2010-11-16, 22:52
Medlem
Det är så att vi har haft en stor fysiklabb i fysik A.
Kan man få IG om man inte lämnar in ett arbete innan deadline?

Känner att jag behöver fler dagar på mig men tänkte om läraren kunde säga:
"tyvär men vill inte ha ditt arbete pga försening"
Hur ligger det till?
Citera
2010-11-16, 22:55
Medlem
Menar du på arbetet eller på hela kursen?

I fysik A lämnade jag bara in typ hälften av labbarna och fick MVG i slutbetyg.
Citera
2010-11-16, 22:56
Medlem
Lingongrottas avatar
På gymnasiet är det så att läraren måste betygsätta allt före examen. Så hon måste ta in din uppgift och rätta den. Du kan om du vill spara allt och sen lämna in 20 arbeten veckan före examen om du så behagar. Dock inge schysst mot läraren.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, då detta är bara något jag har hört. Visserligen från en lärare men jag lyssnade inget vidare.
Citera
2010-11-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert.U
Menar du på arbetet eller på hela kursen?

I fysik A lämnade jag bara in typ hälften av labbarna och fick MVG i slutbetyg.

Jag menar på arbetet, får en lärare neka en att ta emot det?
Citera
2010-11-16, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingongrotta
På gymnasiet är det så att läraren måste betygsätta allt före examen. Så hon måste ta in din uppgift och rätta den. Du kan om du vill spara allt och sen lämna in 20 arbeten veckan före examen om du så behagar. Dock inge schysst mot läraren.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, då detta är bara något jag har hört. Visserligen från en lärare men jag lyssnade inget vidare.

Men om en deadline är satt?
Citera
2010-11-17, 11:31
Medlem
Pojkvansmaterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekeborgen
Men om en deadline är satt?

Jag vet faktiskt inte, betygen sätts ju med hjälp av dina kunskaper i slutet av kursen. Jag har ofta lämnat in alldeles för sent men innan kursens betyg är satta.
Citera
2010-11-17, 12:28
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Men, vad dillar ni om? Finns det en deadline så finns det en deadline. Om inte läraren uttrycklingen godkänt det, finns det inget som helst skäl att man skulle få sitta och ha hur mycket tid som helst för en inlämningsuppgift. Ni som "haft tur" ändå har haft just det - tur. Det är ingen rättighet att få vara sen. En stor del i utbildningen är att hålla tider. Man kan i bästa fall be läraren om uppskov: "Farmor har blivit sjuk och familjen har mått dåligt av det och Pelle, min fisk, dog...".

Sen när ni (förhoppningsvis) får jobb, tror ni att ni kan hoppa över deadlines då också eller? Att planera sin tid och sitt arbete är minst lika viktigt som att klara själva uträkningarna.
Citera
2010-11-18, 00:09
Medlem
Nej, det finns inget skrivet om att du måste lämna in uppgifterna inom din lärares deadline. Däremot måste läraren ha tid att rätta din text innan examen, och hur som helst är det inte schysst mot läraren som någon annan skrev.

Lamt med lärare som sänker betyg p.g.a att man är sen med inlämning, men du har skolverket på din sida iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in