2010-11-12, 19:13
Medlem
Hallå flashback.

I vintras märkte jag att min vikt hade ökat enormt och bestämde mig för att börja träna och äta nyttigt. Sluta med att äta pizza och snabbmat så ofta som jag gjorde och började äta mycket sallad med kyckling och fisk och en del fullkornsprodukter. Gick ner mycket i vikt och relativt snabbt och det kändes bra, men har börjat göra schema för vad jag ska proppa i mig så jag får en bra dag i magen.

Tränar 2-3 dagar i veckan. På träningsschemat blir kondition nån 1mil och sen simning 700m varje dag som jag tränar.
Jag brukar äta 2 stora mål om dagen och 1-2 mellanmål. för lite?

Jag läste någonstans gällande bananer att dom skulle vara onyttiga?

dom innehåller ju endast 1% fett och en massa nyttiga mineraler. Jag förstår ju att om man äter för mycket av något så kan effekten bli negativa.

Min flickvän köpte hem ett berg av frukt och bananer. vad jag förstår är alla frukter nyttiga men att det finns även frukter som tillhör en mindre bra frukt.

lägger sig bananerna sig på magen?

tack på förhand
Citera
2010-11-12, 19:17
Medlem
goin-xxxls avatar
om du vill snacka om dina frukter så går dom fetbort ,ifall du nu tränar i byggarsyfte ?
Citera
2010-11-12, 19:19
Medlem
asså tränar ju inte direkt för att bli biff, utan mer få en schysst kropp där magen inte hänger över byxorna!
Citera
2010-11-12, 19:21
Medlem
bananer innehåller mycket energi (socker) så om du bantar är det kanske inte optimalt
Citera
2010-11-12, 19:22
Medlem
så bättre att skippa bananerna ?
Citera
2010-11-12, 19:26
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outpost
så bättre att skippa bananerna ?

Du har nog inget att bry dej om , så länge du tränar kan du nog trycka i dej lite utav vad du vill.
Nu behöver du ju inte be din flickvän backa in lastbilen med bananer men 1 om dan skadar nog inte.
Citera
2010-11-12, 19:29
Medlem
tryckt i mig 3 idag så blir inga mer idag bränner ca 1800-2000 calorier vid varje träningspass och äter direkt efter en stor middag så det känns riktigt bra.
Citera
2010-11-12, 19:32
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
tryckt i mig 3 idag så blir inga mer idag bränner ca 1800-2000 calorier vid varje träningspass och äter direkt efter en stor middag så det känns riktigt bra.

Det var mkt kalorier det , hur mkt trycker du i dej på ett ungefär omdagen då ? 4500 ?
Citera
2010-11-12, 19:34
Medlem
nej inte så mycket men kanske runt 3000 calorier om dagen
Citera
2010-11-12, 19:36
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
nej inte så mycket men kanske runt 3000 calorier om dagen

Och du oroar dej för att gå upp i vikt ? Be tjejen backa in lastbilen ändå
Citera
2010-11-12, 19:39
Medlem
gjorde sånt test på nån sida där det stod hur mycket kalorier jag egentligen skulle proppa i mig, då låg det runt 2700 kalorier om dagen i bland blir det kanske bara 2000 kalorier beroende på hur hungrig jag är. men försöker hålla nere matintaget men vet att det kan ge negativeffekt.
Citera
2010-11-12, 19:51
Medlem
Mikibus avatar
Nu känner jag att jag måste få försvara bananerna här!
De är nyttiga och du kommer knappast att gå upp i vikt av dem.
Om du nu gör det så skulle iaf jag tro att det berodde på all den andra maten.
Kommer ihåg att jag käka runt 4 bananer/dag förut. Gick ner massor i vikt iaf. Inte för att jag nu ville gå ner, det bara blev så.
Men allt beror ju på vad för mat du vill prioritera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in