2010-11-15, 11:30
Medlem
Hej

Jag har precis fått ett fast jobb och vill ta ett banklån på ca 300 000.

Den enda inkomst som jag haft innan kommer från 3 månaders jobb förra året som jag slutade med efter sjukskrivning.
Så min taxerade inkomst är inte väldigt stor och det var ett tag sen lön kom in på kontot.

Min fråga är nu om ni vet någon bank som snabbt lånar ut när man har blivit anställd/med anställningsbevis?
Vissa banker har krav att lön ska ha kommit in på konto i X antal månader osv. och jag skulle helst inte vilja vänta.

Tacksam för svar

p.s Har inga skulder eller prickar
Citera
2010-11-15, 11:35
Medlem
mungs avatar
Hos Swedbank, Nordea och SBAB (åtminstone) räcker det med anställningsbeviset. Jag har aldrig varit med om att de kräver att man ska ha haft lön ett visst antal månader - det kanske är nytt?
Citera
2010-11-15, 11:37
Medlem
Dajmkrysss avatar
Jag är ganska övertygade om att det går på de flesta banker. Ring till baken du använder idag och fråga?
Citera
2010-11-15, 11:53
Medlem
Forbliranonyms avatar
Om det inte går på vanlig bank kan du ju altid kolla på Bluestep
Citera
2010-11-16, 03:24
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joesmith
Hej

Jag har precis fått ett fast jobb och vill ta ett banklån på ca 300 000.

Den enda inkomst som jag haft innan kommer från 3 månaders jobb förra året som jag slutade med efter sjukskrivning.
Så min taxerade inkomst är inte väldigt stor och det var ett tag sen lön kom in på kontot.

Min fråga är nu om ni vet någon bank som snabbt lånar ut när man har blivit anställd/med anställningsbevis?
Vissa banker har krav att lön ska ha kommit in på konto i X antal månader osv. och jag skulle helst inte vilja vänta.

Tacksam för svar

p.s Har inga skulder eller prickar

Använd alltid jämförelsetjänster för detta, de ansöker hos flera långivare samtidigt. Jag vet att det går att skicka in ett arbetsgivarintyg för att bevisa sin inkomst.

Testa bl.a:

www.lendo.se
www.creditfinder.se
www.insplanet.se
www.compricer.se

SEB brukar låna ut pengar rätt enkelt vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in