2010-11-15, 10:47
Medlem
McHarleyBandits avatar
Själv menar kannibalen, som regelbundet ordinerats lugnande medel, att han hade slarvat med sina tabletter.
- Jag är som farligast när jag inte tar mina mediciner, säger han i förhör.

det är nog ingen som tvivlar efter det här
Citera
2010-11-15, 11:02
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McHarleyBandit
Själv menar kannibalen, som regelbundet ordinerats lugnande medel, att han hade slarvat med sina tabletter.
- Jag är som farligast när jag inte tar mina mediciner, säger han i förhör.

det är nog ingen som tvivlar efter det här
Jag läste också det där och min enda kommentar till GM är "MEN TA DINA MEDICINER DÅ DIN JÄVLA RÖVHATT!". Det är så irriterande med alla som skyller sitt dåliga beteende på att de skitit i sina mediciner, vad är det för ursäkt?
Citera
2010-11-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munequita
Läste någonstans i någon av sönernas statushistorik, när deras Facebooksidor framkom i början av denna tråd att BO antydde på att dom skulle rösta på SD.. det var då fortfarande en av sönernas profil var öppen.
Ja, automatiska tanken var, tack och lov att det var en SD:are, en SD:are mindre i världen..
Men fan i helvete heller, nej jag kan inte tänka så, även om det var min första tanke.. man kan inte vara så lågt, då är man fan inte bättre själv.

Åsikten ändrades ytterligare när jag återgick till att läsa i denna tråd.
Det är vidrigt vad vissa människor skriver om en medmänniska som blivit utsatt för något fruktansvärt och blivit berövad på livet. Det säger mer om er än om henne, även om hon nu skulle upfylla alla kriterier för vad ett WT är, så säger era kommentarer att ni själva ligger just i den gruppen.
Hon mådde uppenbarligen inte så bra, ja det har vi fastställt.
Denna kvinna sökte kärlek och lycka, vi vet noll om hennes bakgrund till varför hon mådde som hon gjorde och varför hon gjorde dom dåliga val som hon gjorde. Både mot sig själv och sina barn.
Allt hon säkert ville i livet var att vara älskad och vara lycklig.

Att sedan dra in hennes barn i det hela. Hon må kanske inte varit det ideala, hon har säkerligen haft sina brister och dom har haft sina dispyter på nätet. Men vem fan har inte haft en konflikt med en familjemedlem någon gång? Ok, detta var mer än en konflikt, då man skuldsätter sitt barn.
Men jag tror inte detta barn vill hata sin mamma? Jag tror han gärna vill kunna älska henne, för hon är hans mamma, hon kommer alltid vara kvinnan som bar honom i 9 månader, födde honom och fostrade honom iaf första tiden i hans liv.
Skämms ni inte? Dom äckliga orden ni skriver om en död kvinna? Hon och hennes familj har gått och går igenom en enorm tragedi! "Horan"... vad fan vet ni om det? Vad är det för jävla kvinnosyn? Och de flesta av er som använder sig av detta är rädda för att "kulturberikade" ska ta över, fan kolla er själva i spegeln era patetiska avskum!
Ok, I´m not really suprised, flashback.. Känns som folk mest bara gör ett försök att spela balla när dom yttrar sig på det viset.. fjantar!

Må hon vila i frid och jag hoppas att aset, som berövade henne på livet och hennes barn på deras mor, får vad han förtjänar.

Man tappar tron på mänskligheten när man läser inlägg här. Detta inlägg ger en hopp. Det bästa och mest tänkvärda i denna tråd!!
Citera
2010-11-15, 11:10
Medlem
GAFGorillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munequita
Läste någonstans i någon av sönernas statushistorik, när deras Facebooksidor framkom i början av denna tråd att BO antydde på att dom skulle rösta på SD.. det var då fortfarande en av sönernas profil var öppen.
Ja, automatiska tanken var, tack och lov att det var en SD:are, en SD:are mindre i världen..
Men fan i helvete heller, nej jag kan inte tänka så, även om det var min första tanke.. man kan inte vara så lågt, då är man fan inte bättre själv.

Nej, man är "inte bättre själv" om man tycker att det är bra att folk mördas för sina politiska åsikters skull - man är REJÄLT mycket värre.

Ditt inlägg är lika skadat och förvirrat som de inlägg du klagar på. Får man "automatiska tankar" av den typ du tar upp ovan ska man kanske vara tyst när det gäller vad andra skriver?
Citera
2010-11-15, 11:19
Medlem
Munequitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAFGorilla
Nej, man är "inte bättre själv" om man tycker att det är bra att folk mördas för sina politiska åsikters skull - man är REJÄLT mycket värre.

Ditt inlägg är lika skadat och förvirrat som de inlägg du klagar på. Får man "automatiska tankar" av den typ du tar upp ovan ska man kanske vara tyst när det gäller vad andra skriver?

Håller med dig! Man är rejält värre om man tycker att det är bra att folk ska mördas för sina politiska åsikters skull.

Lille vän, skillnaden är att jag tänker längre än första tanken, jag stannar inte vid den och ÄNDRAR min åsikt istället för att gå på det, men du kanske inte uppfattade det i mitt inlägg som du fann så hemskt förvirrande?

Ditt uttag ur mitt inlägg "automatiska tankar" var just det som jag sedan skrev att jag ändrade min åsikt om, underhållande att du försöker manipulera det, precis som att jag sedan endast handlade efter min automatiska tanke och fortsatte tycka att det var bra att hon dog efter det.
Citera
2010-11-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoksen
Jag har tänk på en sak.

På bilderna som visats här eller på Helles facebook så ser killen liten och späd ut, men om man tittar på bilderna från tex expressen från häktnings förhandligen så ser han väldigt biffig ut.

Ni som vet vem han är är han stor eller en liten putte kula precis som han hjärna måste vara =)

Expressen : http://gt.expressen.se/nyheter/1.2213393/han-skyller-pa-medicinen

Facebook: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1451615250272&set=a.1070371119407.2 011134.1229978477

Förövrigt skulle jag inte vilja möta dom ögonen en mörk natt, jävla scary kille helt klart.

Jag satt också och funderade på det. På Facebook så ser han nästan ut att vara i en tonårings storlek (ja, nästan skrev jag). Men i tidningarna så ser han hyfsat biffig ut. Har han käkat upp sig, tagit något eller är det bara vinklarna som gör att det ser ut så? :S
Citera
2010-11-15, 11:28
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obnoxius
Jag satt också och funderade på det. På Facebook så ser han nästan ut att vara i en tonårings storlek (ja, nästan skrev jag). Men i tidningarna så ser han hyfsat biffig ut. Har han käkat upp sig, tagit något eller är det bara vinklarna som gör att det ser ut så? :S

Jag tänkte först det var en (liten) skit sen stod det i expressen att han (stor och satt).
Citera
2010-11-15, 11:37
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
"Även kvinnans familj har anat att allt inte stod rätt till.

– Vad jag har förstått på min mormor och morfar så har hon kommit hem med blåmärken. Och jag har sett på hennes Facebook att hon har brutit benet. Det har funnits sådana tecken, men ingen konfronterade henne, säger Marcus, 19, en av kvinnans söner."

Från: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8125110.ab, som någon länkade.
Vi har ju redan förstått att barnen haft en relativt frostig relation till sin mamma men såhär illa trodde jag inte att det var. Mamman hade ju problem med foten/benet i över ett halvår att döma på hennes statusuppdateringar, märkligt att uttrycka sig på det viset som Marcus gör. Nästan som att han underförstått vill påpeka att deras relation inte varit bra.

Hursomhelst, jag förstår inte hur ni tänker, ni som påstår att hon får skylla sig själv. Ingen får skylla sig själv, och ingen förtjänar att bli mördad och halvt uppäten. Däremot bör man väl inte bli förvånad när man hänger i sådana kretsar, att det en dag smäller. Det är ju såklart mer riskfyllt att umgås i missbrukarkretsar och bland trasiga människor än att inte göra det.

Och till er som tycker att allt fokus ligger på BO och inte GM, det är ju inte så konstigt. Finns ju massor med info om mamman men inte om honom, dessutom känns hennes livshistoria mer intressant än det där avskrapets. Stod ju skrivet i stjärnorna att han skulle fucka ur så småningom. Jag tycker inte att han känns fascinerande alls, inte på samma sätt som BO. Han är bara en junkie som slarvar med sina mediciner, hon är en fembarnsmamma som av någon anledning hamnade helt snett och slutade som halshuggen, tragiskt är väl en underdrift.
Citera
2010-11-15, 11:47
Medlem
Tuesdays avatar
Mannen är bl a dömd för olaga hot och ofredande mot sin dotters mamma. Ofredandet bestod i ett halsgrepp. Han fick efter domen besöksförbud.

IJ, som då hade ett annat namn, berättade i rätten att han tog ADHD-medicinen Concerta.

Om sitt missbruk för några år sedan:

Senast redigerad av Tuesday 2010-11-15 kl. 11:53.
Citera
2010-11-15, 12:00
Medlem
doejanes avatar
offT: varför säger folk här att ingen förtjänar att bli mördad. klart som fan att det finns dom som förtjänar att bli mördade. stalin, hitler, josef fritzl.

onT: jag jämför inte HC med pedofiler och diktatorer, hon förtjänade det på det sättet att hon lätt kunde ha undvikit det. en titt på denna killen så ser man vad han är kapabel till.. sorry men hon får skylla sig själv.
Citera
2010-11-15, 12:03
Medlem
6922s avatar
jag bor i v-ås området, och har även flera vänner och bekanta här, i samma ålder som GM,
Och jag slås av att alla jag pratat med om honom så säger alla samma sak
"Jag känner igenom honom på utseendet, men jag vet inte vem han är. . ."
Vilket är ganska underligt då v-ås inte är såå stort, och att han dess utom kommer från köping som är än mindre,
alla känner alla, eller i alla fall vet någonting om dom, speciellt om man är i samma ålder, men ingen verkar veta någonting om honom ?!
Citera
2010-11-15, 12:12
Bannlyst
Jag tror inte det är så att folket här tycket att GM inte gjorde fel även om uppmärksamheten har riktats mot BO.

Hon hade ett val i livet, hon har fem barn som hon pungat ut ur fittan. Då ska man ta mig fan ta ansvar.

En sån mamma har inte tagit ansvar för sina barn. Hon har satt 5 barn till världen (varav minst 2 har psykiska problem) och lämnat dem. En sån person förtjänar inte direkt att leva.

I alla fall, tillbaka till valet.

Hon gjorde valet att vara med honom. Hon lär ju ska ha känt till allting om honom eller det mesta.

Gör man ett fal så får också det valet konsekvenser. Det är roligt hur folk kan tycka synd om henne när hon själv valt att vara i ett förhållande med en kriminell idiot. Är man tillsammans med en sån vad förväntar man sig? Att livet ska vara som en sång och gröna skogar?

Det är så djävla larvigt hur så många skriker som stuckna grisar när deras partner gjort någonting eller någon i deras umgängeskrets skadat dem. Men hallå, väljer man att vara men narkotika horor och våldsamma människor, ja då får man ta risken.

Hon dog och efterlämnade barn som är sinnesrubbade (Tänker på dem äldre, vet inget om dem små).

Vad säger det om henne och barnen? Jag blir så djävla äcklad när jag läser att han flummar runt på facebook, och skriver här på fb någon timme efter attt hans mamma blivit brutalt slaktad.

Det handlar inte om att hon dog i cancer, hon var sjuk ett längre dag. Hon blev MÖRDAD. Ändå sitter man här som ingenting har hänt.
Vilket djävla äckel. Det är så djävla typiskt svenskt så det skriker om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in