Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-14, 21:09
Medlem
µTorrents avatar
Tjena

nyligen inköpt en sony vaoi 10" som jag är mkt nöjd med på alla sätt och vis, förutom att jag inte lyckas få igång det förbannade inbyggda 3g modemet som ska sitta i datorn, vilket var en stor anledning till att jag köpte den. Har installerat svaoi update eller vad det nu heter men den vägrar hitta nya updates...

Någon som stött på liknande probem?

MVH
Citera
2010-11-14, 22:00
Medlem
Hittas modemet av Windows, vad har du för operatör, har du stoppat i simkortet, hittas simkoret av modemet, har du ställt in APN....?

Du utelämnar ganska mycket information.
Citera
2010-11-15, 02:10
Medlem
µTorrents avatar
Ja, sorry tänke inte riktigt när jag skrev. Datorn hittar alltså inte modemet, känns inte igen i enhetshanteraren. Jag har suttit hela kvällen och scrollat igenom sonys "preinstallade" drivisar som står på hemsidan till min model. Verkar vara WWAN_Driver_AN1_Generic_1.x_32bit [E] 2.0 - 2.0.6.9_ALL drivern som ska lösa 3g modemproblemet. Installern slutar på finish men inget enhet hittas senare sony qiuick connect. Där är en uppsjö av olika program somkommer "preinstallade" vid leverans och jag skulle helst slippa installera alla.

Är alltså MAO osäker på om 3gmodem drivrutinen fungerare öht, och vad som mer behövs installeras. (sim kortert sitter i och är redo för #launch"
Citera
2010-11-15, 02:13
Medlem
µTorrents avatar
Testar sony egna updater app nu men osäkert om den även söker eefter och installerar dessa preinstallade drivisarna. Verkar vara mer extra app grej
Citera
2010-11-15, 07:57
Medlem
Och det är inte något så simpelt som typ en fysisk knapp på datorn (eller en Fn kanske)? Brukar tex finnas till Wlan samt bluetooth.

Det är alltså ett 32 bitars W7 du har?
Vad är det för modell?(datorn alltså)
Citera
2010-11-15, 16:16
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Och det är inte något så simpelt som typ en fysisk knapp på datorn (eller en Fn kanske)? Brukar tex finnas till Wlan samt bluetooth.

Det är alltså ett 32 bitars W7 du har?
Vad är det för modell?(datorn alltså)

Jorå där e en knapp för wireless men den lyser, har testat stänga av och sätta igång den igen men inget går...Ja 32bit w7 sitter jag på...
Citera
2010-11-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av µTorrent
Jorå där e en knapp för wireless men den lyser, har testat stänga av och sätta igång den igen men inget går...Ja 32bit w7 sitter jag på...
Vad är det för modell?
Citera
2010-11-15, 20:11
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Vad är det för modell?

Sorry missade det.Det är en sony vaio VPCW21Z1E
Citera
2010-11-15, 21:49
Medlem
Har du läst och gjort som det står i manualen?

Antar att detta är din dator samt manual;
ftp://ftp.vaio-link.com/pub/Manuals/Notebooks/VPCW21/VPCW21_H_SE.pdf

Inställningar av WWAN börjar på sidan 54. Vill bara verkligen utesluta allt som kan skapa felkällor
Citera
2010-11-15, 22:07
Medlem
Förresten, kortet skulle kanske möjligen kunna vara avstängt i BIOS, det kan verkligen vara värt att kolla upp, se om du hittar något spännande där
Citera
2010-11-15, 23:14
Medlem
µTorrents avatar
Jag fattar inte hur, men startade om datorn helt orelaterat och sedan detectade windows helt plötsligt gobi modemet. NU är problemet att jag inte lyckas installera VAIO smart network, installationen går fefritt men inget program syns i startmenyn...Man blir lite smått galen
Citera
2010-11-15, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av µTorrent
Jag fattar inte hur, men startade om datorn helt orelaterat och sedan detectade windows helt plötsligt gobi modemet. NU är problemet att jag inte lyckas installera VAIO smart network, installationen går fefritt men inget program syns i startmenyn...Man blir lite smått galen
Startat om datorn efter installation? Om så är gjort, kolla installerade program, finns det med där sök på programmet i programmappen. Om du inte hittar det alls får du väl avinstallera det om det finns med i installerade program. Annars är väl en omstart att rekommendera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in