2010-11-15, 18:02
Medlem
DanteAlighieris avatar
Efter att jag tog upp det i poker-forumet i tråden: https://www.flashback.org/t1352183

Var vi ganska överens om att poker-forumet blivit ganska tråkigt och fått ganska få användare på sistone.

Som det kom upp på förslag så tycker jag att det ska finnas ett forum för handanalyser. Ett helt nytt underforum där man startar en tråd och postar sin hand och sedan analyseras den av forumets användare. I och med att det blir mycket trådar så föreslår jag att forumet tar bort postcount, men det spelar egentligen ingen roll.

Sen skulle jag vilja ha en handkonverterare. Alltså man kopierar handhistoriken så kommer handen upp med spader-, hjärter-, ruter- och klöverikoner. Skulle detta vara möjligt i denna versionen av v-Bulletin?
Citera
2010-11-15, 18:10
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Efter att jag tog upp det i poker-forumet i tråden: https://www.flashback.org/t1352183

Var vi ganska överens om att poker-forumet blivit ganska tråkigt och fått ganska få användare på sistone.

Som det kom upp på förslag så tycker jag att det ska finnas ett forum för handanalyser. Ett helt nytt underforum där man startar en tråd och postar sin hand och sedan analyseras den av forumets användare. I och med att det blir mycket trådar så föreslår jag att forumet tar bort postcount, men det spelar egentligen ingen roll.

Sen skulle jag vilja ha en handkonverterare. Alltså man kopierar handhistoriken så kommer handen upp med spader-, hjärter-, ruter- och klöverikoner. Skulle detta vara möjligt i denna versionen av v-Bulletin?

Tycker att den typen av diskussioner kan föras i LB. Det blir i princip rena listtrådar.
Citera
2010-11-15, 20:25
Medlem
Stockos avatar
Hade varit intressant men det finns en del hinder. T.ex. så har inte forumet stöd för att ha under-underforum, så ett handhistorikforum måste isf ligga direkt under "Poker, spel & dobbel" och inte under poker-underforumet, vilket kan skapa förvirring.
Sen så är flashbacks forumprogramvara väldigt modifierad, så lägga till handkonverterare är förmodligen ett ganska stort ingrepp även om det skulle finnas färdiggjort tillägg för vBulletin.
Citera
2010-11-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Hade varit intressant men det finns en del hinder. T.ex. så har inte forumet stöd för att ha under-underforum, så ett handhistorikforum måste isf ligga direkt under "Poker, spel & dobbel" och inte under poker-underforumet, vilket kan skapa förvirring.
Sen så är flashbacks forumprogramvara väldigt modifierad, så lägga till handkonverterare är förmodligen ett ganska stort ingrepp även om det skulle finnas färdiggjort tillägg för vBulletin.

Men det är värt ett snack i Outlaw eller hur ska man tolka ditt svar?
Citera
2010-11-15, 20:50
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:

Hmmm... det måste den väl ändå ha? Eller menar du att det inte går att har underforum till underforum?

Då Poker är ett underforum till Poker, Spel och Dobbel.

Rent tekniskt sätt så borde det väll gå att bryta ut Poker till ett helt eget forum från Poker, Spel och Dobbel? Det är ändå den mest aktiva delen av diskussionen inom ifrågavarande forumsdel.
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2010-11-15 kl. 20:52.
Citera
2010-11-23, 19:35
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Visste nästan från början att handkonverterare var omöjligt att implementera.

Men skulle ett sådant underforum kunna implementeras? Tycker du det är en bra idé?
Citera
2010-11-24, 23:35
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Men skulle ett sådant underforum kunna implementeras? Tycker du det är en bra idé?
Ja, jag gillar iden. Skulle göra det enklare att föra en utförlig diskussion om en enskild hand, och att pokerhand-tråden nu har nästan 14000 inlägg vittnar ju om att intresset finns.
Ska kolla vad mina kollegor säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in