• 2
  • 3
2010-11-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatheg-Kla
Har du testat att boota från USB?

Japp!
Hände samma sak.
Citera
2010-11-25, 05:12
Medlem
Sånt här skit har hänt mig med på diverse olika linux distros. Det hänger sig i uppstarten av en Live CD/DVD/USB eller mitt i en installation. Fan vet varför. Det roliga är att med äldre versioner av prick samma distro så kan det funka hur bra som helst, vilket gör det hela än mer gåtfullt.

Tips! Testa installera allt äldre versioner av Ubuntu tills du hittar en som fungerar. Sen uppdaterar du därifrån ända fram till den versionen du önskar. Jepp, detta kommer fungera och du kommer tacka mig

Jag hade prick samma problem med min Compaq; 8.10 och 9.04 gick ej att installera, men 8.04 gick. Upgrade från 8.04 fungerade sedan fint. From 9.10 har det sen inte varit problem alls att installera direkt. Datorer är oftast gåtfulla, men om man inte är en regelrätt programmerare får man finna sig i att inte förstå allt
Citera
2010-11-25, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingBongo
Sånt här skit har hänt mig med på diverse olika linux distros. Det hänger sig i uppstarten av en Live CD/DVD/USB eller mitt i en installation. Fan vet varför. Det roliga är att med äldre versioner av prick samma distro så kan det funka hur bra som helst, vilket gör det hela än mer gåtfullt.

Tips! Testa installera allt äldre versioner av Ubuntu tills du hittar en som fungerar. Sen uppdaterar du därifrån ända fram till den versionen du önskar. Jepp, detta kommer fungera och du kommer tacka mig

Jag hade prick samma problem med min Compaq; 8.10 och 9.04 gick ej att installera, men 8.04 gick. Upgrade från 8.04 fungerade sedan fint. From 9.10 har det sen inte varit problem alls att installera direkt. Datorer är oftast gåtfulla, men om man inte är en regelrätt programmerare får man finna sig i att inte förstå allt
kärnan. i o m att det är en nyare kärna - eller att det bara är en annan konfiguration på den! - är antagligen problemet.
Citera
2010-11-25, 19:07
Medlem
serein:
Tackar! Tackar! Men hur kan det då funka med samma kärna när man väl lyckats trixa till en installation?
Citera
2010-11-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingBongo
serein:
Tackar! Tackar! Men hur kan det då funka med samma kärna när man väl lyckats trixa till en installation?
den kärnan kommer inte med samma konfiguration. live-kärnan har konfigurerats för att passa just live-miljön.
Citera
2010-11-25, 20:58
Medlem
serein:
Ihhhiiihihiiiii! Tack så förbannat mycket! Alltid lär man sig nåt nytt!
Citera
2010-11-27, 12:25
Medlem
Draedons avatar
Har precis försökt installera Ubuntu på min nya Vaio S13S9E med samma problem. Testat både USB/DVD och att ladda ner iso:n från olika datorer, men problemet kvarstår. Får testa tipsen här i tråden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in