Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-14, 19:58
Medlem
barkies avatar
Hej. Sambons bärbara tvärdog idag. Den är relativt nyköpt (3 månader gammal) och har funkat relativt bra hela tiden. Men idag när hon drog på den så startade inte ens windows. Jag har försökt kolla i system-settings, BIOS osv, men inget verkar vara på knäppen där. Det är liksom så att windows inte ens startar. Om man väl trixar igång det via menyn man får fram när man "esc" i början, så laddas windows-baren, men man ser inte windowsloggan. Sen när den laddat klart efter ca 5 minuter så får man bara upp typ en standard-bakrundsbild, men blåa vågor typ (nej det är inte bluescreen, det är ett wallpaper man kan välja), men det är ALLT som kommer upp. Jag har försökt med system recovery via "EsC" men när det väl sätter igång så kommer det upp "Mirosoft visual c++ runtime library: RUNTIME ERROR! Program: This application has requested the runtime to terminate it in an unusual way. Please4 contact the application's support team for more information." Jag får inte igång datorn hur jag än gör, men jag tror inte att nån hårdvara är skadad. Hon sparade inte nån CD till datorn heller, vilket gör det mycket svårare. Är det någon som har en kvick och smidig lösning, som inte innefattar formatering?

TACK!

EDIT: Det är en Presario CQ62 notebook PC!
Senast redigerad av barkie 2010-11-14 kl. 20:03.
Citera
2010-11-14, 20:06
Medlem
testa att starta med senaste fungerande config.... alt felsäkert läge och kolla msconfig
Citera
2010-11-14, 20:11
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HUGG
testa att starta med senaste fungerande config.... alt felsäkert läge och kolla msconfig

Gjorde primary hard disk self test och fick fram : "Hard disk 1 quick (303) som tydligen innebär att hårddisken e körd..tack ändå
Citera
2010-11-14, 20:14
Medlem
DollarMakers avatar
NET Framework 2.0 har du den eller annat med Net Framework avinstalera detta tror detta är skadat
starta om datorn sen,och hämta den på nytt ..testa detta
Citera
2010-11-14, 20:15
Medlem
kk synd men du har ju garanti kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in