2010-11-13, 23:30
Medlem
Jag har fått en britax "nordic" freeway (samma som freewayn) men hur fasiken ska jag installera den? Jag har fått från britax en broschyr men det ser så otydligt ut..Har någon en britax freeway som kan lägga in en närbild på hur den installerats? man ska trä bältet genom fotstödet stod det men jag har gjort precis som det står men den är lite ostadig åt sidorna..jag har oxå dragit åt remmarna hårt..Är lite orolig att sätta barnet i den innan jag ser en bild på hur ni andra gjort och se om jag gjort rätt..

Så snäääääälllaaaa skulle du kunna sätta in en närbild?
Citera
2010-11-14, 10:01
Medlem
User: Unknowns avatar
Testa att lägga dig lite lätt över stolen så att du får ordentlig tyngd på den. Sen spänner du fast bilbältet. När du reser på dig så kommer bilens säte att vilja lyfta sig och därmed bilbarnstolen uppåt och då sitter den fast lite bättre. Det är ett rent generellt tips för bilbarnstolar.

Har själv en hiway, monterad i baksätet. Där drar man bältet under och genom själva stolen, mot bilsätet. Sen har man två remmar som man spänner fast i golvet mot framstolen. Bilbarnstolen rör sig inte ett dugg när den väl sitter fast.
Citera
2010-11-15, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User: Unknown
Testa att lägga dig lite lätt över stolen så att du får ordentlig tyngd på den. Sen spänner du fast bilbältet. När du reser på dig så kommer bilens säte att vilja lyfta sig och därmed bilbarnstolen uppåt och då sitter den fast lite bättre. Det är ett rent generellt tips för bilbarnstolar.

Har själv en hiway, monterad i baksätet. Där drar man bältet under och genom själva stolen, mot bilsätet. Sen har man två remmar som man spänner fast i golvet mot framstolen. Bilbarnstolen rör sig inte ett dugg när den väl sitter fast.

Tack så hemskt mkt för svaret!Ska testa det! Min stol är lite annorlundare än vanliga Highway, den här har en metallbåge vid benen och enligt instruktionen ska bältet bara in där..Jag tycker bara att den blir lite vinglig åt sidorna fast man drar åt remmarna som sitter i skenan. Men enligt britax ska det tydligen vara så eftersom sätena är mjuka och det går inte att få den helt stum.

Men ska prova ditt tips.

Tack igen
Citera
2010-11-15, 01:00
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinderella6
Tack så hemskt mkt för svaret!Ska testa det! Min stol är lite annorlundare än vanliga Highway, den här har en metallbåge vid benen och enligt instruktionen ska bältet bara in där..Jag tycker bara att den blir lite vinglig åt sidorna fast man drar åt remmarna som sitter i skenan. Men enligt britax ska det tydligen vara så eftersom sätena är mjuka och det går inte att få den helt stum.

Men ska prova ditt tips.

Tack igen
Har en likadan.
Vid metallbågarna ska bältet över första bågen, sedan under stolen, sedan över sista bågen.
Att de kan upplevas som lite vingliga är inget fel utan det är rent säkerhetsmässigt. Stolen ska ge efter lite vid krock.
Citera
2010-11-16, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novolette
Har en likadan.
Vid metallbågarna ska bältet över första bågen, sedan under stolen, sedan över sista bågen.
Att de kan upplevas som lite vingliga är inget fel utan det är rent säkerhetsmässigt. Stolen ska ge efter lite vid krock.

Förlåt men jag måste vara trög på att fatta

Har du möjligvis en bild eller möjlighet att lägga in en bild på hur bältet sitter skulle det vara toppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in