2010-11-17, 14:33
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Bröst?
Hur vet vi det?

Är bröst och könsdelar inblandade så blir det här ännu mer speciellt, om vi säger så.

Jag citerade ett inlägg som handlade om Kannibal-Lennart Persson och hur man komma fram till att en person verkligen har ätit människokött, som verkar vara fallet vad gäller Helles GM om man nu ska gå efter media.

Vet inte mer om Helles fall än det som framkommit hittills.
Senast redigerad av wonderland 2010-11-17 kl. 14:35.
Citera
2010-11-17, 15:18
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
"Min son måste ha fått en psykos. Han har aldrig varit fysiskt våldsam mot oss anhöriga, säger 32-åringens förtvivlade mamma."
(http://gt.expressen.se/nyheter/1.2215062/32-aringens-mamma-maste-fatt-black-out)

Antar att stryptag på sitt barns mor (med resultatet besöksförbud) inte ingår i "fysiskt våldsam mot anhöriga"

hon kanske menar oss anhöriga som i mamma, pappa, syskon osv.. ex-tjejen är från en annan familj
Citera
2010-11-17, 15:20
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Så att offren lider för att lögner sprids på internet är alltså någonting positivt? Om du sitter och hittar på någonting om Mamman så gör du alltså världen en tjänst?

Ibland undrar man.

Vad är det "man" undrar över??
Citera
2010-11-17, 15:21
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Ja men han hade skurit delar av offrets bröst. Om nu inte dessa bitar hittas så är det väl stor risk att han faktiskt ätit upp dom? Eller att de hittar bitmärken i delarna. Klarar man av att käka kött så känns ju drickandet av blod väldigt milt, behöver ju inte vara påhitt bara för att det inte kan bevisas. Eller har jag missat något i det fallet?

Vad gäller mammans uttalande om GM i Helles fall så blir det ju väldigt lätt vinklat från en mors sida. Hon verkar glömma av att han faktiskt visat våld mot sin förra flickvän.
Men visst kan det varit så att Helle inte velat släppa honom om han nu försökt göra slut
.

såhär säger hans ex i rätten om det
"I maj 2006 dömdes han för att ha hotat och tagit strupgrepp på sin dotters mamma. Under en kväll med kortspel och öl tappade mannen plötsligt besinningen och tryckte upp kvinnan mot en vägg. Efteråt mindes han ingenting. Trots händelsen förklarade kvinnan att hon hade fullt förtroende för mannen som pappa.
- Han är i grund och botten en snäll människa, förklarade hon för rätten"

jag vet inte, men jag tror på den här killen. ringer man själv till polisen och erkänner allt så gör det att jag tror på honom i övrigt också
Citera
2010-11-17, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doejane

jag vet inte, men jag tror på den här killen. ringer man själv till polisen och erkänner allt så gör det att jag tror på honom i övrigt också
Du skulle bli förvånad över vad som erkänns direkt hör jag. Säger inte någonting om någonting annat än möjligen att GM är trött och känner att det är kört.

Citat:
Ursprungligen postat av LifeCraft
Yes tragiskt!

jag tror hans "Ex och Mamma" vet bäst vem han är..

Mammor tror att de vet, men gör det inte. Fd partners hade aldrig varit partners om de inte sett något de drogs till. Betänk också att även dömda sexualsadister får nya partners "-Men mig älskar han, jag förstår honom och jag kan hjälpa honom, ingen har älskat honom på riktigt förut". Som närstående silar man rätt hårt för att hålla den bild man vill så intakt som möjligt. Viss skepsis alltså vad gäller närståendes utsagor.

Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Jag citerade ett inlägg som handlade om Kannibal-Lennart Persson och hur man komma fram till att en person verkligen har ätit människokött, som verkar vara fallet vad gäller Helles GM om man nu ska gå efter media.

Vet inte mer om Helles fall än det som framkommit hittills.
Inlägget såg faktiskt ut som du visste att denna GM gjort så. Men ok, då vet vi alltså inte det ännu, som jag trodde (blir inte förvånad om det visar sig varit så).
Citera
2010-11-17, 17:12
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
såhär säger hans ex i rätten om det
"I maj 2006 dömdes han för att ha hotat och tagit strupgrepp på sin dotters mamma. Under en kväll med kortspel och öl tappade mannen plötsligt besinningen och tryckte upp kvinnan mot en vägg. Efteråt mindes han ingenting. Trots händelsen förklarade kvinnan att hon hade fullt förtroende för mannen som pappa.
- Han är i grund och botten en snäll människa, förklarade hon för rätten"

Mamman till hans barn biträdde inte åtalet - rätten konstaterar, som tidigare skrivits, att de finner att kvinnan tonar ner händelsen. Mannen dömdes ändå utifrån ett vittne.

Kort sagt försvarade hon sitt barns far vid tidpunkten. Kvinnan ville inte ha något skadestånd heller. IJ fick besöksförbud efter strupgreppet.
Citera
2010-11-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Mamman till hans barn biträdde inte åtalet - rätten konstaterar, som tidigare skrivits, att de finner att kvinnan tonar ner händelsen. Mannen dömdes ändå utifrån ett vittne.

Kort sagt försvarade hon sitt barns far vid tidpunkten. Kvinnan ville inte ha något skadestånd heller. IJ fick besöksförbud efter strupgreppet.
Inte biträda åtalet som ändå resulterar i besöksförbud är inte helt svårtolkat vad gäller rättens uppfattning av det hela.

Man kan även tänka sig varför man inte biträder ett sånt åtal, rakt på tvärs mot att 'han är så snäll'.
Citera
2010-11-17, 17:28
Medlem
seulements avatar
Har en vän som kör taxi ibland i Skara, och en kväll körde han detta paret. Han sa att det var ett jävla pack bara, högljudda och betedde sig som pack gör - dåligt.
Citera
2010-11-17, 17:58
Medlem
slurpss avatar
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2215062/32-aringens-mamma-maste-fatt-black-out
står under bilden...

Mannen som häktats för mordet på sin flickvän i Skara ska nu genomgå en rättspsykiatrisk utredning. Hans mamma hoppas att sonen bedöms som sjuk. Rättspsykiatrisk vård är hans enda räddning, menar hon

måste fråga va fan hon menar.. jag tycker inte att en sådan person ska "räddas" han ska låsas in och nyckeln ska kastas åt helvette.
Citera
2010-11-17, 18:00
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slurps
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2215062/32-aringens-mamma-maste-fatt-black-out
står under bilden...

Mannen som häktats för mordet på sin flickvän i Skara ska nu genomgå en rättspsykiatrisk utredning. Hans mamma hoppas att sonen bedöms som sjuk. Rättspsykiatrisk vård är hans enda räddning, menar hon

måste fråga va fan hon menar.. jag tycker inte att en sådan person ska "räddas" han ska låsas in och nyckeln ska kastas åt helvette.
räddning att han blir frisk. vafan tror du hon kan mena???
Citera
2010-11-17, 18:04
Medlem
zoksens avatar
Även fast jag kände henne sen tidigare så är jag förbannat nyfiken på vad han gjorde med hene.

Hätningsförhandligen belagd med sekretess eller dylikt ? annars borde man väl kunna få ut papper på häktningen, i den borde det väl stå vad han erkänt att han gjort med henne ?
Citera
2010-11-17, 19:18
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Inte biträda åtalet som ändå resulterar i besöksförbud är inte helt svårtolkat vad gäller rättens uppfattning av det hela.

Det är åklagare som beslutar om besöksförbud. Domstolen är således inte inblandad i den biten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in