Citat:
Ursprungligen postat av Septemberkvinna
jag undrar vad ni härinne tycker om att anlita en privatdetektiv för att bevisa att någon har skit i bagaget? är det moraliskt rätt att lägga sig i på det sättet?
Detta har nämligen hänt mig. En massa dokument mailades till mig i syfte att svartmåla min pojkvän och få mig att göra slut med honom. Det som personen i fråga inte räknade med var att jag redan visste allt detta om min pojkvän och inte tycker mindre om honom för det. Alltså misslyckades denna "få dom att göra slut"-aktion. Men jag tycker själv det är under all kritik att rota i andras liv.

Beror väl på vems moral du utgår ifrån. Moral är så otroligt löjligt så tycker du borde tänka mer istället "Vad tycker ni, är det här okej?"
Det beror väl på omständigheterna också, om man är nyfiken så är man väl, det brukar finnas mycket information om människor som är öppet för allmänheten.
Vad menar du med "skit i bagaget"? Skulle du tycke det var okej om någon gjorde likadant mot dig? Utgå ifrån hur du skulle känna och resonera kring det.