2004-07-06, 01:00
Medlem
dIRe_s avatar
Tips för att bli av med klådan? Att klia som in i helvette funkar iofs, men det är ett heltidsjob.
Citera
2004-07-06, 01:01
Medlem
UrbanKids avatar
Hmm, smörj på lite tigerbalsamn så det svider och bränns

Annars så finns det nog något på apoteket att hämta
Citera
2004-07-06, 01:02
Medlem
Viktorias avatar
Kylbalsam eller salubrin.
Citera
2004-07-06, 01:07
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Kylbalsam eller salubrin.
Hoppas en svärm bålgetingar attackerar din avatar.
Citera
2004-07-06, 01:08
Medlem
dIRe_s avatar
Har inte så jävla mycket salvor och grejer och apoteket är stängt Ska dit asap imorrn dock om jag inte blir av med det här.

Är det något man kan göra med någon av dessa ingredienser:

ägg
filmjölk
kniv
mjölk
raklödder
rakvatten
deo
tvål
tvättmedel

det är typ de sakerna jag har hemma vad jag kan komma på
Citera
2004-07-06, 01:10
Medlem
Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Hoppas en svärm bålgetingar attackerar din avatar.

Var det inte du som får någon månad sedan skulle sätta mig på ignore i protest mot den rörliga avataren?
Citera
2004-07-06, 01:11
Medlem
Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Har inte så jävla mycket salvor och grejer och apoteket är stängt Ska dit asap imorrn dock om jag inte blir av med det här.

ägg
filmjölk
kniv
mjölk
raklödder
rakvatten
deo
tvål
tvättmedel

Jag skulle smeta på kall filmjölk. Undvik parfymerade prylar!
Citera
2004-07-06, 01:17
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_

ägg
filmjölk
kniv
mjölk
raklödder
rakvatten
deo
tvål
tvättmedel

Om du inte är allergiker, eller stucken av en svärm (#stor giftmängd) så är smärtan överkomlig (varar ganska kort tid, dock farligt om t ex tungan m fl känsliga kroppsdelar utsatts), och bäst är att ta det lugn och avvakta.

En sajt med goda råd - http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3181
Citera
2004-07-06, 01:22
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Om du inte är allergiker, eller stucken av en svärm (#stor giftmängd) så är smärtan överkomlig (varar ganska kort tid, dock farligt om t ex tungan m fl känsliga kroppsdelar utsatts), och bäst är att ta det lugn och avvakta.

En sajt med goda råd - http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3181
Så ont gör det inte, var tvungen att bli stucken 5 gånger innan jag beslöt mig för att gå in igen Det kliar något förbaskat dock. Ska kolla in den där sidan...
Citera
2004-07-06, 01:24
Medlem
rashbans avatar
Gamla goda FASS ger (som vanligt) något slags svar.
Citat:
Insektsbett
Orsak(-er)
Stick av mygga, knott, broms och liknande insekter.

Symtom
Kliande rodnat utslag, ofta cirkulärt.

Behandling
Antihistamintabletter kan användas i förebyggande syfte.
Efter ett bett kan kortisonsalva smörjas på lokalt.
Egenvård: Gnid med en tablett innehållande acetylsalicylsyra (t ex Magnecyl/Treo) på stickstället. Man kan också lösa upp tabletten i cirka 30 ml vatten och badda det bitna området med en bomullstuss. Andra tabletter mot inflammation och smärta av NSAID-typ kan fungera på liknande sätt.
Testa om det har någon effekt, kan vara bra att veta nu när sommarens alla kryp och äckliga flygfän är här.
Citera
2004-07-06, 01:29
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Var det inte du som får någon månad sedan skulle sätta mig på ignore i protest mot den rörliga avataren?
Visst var det, men jag trodde att detta skulle bidraga till din rannsakan, medveten om att flera i FB påtalat din hysteriska avatar. Jag vill av princip icke vara en recenserande typ, jag gillar FB:s frisinnade karaktär. Störs dock mer av din avatar (faktiskt den sämsta jag sett under alla års vistande på forum i och utanför Sverige) än någon annan jag upplevt, vilket inte säger lite...tro mig.

Varför då, kan man fråga sig?

Ja, i forum är debatten det centrala. Debatt blir bättre under ordnade former. Lugn och eftertänksamhet ger bättre debatt. Din avatar representerar en tvärtom-attityd för mig. Ryckighet, forcering, spasmer, hyperaktiv på ett helt onaturligt sätt... (även om det är en avatar, men figuren har mänskliga drag)

Desto sorgligare, eftersom du imho har mycket att säga, och oftast verkar påläst, med välgrundade och bestämda åsikter. Din avatar stämmer inte med den bilden, iaf inte för mig.
Citera
2004-07-06, 05:56
Medlem
XeroXs avatar
Urin ska visst fungera utmärkt mot getingstick.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in