2017-02-24, 13:48
Medlem
Jag undrar jag ...när man är arg med verbala ord -rakt ut i luften så kan det ju gå lite fort ibland och det kan ju ibland slinka med lite ogenomtänkta ord.
Skriver man så har man ju betydligt lättare att både sansa och ångra sig.
Den här mannen verkar därför inte besitta någon som helst förmåga att besinna sig i mina ögon - varför ska han ut i samhället ?
Känns ju bara som en tidsfråga innan någon som säger nej råkar illa ut...
Citera
2017-02-24, 18:28
Medlem
På vilka grunder kan Kammarrätten gå emot läkaren egentligen när läkaren är experten(ja i verkligheten är det ju inte alltid så men det är ju inofficiellt)
Citera
2017-02-25, 12:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
På vilka grunder kan Kammarrätten gå emot läkaren egentligen när läkaren är experten(ja i verkligheten är det ju inte alltid så men det är ju inofficiellt)

En läkare har inget inflytande på ett domslut. Precis som det är vid andra domslut (ex. tingsrätt, hovrätt). Å det ska vi vara glada över!
Citera
2017-02-25, 14:10
Medlem
DogShitEaters avatar
Han verkar ju uppenbart rätt likgiltig till sin handling och att ha ihjäl någon.

Undra hur han skulle reagera om någon skar halsen av hans dotter, skändade kroppen och åt av den?
Citera
2017-02-25, 14:42
Medlem
SmygarBerits avatar
Har försökt hitta både FUP och dom på detta men de länkar jag hittat fungerar inte. Ngn som har dessa och vill dela med sig?
Citera
2017-02-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Har försökt hitta både FUP och dom på detta men de länkar jag hittat fungerar inte. Ngn som har dessa och vill dela med sig?

http://www.mord.nu/mordfall.php?fall=20101112

//ox
Citera
2017-02-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
En läkare har inget inflytande på ett domslut. Precis som det är vid andra domslut (ex. tingsrätt, hovrätt). Å det ska vi vara glada över!
jo men tänkte att rätten alltid går på läkarens linje. Om man inte gör det vad för skäl anger man då? Jag menar, läkaren är ju experten. Genom att gå emot läkaren säger man ju att rättspsykiatrin är en bluff liksom
Citera
2017-02-26, 00:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
jo men tänkte att rätten alltid går på läkarens linje. Om man inte gör det vad för skäl anger man då? Jag menar, läkaren är ju experten. Genom att gå emot läkaren säger man ju att rättspsykiatrin är en bluff liksom

Svårt att svara på i det specifika fallet, men kamnarrätten gör en helhetsbedömning där läkarens utlåtande bara är en del i det hela. Rättspykiatrin är inte bara en läkare, så att hela rättspykiatrin blir till en bluff av detta, är en felaktig slutsats.
Citera
2017-02-26, 00:45
Medlem
SoTireds avatar
Namnbytet går till historien.
Namnet DRABBAD verkar ha tillkommit i raseri.

https://z.cdn-expressen.se/images/c4...n/original.jpg
Citera
2017-02-26, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired

Han kanske skulle studera lite när han ändå är intagen
Citera
2017-02-26, 10:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired

Det där brevet ligger inte direkt i gagn för att denna Drabbad ska få utökade permissioner. Han verkar inte bara vara extremt labil, utan även extremt korkad. Hans nya efternamn är ju dessutom ett fruktansvärt hån mot alla målsägande som egentligen är de drabbade..
Citera
2017-02-28, 01:47
Medlem
Om den Färdigbehandlade ID omskrevs det på tråden för över två månader sedan (23 december).
Källan då var domen i förvaltningsrätten tre dagar före, 20 dec.
Även en del här och här.

och där nämnde jag även förutom namnbytet (efternamnet) en av åklagaren tillförd utredning i vilken det framgick att ID för en tid sedan agerat mycket olämpligt och uppvisat ett hotfullt beteende mot en handläggare på Patent- och registreringsverket. (Åklagarens yttrande om det i målet är från 5 december.)
Berättade även om att ID, enligt handlingar i målet, bedömts som färdigbehandlad. Något som både chöl S Andersson och sakkunnigläkaren C Bihoi tog upp i förvaltningsrätten i samband med att de båda tillstyrkte permission för ID.

Bättre sent än aldrig så vaknade pressen och den här Flashbacktråden - som man inte direkt kan anklaga för att vara på tårna - till sedan, långt senare, intressant faktum:

BT 20 feb, i denna tråd.

EXP 20 feb, om det i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Okunnighet att skriva så. Förvaltningsrätten och kammarrätten tar hänsyn till vad både chefsöverläkare (Karsuddens i detta fall) och sakkunnigläkare anför i mål.

Citat:
Ursprungligen postat av DogShitEater
Han verkar ju uppenbart rätt likgiltig till sin handling och att ha ihjäl någon.
ID är inte likgiltig, du har fel. Det framgår av handlingar i ID:s mål både generellt under Karsuddentiden och under senare tid. Karsuddens chefsöverläkare (S Andersson) skulle aldrig börjat beskriva ID som färdigbehandlad, på det sätt hon gjort och beskrivit för förvaltningsrätten sedan 2016, om ID skulle vara likgiltig.
Senast redigerad av nexaty 2017-02-28 kl. 02:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in