2013-11-25, 19:08
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasklas666
En kille som vill köpa fina bilar när du annonserar på Blocket.
Har erbjuder sig att köpa din bil genom att ta hem den och sälja den vidare utan han står som ägare.
Han skriver ett köpekontrakt och allt ser bra ut, men du får aldrig några pengar för bilen.
Han kör runt med bilen och är en duktig felparkerare som du får betala.
Gör inga affärer med Rolf Friman i Malmö.
Han heter Rolf Juliano Boban Jovanovic Friman och är 19 år. Rolf mobilnr 073-9380492

Fast i detta fall får du ändå skylla dig själv. Ett namn som sluter på "novic", inga pengar i förhand, det är 2 stora "NO NO" på. Ska du sälja så pengar vid köp samt ägarbyte.

Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Lämnar man ut nycklarna och bilen försvinner i samband med en provkörning t.ex så kan man inte få några försäkringspengar. En annan sak är att om skojaren om han fått reg beviset och gör tre snabba ägarbyten så kan man inte ta tillbaka bilen då den 3dje köparen anses handlat i god tro.
Det har hänt att ägaren sett sin bil körd av ngn annan och kan inte göra något för att få tillbaka sin bil.

Så va det för 3-4 år sedan iaf om inte lagen ändrats så fortfarande.

I god tro, existerar inte mer i alla fall, som tur är.
Citera
2013-11-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Lämnar man ut nycklarna och bilen försvinner i samband med en provkörning t.ex så kan man inte få några försäkringspengar. En annan sak är att om skojaren om han fått reg beviset och gör tre snabba ägarbyten så kan man inte ta tillbaka bilen då den 3dje köparen anses handlat i god tro.
Det har hänt att ägaren sett sin bil körd av ngn annan och kan inte göra något för att få tillbaka sin bil.

Så va det för 3-4 år sedan iaf om inte lagen ändrats så fortfarande.

Fast här handlar det väl om att bilägaren skrev ett kontrakt med tjuven om att han ska sälja bilen vidare i tron att tjuven var en seriös säljare? De har alltså skrivit kontrakt innan nyckel lämnades över.
Citera
2013-11-25, 22:38
Medlem
Så länge killen står som ägare till bilen kan han väl absolut anmäla den stulen oberoende om han lagt nycklarna i handen på zigenaren.
Annars skulle det vara fritt fram att sno alla bilar man får låna eller provkör.

Killen drog och pyntade inte. Alltså har han snott den.

Klart polisen kan jobba på det när man till och med vet vem niggern är.
Citera
2013-11-25, 22:44
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Så länge killen står som ägare till bilen kan han väl absolut anmäla den stulen oberoende om han lagt nycklarna i handen på zigenaren.
Annars skulle det vara fritt fram att sno alla bilar man får låna eller provkör.

Killen drog och pyntade inte. Alltså har han snott den.

Klart polisen kan jobba på det när man till och med vet vem niggern är.

Nej, han har inte stulit den, han brukar den olovligt bara.

Olovligt brukande rubriceras det som och inga försäkringar gäller, tänk på det när ni lämnar hemnycklarna till en hantverkare eller dylikt eftersom det är samma regler.
Citera
2013-11-25, 23:12
Medlem
jugbandbluess avatar
http://romsktnet.ning.com/profile/vatos_lokos_4ever
Citera
2013-11-26, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
Aj fan, blev du blåst på 190k?! Saatana perkele vilka lobotomerade fanskap det finns..
Kontakta HA , kostar 50proc
Citera
2013-11-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zenit99
Kontakta HA , kostar 50proc
Liknar en Serb-zigg

Senast redigerad av zenit99 2013-11-26 kl. 08:24. Anledning: Tillägg
Citera
2013-11-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Den som kan, bör spara bilderna!

Det är väl den ökände Lasse Bessiks son!?
Senast redigerad av brasnyggman 2013-11-26 kl. 13:40.
Citera
2013-11-26, 14:19
Medlem
Ludermassignegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenit99
Liknar en Serb-zigg

Skön stereotypzigge:

Citat:
Living: Malmö Sweden
Like: Porsche, Dolce&Gabbana, Dolce&Gabbana and Dolce&Gabbana

Det är alltså guld, glitter och anskrämliga stora loggor som intresserar herr Taikon.

Måste flika in en kommentar av den alltid så träffsäkra Varnagel:

Citat:
I samhällen där alla hela tiden bara ägnar sig åt en svettig och spännig jakt på "pengar, respekt och fitta" så skapas ingen högre civilisation alls och inte mycket välstånd heller. Det är därför i princip alla neger- och blatteländer är kaotiska sunkländer och det är därför många av dem lämnar sina egna länder och söker sig till den vite mannens samhällen.

Det beror på att de är mer primitiva och djuriska än vita nordeuropéer. För en babian så är målet i livet bara att svulla i sig så mycket mat som möjligt, dominera flocken och betäcka honor. Blatten och negern är oftast på denna nivå och har nog oftast inte den mentala kapaciteten som krävs för att befinna sig på en annan och högre nivå. De är för evigt fast inom de lägsta nivåerna av Maslows pyramid. Det är därför det är så viktigt för dem att ha fina bilar och guldkedjor och att folk "respekterar" dem. Det är en väldigt andefattig kultur.
Citera
2013-11-26, 20:01
Medlem
Mullrets avatar
Flår man fanskapet kan nog huden bli fina lampskärmar. Man får hoppas han blåser någon HA ansluten person. Då brukar det sluta med en svärm Gyttorps Röda i klockspelet.
Citera
2013-11-27, 15:46
Medlem
Det här är ju som att lämna en laptopväska till en tiggarzigenare medan man går in och handlar. Vem gör det liksom, och tror man verkligen att den kommer vara kvar när man kommer tillbaks?
Citera
2016-08-12, 21:50
Medlem
Shiiiiiit va glad att jag googlade!

Har lagt ut min camaro på blocket. Han hörde av sig jag ringde upp, trodde först han typ ville köpa den för va jag begärde, Nice tänkte jag men en liten varningsklocka ringde.

Sen kom det fram att han ville sälja bilen, då sa jag ja köp den bara å så sälj den sen, men han ville inte lägga på en ägare i register hej å hå och att han inte kan ligga ute med sådana pengar, han lät väldigt seriös och så. Men ändå en varningsklocka till,
Sen sa han att han skriver kontrakt och om han inte får sålt den så köper han den ändå, okej tänkte jag, hur kan du helt plötsligt lägga ut pengar nu, en varningsklocka till.

Ja fy fan! Sicken idiot! Jag skulle faktiskt vilja på något sätt sätta dit honom, tror jag ska kontakta polisen. Dock har jag inget mer än tel, men jag har han på tråden ännu iaf.

Ska se om jag kan få en adress av honom och köra dit med polis, eller ännu bättre en Alu baseboll trä och möblera om det jävla aset! Men tänkte inte va som han och va på fel sida lagen så polisen får det bli.

Tack iaf för tråden, inte för att det skulle gå så långt att jag skulle lämna en bil helt utan pengar eller något, men detta va spiken i kistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in