Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Okej, jag förstår vad du menar. Kan du möjligen hålla med mig om att samhället stigmatiserar tatueringar i ansiktet vilket får till följd att den tatuerade löper risk att sämre kunna upprätthålla en social "nivå"?
Jag håller en helt normal social nivå, har en bra tjej, ett välbetalt jobb där ja träffar kunder dagarna i ända! Så att detta med att tatueringar är "tabu", den stämpeln finns inte kvar idag. Mest hos de äldre kan man se reaktioner, ja kan av egen erfarenhet säga att mina tatueringar som är "odöljbara" mest har fått positiva reaktioner! Har fått väldigt mkt beröm av att ja vågar se ut som ja vill, att ja inte går efter nått "normalt" ideal som de flesta gör, varför ska ja vara som alla andra? Vill jag ha tatueringar i ansiktet så har jag det! Folk som dömmer andra genom utseende borde ju rannsaka sig själva innan de hoppar på oss som vågar visa vilka vi är! Sen att försöka hitta samband mellan en ond gärning och en tatuering är ju bara patetiskt! Vad jag har läst mig till så är de flesta brott av denna karaktär gjorda av tystlåtna, ensamma män. Inte folk som vill sticka ut med hjälp av kroppsutsmyckningar! För de är därför du skaffar dig en gadd i ansiktet, man vill inte vara som alla andra!