2004-07-05, 20:35
Medlem
ZtimEs avatar
har fått något väldigt mysko virus, utan att jag gjorde något speciellt.
viruset förstör alla nedladdningar jag gör, så jag kan inte ladda ner någonting. (väldigt jobbigt då jag inte har något anti-virus program )
så jag har försökt en jäkla massa olika saker. har testar och starta om datorn i felsäkert läge, filerna blir fortfarande förstörda (dvs, att om man zippar upp eller liknade så stämmer inte filstorleken och installationen kan inte genomföras)
nu hag jag suttit i 2 dagar och pillat men inte kommit fram till något.
har linux på samma burk där jag kan komma åt windowshårdisken iaf det hjälper.
nån som vet hur jag ska göra??

/tack för hjälp jonas
Citera
2004-07-05, 20:51
Bannlyst
Och hur vet du att det just är ett Virus som spökar på din burk då?
Starta upp den i Linux läge, ladda hem ett par olika antivirus program, uppdatera viruslistorna och scanna hela datorn..
Citera
2004-07-07, 01:21
Medlem
ZtimEs avatar
jo är inte helt säker på att allt är virus men jag vet att jag åtminstånde är ett.
för tidigare hade en polare samma problem och då visade det sig att det va virus, men nu ska jag testa och tanka några linux virus program och se hur det går.

tack för hjälpen!
*edit*
ok nu fattar jag ingenting sitter nu på linux på samma dator och samma sak händer här, alla nedladdningar jag gör blir förstörda :S

så jag tänkte att nu behöver det väll inte vara ett virus i just min dator??
kan det vara min router som har flippat ur?? telias fel?? jag fattar ingenting!
*edit*
Citera
2004-07-07, 03:09
Bannlyst
låter ju sådär lagom kul, inte för att jag tror det är telias fel men du kan ju ta o ringa dem o se va de säger?
Citera
2004-07-07, 12:53
Medlem
ZtimEs avatar
har redan ringt , och då har dom slussat mig fram igenom otaliga nummer tryckningar till det kom fram att "det finns för närvarande inga kända driftfel" sen frågade den om jag ville prata med en support ändå, ja svarade jag och fick reda på att det va 50 pers framför mig i kön så då sket jag i det

men nu har jag hittat nåt som e väldigt mysko, jag kan ladda ner små zip filer eller små .exe filer. men om dom är lite större (eller om det är installations program) så blir dom förstörda :S

så om nån vet nåt bra anti-virus program som finns på en liten zip fil kan väll säga till
Citera
2004-07-07, 14:18
Medlem
Der_Richters avatar
En relativt okänd faktor, är att Telia har problem med vissa av de ADSL-modem de skickat ut. Är det ett Zyxel du har? Isåfall kan du ha ett som är byggt med en buggig programvara installerad, detta gör att du måste skaffa en uppdatering. Detta enligt källa som arbetar på Telia, som jag kontaktade och passade på att fråga...

Kontakter gör att man slipper köer
Citera
2004-07-07, 18:11
Medlem
ZtimEs avatar
nä jag hade visst ett alchatel (kommer inte ihåg hur det stavas)
men tack ändå! nu ska jag se om en polare har ett virus program på cd som jag ska få låna isåntfall får hoppas att det går bättre
Citera
2004-07-07, 19:04
Medlem
liljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
En relativt okänd faktor, är att Telia har problem med vissa av de ADSL-modem de skickat ut. Är det ett Zyxel du har? Isåfall kan du ha ett som är byggt med en buggig programvara installerad, detta gör att du måste skaffa en uppdatering. Detta enligt källa som arbetar på Telia, som jag kontaktade och passade på att fråga...

Kontakter gör att man slipper köer

Har samma problem som Ztimme verkar det som, med skillnaden att jag har ett Zyxelmodem.

Tyvär hittar jag inte något på deras hemsida om hur man uppdaterar modemet.
Om någon vet så vore det snällt om den kunde berätta. Modemet heter Prestige 600.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in