Citat:
"Även kvinnans familj har anat att allt inte stod rätt till.
– Vad jag har förstått på min mormor och morfar så har hon kommit hem med blåmärken. Och jag har sett på hennes Facebook att hon har brutit benet. Det har funnits sådana tecken, men ingen konfronterade henne, säger Marcus, 19, en av kvinnans söner."
Från:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8125110.ab, som någon länkade.
Vi har ju redan förstått att barnen haft en relativt frostig relation till sin mamma men såhär illa trodde jag inte att det var. Mamman hade ju problem med foten/benet i över ett halvår att döma på hennes statusuppdateringar, märkligt att uttrycka sig på det viset som Marcus gör. Nästan som att han underförstått vill påpeka att deras relation inte varit bra.
Hursomhelst, jag förstår inte hur ni tänker, ni som påstår att hon får skylla sig själv. Ingen får skylla sig själv, och ingen förtjänar att bli mördad och halvt uppäten. Däremot bör man väl inte bli förvånad när man hänger i sådana kretsar, att det en dag smäller. Det är ju såklart mer riskfyllt att umgås i missbrukarkretsar och bland trasiga människor än att inte göra det.
Och till er som tycker att allt fokus ligger på BO och inte GM, det är ju inte så konstigt. Finns ju massor med info om mamman men inte om honom, dessutom känns hennes livshistoria mer intressant än det där avskrapets. Stod ju skrivet i stjärnorna att han skulle fucka ur så småningom. Jag tycker inte att han känns fascinerande alls, inte på samma sätt som BO. Han är bara en junkie som slarvar med sina mediciner, hon är en fembarnsmamma som av någon anledning hamnade helt snett och slutade som halshuggen, tragiskt är väl en underdrift.