2013-04-27, 21:39
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Jag är sosse och skäms så inihelvete över mitt parti och de sekteristiska pajaspolitiker som tagit över det. Just nu häpnar jag över det självskadebeteende man sysslar med i Stockholm.

Jag ser inte att man kan kombinera en socialdemokratisk värdering med det nuvarande socialdemokratiska partiet.

Således är jag en ex sosse.
Citera
2013-04-27, 22:21
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Jag ser inte att man kan kombinera en socialdemokratisk värdering med det nuvarande socialdemokratiska partiet.

Således är jag en ex sosse.

Håller med dig. Är väldigt tveksam till vad jag kommer att rösta på 2014. I Stockholms kommunalval är (s) numera helt uteslutet.

En liten ljuspunkt är åtminstone att Teres Lindberg fick gå. I övrigt tror jag ett till två generationsskiften bland politikerna är nödvändig innan det värsta giftet värkt ut.
Citera
2013-04-27, 22:29
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Håller med dig. Är väldigt tveksam till vad jag kommer att rösta på 2014. I Stockholms kommunalval är (s) numera helt uteslutet.

En liten ljuspunkt är åtminstone att Teres Lindberg fick gå. I övrigt tror jag ett till två generationsskiften bland politikerna är nödvändig innan det värsta giftet värkt ut.

Partier är inte ideologier eller tankar. Det är bara en viss sorts organisationer för att kunna omforma en ideologi till verklighet. Hela partipolitiken har gått snett i Sverige och partierna är att likna med koskit. De drar till sig parasiterande flugor. Palm är en av dem.

Jag tror inte att något svenskt parti idag kan reformeras, utan antigen gillar man dagens proffspolitiker och ser inget fel i att en nolla som Palm kan mygla sig fram, eller så ogillar man det och skiter i att rösta.

På ett sätt är jag faktiskt lite glad över att hon blev vald. Även om hon kommer att orsaka mycket skada innan hon försvinner, så är det väl lika bra att skutan sjunker så snart som möjligt. Palm snabbar på partidöden.
Citera
2013-04-27, 22:39
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Partier är inte ideologier eller tankar. Det är bara en viss sorts organisationer för att kunna omforma en ideologi till verklighet.

För att kverulera något ytterligare vill jag lägga följande till ditt kloka inlägg:
En gång under dinosauriernas tid fördes en ideologisk debatt inom (s). Det är egentligen också det enda partiet på vilket jag har ett sådant krav. Tyvärr domineras partiet av antiintellektualism och bildningsförakt i dag.
Personer som Palm, Burell, Lindberg och liknande skulle säkert kunna fungera utmärkt som administratörer. Några beslutsfattare är de inte.

Diskussionen har högre i tak och humanismen är betydligt starkare hos liberalerna upplever jag det som.
Citera
2013-04-27, 22:51
Medlem
felias avatar
Citat:
För att kverulera något ytterligare vill jag lägga följande till ditt kloka inlägg:
En gång under dinosauriernas tid fördes en ideologisk debatt inom (s). Det är egentligen också det enda partiet på vilket jag har ett sådant krav. Tyvärr domineras partiet av antiintellektualism och bildningsförakt i dag.
Personer som Palm, Burell, Lindberg och liknande skulle säkert kunna fungera utmärkt som administratörer. Några beslutsfattare är de inte.

Diskussionen har högre i tak och humanismen är betydligt starkare hos liberalerna upplever jag det som.

Förstår inte hur valberedningen kan ha förbisett en juvel som dig. Har du kanske gjort misstaget att tala på ett möte? Högt i tak, mäter man det i en koffert? Visa nu vilken god beslutsfattare du är i traditionen av S-märkta korrupta kommunalråd och nominera dig själv.
Citera
2013-04-27, 23:34
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Förstår inte hur valberedningen kan ha förbisett en juvel som dig. Har du kanske gjort misstaget att tala på ett möte? Högt i tak, mäter man det i en koffert? Visa nu vilken god beslutsfattare du är i traditionen av S-märkta korrupta kommunalråd och nominera dig själv.

Nej, jag har aldrig varit aktiv inom sossarna. Men jag tror att ett misstag många i min generation gjorde var att aldrig engagera sig politiskt i något vettigt parti.
Citera
2013-04-28, 00:32
Medlem
HerrPs avatar
Citat:

Mycket bra sammanfattning. Sjukt tragiskt, men så är det.
Citera
2013-04-28, 09:37
Medlem
Citat:
Partier är inte ideologier eller tankar. Det är bara en viss sorts organisationer för att kunna omforma en ideologi till verklighet. Hela partipolitiken har gått snett i Sverige och partierna är att likna med koskit. De drar till sig parasiterande flugor. Palm är en av dem.

Jag tror inte att något svenskt parti idag kan reformeras, utan antigen gillar man dagens proffspolitiker och ser inget fel i att en nolla som Palm kan mygla sig fram, eller så ogillar man det och skiter i att rösta.

På ett sätt är jag faktiskt lite glad över att hon blev vald. Även om hon kommer att orsaka mycket skada innan hon försvinner, så är det väl lika bra att skutan sjunker så snart som möjligt. Palm snabbar på partidöden.

Däremot är en organisations ideologi - grundvärderingar om mål och medel - det som samlar och förenar aktörerna inom organisationen. Ideologin är organisationens och aktörernas tänkta kompass.

Men bakom ideologin finns dock människans verkliga axiom: självbevarelsedriften, egenintresset och viljan till makt. Mot bakgrund av dessa parametrar blir kanske den politiska ideologin bara en fasad, en tunn fernissa.

Socialdemokraternas ideologi börjar folk glömma bort, eftersom socialdemokratiska politiker inte gör sin ideologi gällande. Det enda som är tydligt är att socialdemokraterna har maktanspråk.

Det är hedervärt att Veronica Palm vill bekämpa nazism och man får då hoppas att hon även ser till att sträva efter att städa bort de totalitära, kollektivistiska och korporativistiska tendenserna inom socialdemokratin först och främst.
Senast redigerad av GoodwinStrawman 2013-04-28 kl. 09:40.
Citera
2013-04-29, 20:26
Medlem
Socialdemokraterna kommer aldrig få fram en vettig kvinnlig statsministerkandidat så länge de enda kvinnor de lotsar fram är feminister. Alla normalt funtade människor mår illa innan de ens öppnat munnen.

http://debatt.svt.se/2011/03/08/veronica-palm-med-feminism-vinner-vi-valet-2014/
Citera
2013-04-29, 21:06
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Veronica Palms karriär är i fara efter debaclet med antisemiten OM. Men hon har inga som helst problem att låta sig omväljas till Stockholms arbetarekommuns styrelse tillsammans med en annan skön juvel från det spännande utlandet.

Sossarnas valberedning föreslår utan att tveka omval av Abdo Goriya.
http://www.socialdemokraterna.se/upload/webbforalla/ak/stockholm/dokument/pdf/arsmote/2013/Valberedningens%20slutliga%20förslag.pdf

Stockholmssossarna är sannerligen en lustig samling

http://www.expressen.se/nyheter/s-politikern-abdo-goriya-slappt-ur-hakte/

Jag följer denna tråd väldigt sporadiskt... Men alltså.. vad fan ÄR det här egentligen?
Det börjar ju kännas som om Arbetarkommunens styrelse är quislingar som absolut
MÅSTE ha in en extremist i styrelsen. VARFÖR?

Visst, vi är ju inte USA, men NÅGON jävla bakgrundskontroll måste det väl göras?
Han blev inte dömd för någon kidnappning. Han var uppenbarligen inte skyldig.
MEN hans kontakter med Assad och regimvänlighet gör att man undrar på vilka
premisser han kom hit från början?
Citera
2013-04-29, 21:08
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Socialdemokraterna kommer aldrig få fram en vettig kvinnlig statsministerkandidat så länge de enda kvinnor de lotsar fram är feminister. Alla normalt funtade människor mår illa innan de ens öppnat munnen.

http://debatt.svt.se/2011/03/08/veronica-palm-med-feminism-vinner-vi-valet-2014/

Dom är inte feminister annat än på papperet. Och det papperet duger inte ens att torka sig
i röven med. När feminismen sätts mot invandring och mångkultur så vet vi ju redan vilka
som får stryka på foten.
Citera
2013-05-01, 13:04
Bannlyst
Jag hakar upp mig på hennes stora vårta under näsan. Varför kan hon inte bara ta bort den. Nu hör ma inte på vad hon säger när hon syns i tv, bara irriterar sig på hennes vårta/ärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in