2010-11-17, 00:01
Medlem
Shogun-s avatar
Hålla flashback.
Det är så att min yngre bror, som är 15 (eller 16, iaf inte över 18), har planerat att tatuera sig. Och det är inte vilket ställe som helst, han vill göra det på handen, närmare bestämt mellan tummen och pekfingret (hoppas ni fattar just var jag menar).
Motivet är inte relevant, men det är inte särskilt stort. Min fråga är då, vet ni ett ställe där de accepterar att tatuera minderåriga, i stockholm. Och jag, som är 22, räknas väl som målsman för honom?

Tack på förhand,
Shogun-
Citera
2010-11-17, 00:03
Medlem
Gambias avatar
Såvida du inte är hans vårdnadshavare är du inte hans målsman.
Citera
2010-11-17, 00:04
Medlem
atishpares avatar
Inget professionellt ställe iaf.. vet att det fanns ett ställe i gamla stan som piercade samt tatuerade folk under arton, gjorde min tungpiercing där. Tyvärr minns jag inte vad stället hette, detta var ca 4 år sedan..
Citera
2010-11-17, 00:06
Medlem
Caens avatar
Din "bror" får göra det olagligt eller ta med sin vårdnadshavare.
Citera
2010-11-17, 00:34
Medlem
Shogun-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caen
Din "bror" får göra det olagligt eller ta med sin vårdnadshavare.

Tack, men ni har bara svarat på en av mina två frågor. Vet ni absolut inget ställe där man kan tatuera sig som minderårig. Jag själv tatuerade mig för ca 2 år sen, men det stället ligger inte ens i stockholm..
Citera
2010-11-17, 02:08
Medlem
rkfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shogun-
Hålla flashback.
Det är så att min yngre bror, som är 15 (eller 16, iaf inte över 18), har planerat att tatuera sig. Och det är inte vilket ställe som helst, han vill göra det på handen, närmare bestämt mellan tummen och pekfingret (hoppas ni fattar just var jag menar).
Motivet är inte relevant, men det är inte särskilt stort. Min fråga är då, vet ni ett ställe där de accepterar att tatuera minderåriga, i stockholm. Och jag, som är 22, räknas väl som målsman för honom?

Tack på förhand,
Shogun-
Du vet inte hur gammal han är?
OnT, Caen har rätt varför pratar han inte bara med era föräldrar annars? Antar att de inte blir lyckliga om de redan sagt nej och sen går du och gör det med honom
Citera
2010-11-17, 02:46
Medlem
FloW912s avatar
TS är själv underårig och vill gadda sig kanske?

OnT
Som en bra bror skall du hindra honom från att tattuera sig, särskillt med en sådan placering på handen då man alltid skall täcka sina tattueringar. tattuerade mig själv första gången när jag var 18 och hade planerat diverse olika tattueringar när jag var 15, tackar mina päron för att jag INTE gaddade mig när jag vart 15, då hade jag varit mycket missnöjd idag.
förövrigt så tror jag du är för liten för att sitta på FB
Citera
2010-11-17, 02:49
Medlem
Hottenkottens avatar
Om du, TS, är 22 och du tatuerade dig för ca 2 år sedan - då du var 20, spelar det väl ingen roll vart du tatuerade dig eller vad stället hette då du fortfarande var myndig och din "bror" inte är det?

Svaret ang. om att du kan följa med honom när han tatuerar sig är svaret nej.
Du är inte hans målsman, utan endast er mor eller far.
Citera
2010-11-17, 03:04
Medlem
lilletjockos avatar
Mellan tummen och pekfingret... Tänkte direkt på luffargadden, görs den nuförtiden med
Citera
2010-11-17, 09:30
Medlem
Shogun-s avatar
Haha, roligt att läsa inläggen faktiskt. Det år också roligt att se hur diskussionen har gått från att diskutera var man kan tatuera sig till vad min ålder är. Har ju i och för sig redan angett den, men vissa verkar inte förstå ...
Citera
2010-11-17, 12:02
Medlem
Preatures avatar
Ts var bor du?
Citera
2010-11-17, 12:11
Medlem
Arbetsfulls avatar
många studios skiter i om man har "målsman" med sig. Om man e 15 år ska man inte ha en tatuering, tråkigt att man skall behöva göra tänkandet åt föräldrar men så e de
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in