2010-11-15, 23:43
Bannlyst
Kopplar in min laptop till tvn när ja vill kolla film, HDMI kabel. När jag gjorde det brukade Ljudvolymsikonen (ikonen övanför volymstapeln som ploppar upp när man klickar på högtalaren nere till vänster) ändra sig från en ful fyrkantig grå högtalare till en vacker Tv-skärm. En hemsk kväll när regnet öste ner över världen och satan skrattade åt dom stackars människorna på jorden så bytte inte ikonen tillbaka när jag drog ut HDMI-slangen. Jag blev givetvis rasande! Förblindad av vrede så dubbelklickade jag på ikonen och fick upp "egenskaper för högtalare"-menyn, klickade ner på aktiveringsscrollen och kryssade i "använd inte den här enheten". Tvn försvann och den fulgråa högtalaren kom tillbaka, min vrede bytte ut mot glädje! Jag var lycklig i flera dagar, solen sken och änglarna spelade sältrumpet!
Några dagar senare (idag) så var de dags att kolla på film igen och nu är den vackra (VACKRA!) tvn försvunnen!! den kommer inte inte tillbaka! och jag har letat på massor av platser!
Som ni förstår är jag VREDESILLSKEN! Någon som kan sånthär som kan hjälpa mig?
Citera
2010-11-16, 13:47
Bannlyst
ingen som kan sånthär?
Citera
2010-11-19, 12:47
Bannlyst
Bump?
Citera
2010-11-19, 12:56
Medlem
Tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig men du har provat & göra som du gjorde senast fast tvärtom förmodar jag, alltså det där med "använd inte den här enheten"
Citera
2010-11-19, 13:04
Medlem
Har du kollat i enhetshanteraren? Jag bara spånar nu.
Citera
2010-11-21, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Har du kollat i enhetshanteraren? Jag bara spånar nu.

mm, jag har kollat där, men vet inte riktigt vad jag ska leta efter. inte hittar rätt iallafall.

@Freddie.
Det går inte att göra tvärt om, enheten har förvunnit, kan inte välja den någonstans längre..
Citera
2010-11-21, 19:41
Medlem
Om du går in på enhetshanteraren och väljer "sök efter makinvaruförändringar" eller nåt sånt då?
Citera
2010-11-24, 22:35
Medlem
Vet ej om du löst problemet,

Personligen gillar jag inte upplägget för ljudenheterna i w7/vista, dom har krånglat till det i onödan. Det är mycket enklare i xp. Är svårt att förklara hur du ska göra bara sådär utan att ha sett datorn ens genom en screenshot.

Jag kör alltid VGA för bild på min media-dator (får minst lika bra bild som hdmi). Till ljudet kör jag bara en vanlig ljudkabel med hane i båda ändar mellan datorn och tvn. Då slipper man pilla med massa inställningar med ljudet, utan är bara "plug n play"...
Senast redigerad av matte_92 2010-11-24 kl. 22:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in