Osäker på om det är rätt forum, mod får gärna flytta om det skulle vara fel.
Ok, så här är scenariot; En av mina kvinnliga vänners dator har kraschat, efter felsökning visade det sig att nätaggregatet gett upp. Då datorn var från tidig stenålder gav jag henne rådet att köpa ny, och då diskarna var helt OK erbjöd jag mig att plocka ur dem och kopiera över alla filer till en bärbar hårddisk som hon köpt genom att helt enkelt koppa in diskarna i min egen dator och därifrån "klippa och klistra" över alla filer. Nu till dilemmat; på hennes hårddisk vet jag att hon har nakenbilder på en del av våra gemensamma kvinnliga bekanta. Dessa vill jag åt. Synpunkter på ärligheten eller lämpligheten i detta är överflödiga.
Jag vill alltså veta hur jag enklast (och på ett icke-suspekt sätt) fixar en kopia av disken samtidigt som jag kopierar över filerna till hennes bärbara disk, finns det något program som ordnar detta? Hon kommer troligtvis vara närvarande när jag fixar kopian, och kommer att se om jag börjar fixa med nåt program, således måste det vara något som automatiskt gör en kopia av alla filer och sparar dessa på både min lokala disk och hennes bärbara disk.
Några tips?