2010-11-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseNorr
Ringde o hörde med snubben, får köpa bilen för 50k kontant.

Bara delarna från den får man ju över 50k för :P

Gör affär med honom. Säg att du redan har köpare på den.. Ta med dig kontrakt
ps. kolla dina PM nångång
Citera
2010-11-15, 14:33
Bannlyst
Be någon vän att ringa och säga att han är intresserad. Stäm möte med honom. Ta tillbaka bilen.
Citera
2010-11-15, 14:43
Medlem
iLikeTurtless avatar
Hehe, nu har jag hotat honom via SMS

EDIT: Varför slår ingen ner honom? Han lär ju synas ganska bra i vinter
Senast redigerad av iLikeTurtles 2010-11-15 kl. 14:49.
Citera
2010-11-15, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SYN7HOR
Ingen som har kontaktat honom och tipsat om denna tråd? Det bästa vore naturligtvis om någon kunde ringa och spela in samtalet.

Det finns inte internet i husvagnen.

Enda anledningen att såna här skojare fortsätter är att folk går på knepen Rolf ( ) använder sig av. Ni som går på saker som detta har ni ''Vi gillar olika'' på er facebook bild? Eller vad är det frågan om?
Senast redigerad av Vapendragare 2010-11-15 kl. 14:52.
Citera
2010-11-15, 14:55
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omfgrtfm
Du får byta namn hur många gånger du vill. Dock är det väl gratis enbart vid ett tillfälle i livet. Avsett för namnbyte vid giftermål osv.

Fast jag tror du måste ansöka på speciella skäl om du vill byta ytterligare en gång, och ser dom då att personen har polisanmälningar på sig, en skojare, skulder etc så är det väl inte helt säker att namnändran kommer gå igenom.
Citera
2010-11-15, 15:18
Medlem
Smerothlols avatar
Jag har också blivit blåst av folk från Malmö, och även hört andra som blivit.
Blir väl sista gången jag handlar från Malmöbor

Tack för att du varnade!
Citera
2010-11-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Fast jag tror du måste ansöka på speciella skäl om du vill byta ytterligare en gång, och ser dom då att personen har polisanmälningar på sig, en skojare, skulder etc så är det väl inte helt säker att namnändran kommer gå igenom.

Romer: "Vi blir diskriminerade pga våra namn!"
Tjänstekvinnan (som röstade på S): Men guud, så hemskt! Självklart ska du få byta namn då
Citera
2010-11-15, 15:48
Medlem
Min polare va med om en liknade grej. Han blev lovad att få sin bil såld redan inom några dagar. Han fick under tiden låna en halvtrasig bil som "PANT". den pajade efter någon dag och dom skulle fixa den åt honom. Han har inte sett dom, sin bil eller deras skit sedan dess!

Jag förstår faktiskt inte hur dum i huvudet min vän är och personer som låter sig luras som honom.

Annan ganska kul grej var när jag skulle hjälpa min mamma att sälja en bil i 10-15tusen kronorsklassen.
Blev nerringd av en ziggisfamilj som skulle köpa bilen för 3000kr. Om jag inte gick med på det skulle mitt hus brinna, min hund skulle dödas och min mamma skulle våldtas! Jag satt i min musikstudio och spelade in allt och efter kanske 30-40 samtal från olika personer om samma sak så sa jag åt dom att om dom inte slutade ringa skulle jag göra allt jag kunde för att få deras liv till ett helvete. Då slutade dom tvärt att ringa. blev faktiskt lite chockad

Jag vet att man inte skall smutskasta zigernare men alla jag någonsin har träffat har antlingen varit så otrevliga att man dör eller bara världens jobbigaste människor.
Citera
2010-11-15, 16:04
Medlem
enjoipandas avatar
Ja så går det när man gör affärer med invandrare
Citera
2010-11-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassefar
har min bil ute på blocket också fick precis ett suspekt sms

avsändare: kis.vn
text:
Is your Car on blocket.se still available for sale? If Yes, get back to me with your BEST PRICE and the condition, email to (mohdnasoha101231@gmail.com)

vad betyder avsändaren kis.vn är det anonymt eller en dator som skickar ut smset?

Vi snackade om detta på jobbet idag och det verkar vara ett vanligt fenomen. Behöver jag säga att det är en scam?
Citera
2010-11-15, 16:44
Medlem
Cerozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocoolio
Min polare va med om en liknade grej. Han blev lovad att få sin bil såld redan inom några dagar. Han fick under tiden låna en halvtrasig bil som "PANT". den pajade efter någon dag och dom skulle fixa den åt honom. Han har inte sett dom, sin bil eller deras skit sedan dess!

Jag förstår faktiskt inte hur dum i huvudet min vän är och personer som låter sig luras som honom.

Annan ganska kul grej var när jag skulle hjälpa min mamma att sälja en bil i 10-15tusen kronorsklassen.
Blev nerringd av en ziggisfamilj som skulle köpa bilen för 3000kr. Om jag inte gick med på det skulle mitt hus brinna, min hund skulle dödas och min mamma skulle våldtas! Jag satt i min musikstudio och spelade in allt och efter kanske 30-40 samtal från olika personer om samma sak så sa jag åt dom att om dom inte slutade ringa skulle jag göra allt jag kunde för att få deras liv till ett helvete. Då slutade dom tvärt att ringa. blev faktiskt lite chockad

Jag vet att man inte skall smutskasta zigernare men alla jag någonsin har träffat har antlingen varit så otrevliga att man dör eller bara världens jobbigaste människor.
upp med klippen på nätet! Blev nyfiken nu
Citera
2010-11-15, 16:46
Bannlyst
Hej igen!

Som vissa inte förstått, så är jag fortfarande ägare till bilen, endast lämnat ifrån mig en nyckel.
Jag vet var bilen finns. Han skulle sälja bilen vidare som en förmedling och blev lovad pengar inom en månad.

Avtalet är det inga fel på, men vad hjälper det när han inte betalar?

Har sett bilen, är för tillfället i bedrövligt skick. Har egentligen inga problem att hämta min bil, men funderar mest på hur jag ska få pengar för skadorna som de åsamkat. Tänker gå till en jurist i veckan.

Min trådstart är för att varna andra personer, och samtidigt sätta stopp för denna idioten.

Tack för visat intresse!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in