortfarande att det vore bra, att användaren i dessa fall kunde få lite mer frihet att välja vem den skänker djuret till.
Citera
2011-02-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Vad är detta för trams?

Vem har sagt att problematiken inte finns på blocket eller liknande sidor? Skillnaden är att här ska TS förbinda sig till att skänka djuret till den först svarande, på blocket kan du be både första andra och tredje svarande att dra åt helvete om du skulle få en feeling att de är människotr som inte bör handha djur.

Jag skulle vilja hävda att det alltid är en dålig ide att skänka bort djur till någon man inte känner, oavsett om det är på blocket eller FB.
Citera
2011-02-28, 22:19
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Instämmer till fullo. TS kan ju gå till ett katthem och fråga vad "sommarkatter" är och hur många de får in varje sommar. Hellre att folk skänker bort dem än att bara dumpa dem någonstans för att svälta/frysa ihjäl ute i naturen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in