2010-11-13, 17:30
Medlem
theguys avatar
de e ju bara att rapportera alla ''for korta'' inlagg. och de e ju inte saa ofta det hander sa att det behovs en sparr
Citera
2010-11-13, 17:30
Medlem
Glad...s avatar
Herregud, idag spirar kreativiteten i den här avdelningen av forumet

Även detta är ett mycket bra förslag och jag tror det kan höja kvalitén på fb i stort. Bra där Ts!
Citera
2010-11-13, 18:17
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glad...
Herregud, idag spirar kreativiteten i den här avdelningen av forumet

Även detta är ett mycket bra förslag och jag tror det kan höja kvalitén på fb i stort. Bra där Ts!

Det är en bra idé i teorin, ja.
Tyvärr är den på tok för enkel att finta bort :

"--->+1<---" sådär kommer folk bara börja skriva istället för att komma upp i tio tecken.
Citera
2010-11-13, 18:23
Medlem
Glad...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Det är en bra idé i teorin, ja.
Tyvärr är den på tok för enkel att finta bort :

"--->+1<---" sådär kommer folk bara börja skriva istället för att komma upp i tio tecken.
Jo jag funderade också på det så klart. Men samtidigt, med tanke på alla programmerings-ess som hänger här, borde det inte gå att på något sätt spärra inlägg som enbart (eller till största del) består av "nonsens"-tecken?

Sen tänkte jag, de som i stort sett bara sitter och skriver enstavigt eller +1 kanske är för lata och oengagerade för att sitta och göra pilar och annat och då hellre struntar i att skriva något öht?

Jag tror de där inläggen hade minskat iaf.
Citera
2010-11-13, 18:26
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Jo jag funderade också på det så klart. Men samtidigt, med tanke på alla programmerings-ess som hänger här, borde det inte gå att på något sätt spärra inlägg som enbart (eller till största del) består av "nonsens"-tecken?

Sen tänkte jag, de som i stort sett bara sitter och skriver enstavigt eller +1 kanske är för lata och oengagerade för att sitta och göra pilar och annat och då hellre struntar i att skriva något öht?

Jag tror de där inläggen hade minskat iaf.

Nä, det är för många poster man måste manuellt lägga in i en databas för att det ska funka, speciellt med tanke på alla variationer man kan göra om man använder sig av 1337speak, använder olika språk etc.

Och när det gäller att vara kontraproduktiva så är stora folkmassor sjukt kreativa, varesig det är i grupp eller enskilt.
Citera
2010-11-13, 18:38
Medlem
Zwerchstands avatar
En trubbig praxis med både fingertopps- & knytnävskänsla mot 1-radingar & listposter är effektivare.
Citera
2010-11-13, 23:53
Medlem
komnata622s avatar
Citat:

Så tänker jag också. Plus att dom får sig en snabb tankeställare "jaha, man får tydligen inte posta om man inte ska skriva någonting".

Lite som när djur dresseras med en elstav i röven. Något händer direkt när man gör fel så då lär man sig, otroligt effektivt koncept.
Citera
2010-11-14, 01:36
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komnata622
Så tänker jag också. Plus att dom får sig en snabb tankeställare "jaha, man får tydligen inte posta om man inte ska skriva någonting".

Lite som när djur dresseras med en elstav i röven. Något händer direkt när man gör fel så då lär man sig, otroligt effektivt koncept.
Det kanske kan ha en bra effekt den första timmen, efter det kommer alla idioter ha lärt sig att skriva +1 tio jävla tecken

Jag tror därför att det bara är slöseri med tid att implementera en sådan regel, bättre att vi användare använder oss av rp funktionen för att få bort +1 och dylikt..
Citera
2010-11-14, 10:29
Medlem
komnata622s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Det kanske kan ha en bra effekt den första timmen, efter det kommer alla idioter ha lärt sig att skriva +1 tio jävla tecken

Jag tror därför att det bara är slöseri med tid att implementera en sådan regel, bättre att vi användare använder oss av rp funktionen för att få bort +1 och dylikt..

Fast jag tror att idioterna som skriver +1 eller inte fattar att det är emot reglerna, de flesta skulle nog respektera reglerna och inte göra det om dom visste att man inte fick.
Citera
2010-11-14, 12:35
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Fast jag tror att idioterna som skriver +1 eller inte fattar att det är emot reglerna, de flesta skulle nog respektera reglerna och inte göra det om dom visste att man inte fick.
Det finns nog ganska många som skriver +1 som vet att det är emot reglerna men är för lata för att skriva en mening ist. Sen har vi alla de användare som av ren djävulskap skulle skriva +1 tio tecken, bara för att jävlas...10 tecken räcker inte då man i vissa inlägg ser 3 smileys, att göra 7 till är inte direkt jobbigt och då kommer vi till frågan hur många tecken ett inlägg ska innehålla för att räknas som godkänt. Enligt mig är det slöseri med tid att sitta och lägga in gränser i databasen som ändå kommer att kringgås...
Citera
2010-11-14, 13:00
Medlem
komnata622s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper

Du antar att alla som skriver +1 vet att man inte får det och skiter i det. Jag menar att de flesta inte vet att det är mot reglerna och att dom inte skulle göra det om dom visste. Om varningen poppar upp så kanske dom fattar och respekterar att det är så?

Ett alternativ skulle ju kunna vara att mods blockerar de här personerna från att posta på 48h tex. Det skulle nog lösa situationen ännu bättre.
Citera
2010-11-14, 13:29
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Du antar att alla som skriver +1 vet att man inte får det och skiter i det. Jag menar att de flesta inte vet att det är mot reglerna och att dom inte skulle göra det om dom visste. Om varningen poppar upp så kanske dom fattar och respekterar att det är så?

Ett alternativ skulle ju kunna vara att mods blockerar de här personerna från att posta på 48h tex. Det skulle nog lösa situationen ännu bättre.
Att ge 48h straff tror jag inte på då det skulle göra att många inte skulle få posta p.g.a ett enstaka misstag, bättre är då att rpa inläggen och att användaren som skrivit +1 eller dylikt får en tillsägelse, alltså det system vi har idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in