Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-11-15, 16:41
Medlem
pentuss avatar
Hej, min dator har varit rätt seg länge men nu har den börjat krångla som ett jävla djur...har virusscannat utan att hitta något, problemet är iaf att datorn efter ca 2-3h plötsligt bluescreenar i typ en halv sekund (med nån text som jag inte hinner läsa) för att sedan startas om...Någon som har några idéer vad felet kan vara? Kan det vara att den överhettas eller något? Jag kör windows xp på den, är en Intel Quad processor 2,6ghz o 2gb ram. Om tråden är i fel forum får mods gärna flytta..
Citera
2010-11-15, 16:46
Bannlyst
Den kan bli för varm som du säger, kollat fläktarna? Förmodligen fyllda med damm och annan skit. Eller så har grafikkortet flippat. Öppna upp och damsug den samt kolla så att inga delar sitter löst och allt ser ut som det ska.
Citera
2010-11-15, 16:51
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silenoz
Den kan bli för varm som du säger, kollat fläktarna? Förmodligen fyllda med damm och annan skit. Eller så har grafikkortet flippat. Öppna upp och damsug den samt kolla så att inga delar sitter löst och allt ser ut som det ska.

Var dock FÖRSIKTIG när du dammsuger! dammsugare kan ge mikrostötar som är nästintill osynliga för blotta ögat men som förstör kretskorten permanent!

Det är bättre att köpa sig lite tryckluft på burk på den lokala macken, än att gå berserk med dammsugaren.

Personligen brukar jag dock nöja mig med judemodellen - nämligen att bara blåsa tills läpparna blir blå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in