2010-11-14, 00:32
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Hej,

Vi har ju gränser på antal posts på bland annat LB och Password. Men ibland så undrar jag om man kunde expandera antalet forum som hade det.

Och då tänker jag främst på forum som ofta drabbas av nya användare som skall skita ner en tråd med sådan här skit: http://img576.imageshack.us/img576/2041/picture4jg.png

Så jag undrar om man kunde genomföra en poll på följande sätt, om mod anser att det är ok.

Först så nominerar vi de delforum som vi anser att skall ha en gräns, och sedan röstar vi på detta. Om möjligt så tycker jag att man kunde välja fler än ett alternativ en kan rösta på.

Själv skulle jag vilja se en gräns på bland annat Pronografi. Och jo, jag är hemma sjuk och måste få ha lite kul i alla fall, så vimsade dit.

EDIT: Kan ju, om genomförbart säga att nomineringstiden rinner ut ca. 19:00 nästa onsdag.
Citera
2010-11-14, 00:35
Medlem
Mandi74s avatar
Nej.. låter inte som någon bra ide.
Citera
2010-11-14, 00:38
Medlem
Om det ska finnas en gräns så är det isåfall på hur många inlägg man får göra i rad i samma tråd. Om alla sköter sig så har vi inget problem.
Citera
2010-11-14, 00:39
Bannlyst
Eftersom många surfar här när de inte är inloggade så tror jag att Flashback skulle få betydligt mindre besökare om det krävs ett login = dålig idé?
Citera
2010-11-14, 00:47
Medlem
epost72s avatar
Jag är av åsikten att man ska begränsa så lite som möjligt.
Gränserna skadar mer än de gör nytta.

En kort förklaring:

Många spammar rejält i de forum som de har tillgång till för att komma upp i de behörighetskrav som vissa delforum har.

På sikt vore det bättre att minska antalet forum som har behörighetskrav.

Visst detta med spammandet kan man till viss del komma till rätta med genom tillsägelser osv.

En annan variant vore att ta bort postcount på vissa forumdelar där diskussionerna är lågkvalitativa.

/epost72
Senast redigerad av epost72 2010-11-14 kl. 00:55.
Citera
2010-11-14, 00:57
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag är av åsikten att man ska begränsa så lite som möjligt.
Gränserna skadar mer än de gör nytta.

En kort förklaring:

Många spammar rejält i de forum som de har tillgång till för att komma upp i de behörighetskrav som vissa delforum har.

På sikt vore det bättre att minska antalet forum som har behörighetskrav.

Visst detta med spammandet kan man till viss del komma till rätta med genom tillsägelser osv.

En annan variant vore att ta bort postcount på vissa forumdelar där diskussionerna är lågkvalitativa.
Drogdelen av Flashback, speciellt Cannabis, är ju en av ställena där det ofta förekommer spam, oneliners och brott emot KFK. Dock finns det många användare som praktiskt taget bara intresserar sig för/besöker den delen. Skall dessa personer inte kunna få någon access till t.ex. LB alls?

Enda exemplet som jag kan gå med på att behöver postcounts försvinner på är RYS, men det är ju ett extremfall.
Citera
2010-11-14, 01:58
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Tycker att tidsspärr verkar mycket mer effektivt, då slipper vi spaminlägg.
Citera
2010-11-14, 02:23
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Tycker att tidsspärr verkar mycket mer effektivt, då slipper vi spaminlägg.

Faktiskt en bra idé. Man kanske istället borde ha en poll om tidspärr eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in