Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-11-14, 19:47
Medlem
Hej, jag ska köpa en ny gaming-dator för ca 5000 kr (billigt) och jag undrar om jag ska välja XP 32/64bit eller om jag ska ha Windows 7.

Ge mig för o nackdelar varför. Windows 7 = Engelska de vet aj redan.

Jag planerar att köpa en ny dator för att lira bl.a Black Ops, MW2, Bad Company osv. det är den enda anledningen.
Citera
2010-11-14, 19:50
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym6666
Hej, jag ska köpa en ny gaming-dator för ca 5000 kr (billigt) och jag undrar om jag ska välja XP 32/64bit eller om jag ska ha Windows 7.

Ge mig för o nackdelar varför. Windows 7 = Engelska de vet aj redan.

Jag planerar att köpa en ny dator för att lira bl.a Black Ops, MW2, Bad Company osv. det är den enda anledningen.
Xp 64-bitars ska du hålla dej borta ifrån, det har ganska dåligt med drivisar till hårdvara.

För övrigt borde du kika i de officiella trådarna i windowsforumet, där finns det bland annat en tråd för 32 eller 64-bitarsutgåvorna av windows.

Jag gör dej nu en tjänst och flyttar in tråden dit.
Citera
2010-11-14, 19:52
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Windows 7 = Engelska de vet aj redan.

Win 7 finns på svenska också. Eller vad är det du menar med det citerade?

Om du skall köpa en ny dator skulle jag rekommendera Windows 7 därför att det är ett modernare system som kommer att hållas uppdaterat längre än vad det nu 10 år gamla Xp kommer att vara.
Citera
2010-11-14, 20:28
Medlem
Men vafan.

Jag vill inte direkt lira med 2GB RAm.

Eller menade du 64bit på Windows 7 eller XP?
Citera
2010-11-14, 20:36
Bannlyst
Citat:
Men vafan.

Jag vill inte direkt lira med 2GB RAm.

Eller menade du 64bit på Windows 7 eller XP?
Tror det är 3GB.
Citera
2010-11-14, 20:45
Medlem
Upplever XP snabbare än Windows 7 iallafall. Dock saknar Windows XP stöd för DirectX 11, vilket ger fulare grafik, men snabbare grafikupplevelse.

32-bits brukar fungera för dom flesta. Det är sällan man använder mer än 3 GB i varje fall. Just nu när jag sitter i Windows XP har jag 1.3 GB / 2 GB kvar. Ett spel brukar inte äta mer än 1.5 GB, you do the math.

Har du 4 GB i din dator och kör Windows XP, tror jag det visas som 3.5 GB, men var inte orolig, minnet används ändå troligtvis rätt ändå i slutändan.

2 GB RAM lär räcka för att spela Black Ops, ja. Såvida du inte ska spela på 3 st 24" LCD.
Citera
2010-11-14, 20:55
Medlem
Blir då 2GB på Windows 7 64/32bit?

Vet inte riktigt vad jag ska ha vad som är bäst för CoD osv. Vill ha bra grafik utan problem.
Citera
2010-11-15, 08:58
Medlem
merlin2s avatar
ta en tid här, är relaterat:
https://www.flashback.org/t1333380

annars, xp än så länge om du inte orkar läsa
Citera
2010-11-15, 10:55
Medlem
Utan tvekan ska du fixa Windows 7. Det går INTE slöare, ser tusen gånger bättre ut, är lättare att hantera, drivrutinerna är bättre och kommer fortsätta uppdateras längre. Kan verkligen inte se någon nackdel med 7:an jmf XP. 2 gig ram är inte en hel del idag (har det själv, vore jävligt värt att lägga mer pallar bara inte formatera om), skulle nog vara bättre att satsa på 4 och fixa 64-bitars faktiskt. Och om du ska ha 64-bitars är Windows 7 mycket mycket bättre så.
Citera
2011-10-31, 11:21
Medlem
Tjenare jag får ta å haka på här! du skrev "Engelskan - det vet jag redan" Jag märker att det är många som säljer windows 7 ultimate på blocket. Men många skriver att de är på engelska men att det går att byta till svenska. nån som kan förklara varför?
Citera
2011-10-31, 11:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steinbrenner
Tjenare jag får ta å haka på här! du skrev "Engelskan - det vet jag redan" Jag märker att det är många som säljer windows 7 ultimate på blocket. Men många skriver att de är på engelska men att det går att byta till svenska. nån som kan förklara varför?

En av anledningarna är att engelskan är standardspråk inom IT. Sedan finns det olika versioner och utgåvor som har denna möjligheterna till ett språkpaket, bl.a Windows 7 Ultimate. Språkpaket finns under Windows Update.
Citera
2011-10-31, 12:04
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleonasm
2 gig ram är inte en hel del idag (har det själv, vore jävligt värt att lägga mer pallar bara inte formatera om)

Varför ska du "formatera om" (installera om operativsystemet utgår jag från att du menar) för att du sätter i mer minne?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in