Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Hahaha ....underhållning på "hög" nivå. Den enda "höga" nivån som sossarna regerar på

Tack och bock!
Jag skrev att jag inte trodde att VP skulle avgå. Efter att Löfvén uttalat sig är jag inte lika säker längre. Jag tror fortfarande att VP klarar sig men Löfvén balanserar på en slak lina. Å ena sidan vill han inte ens befatta sig med den här stinkande soppan. Han vill helt enkelt inte att det ska spilla över på partiet i stort. Å andra sidan så känner han att han måste uttala sig för det handlade trots allt om val till partistyrelsen vilket är väldigt känsligt. Nästa dilemma är att han å ena sidan måste hitta en syndabock och här finns det ju en rätt uppenbar (VP). Å andra sidan får han inte kritisera henne för hårt för hur ska hon då kunna sitta kvar? Han kan ju inte såga henne jäms med fotknölarna för att i nästa andetag hävda att han har fullt förtroende för henne. Samtidigt sitter ju VP redan med i VU (visserligen som suppleant men i alla fall) och en sådan kritiserar man inte hur som helst.
Hade Göran Persson varit kapten på skeppet hade VP fått en sådan hårtork att killarna Jedwards hår närmast liknats misslyckad sufflé och Göran hade blivit Sir Alex nya idol. VPs klanterier hade helt enkelt inte accepterats. Å andra sidan hade detta aldrig hänt för GP hade själv gjort sitt jobb.
Mao så visar detta dels att Löfvén själv inte har kontroll över situationen och dels att Löfvén inte riktigt har de ledaregenskaper som krävs. Fast det har ju inte så mkt med VP att göra.