2010-11-12, 20:16
Medlem
Orkar ni inte ens byta film åt honom, så är det verkligen skrattretande hur lata man kan få vara, en 2 åring, om han inte är exceptionellt smart så lär det inte hjälpa vad man än gör.

Är man så ung, så tycker jag inte man ska behöva sitta vid en dator så ofta heller, 1 film eller 2 kan väl gå, och de måste man väl som förälder kunna sätta på, sen behöver han få göra nåt annat.
Citera
2010-11-12, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mekaniker
Sluta låt honom kolla så jävla mycket film?

Om ni inte ens orkar springa in och byta så har det gått för långt

Citat:
Ursprungligen postat av faderchristmys
Ord.

Citat:
Ursprungligen postat av Elrandhir
Orkar ni inte ens byta film åt honom, så är det verkligen skrattretande hur lata man kan få vara, en 2 åring, om han inte är exceptionellt smart så lär det inte hjälpa vad man än gör.

Är man så ung, så tycker jag inte man ska behöva sitta vid en dator så ofta heller, 1 film eller 2 kan väl gå, och de måste man väl som förälder kunna sätta på, sen behöver han få göra nåt annat.

Han tittar ju bara typ 5-20 mins på varje film. Han har haft en hel arbetsdag på dagis. Det är inte fel då för honom att sitta 1-2 timmar? Det tycker inte jag.
Citera
2010-11-12, 20:46
Bannlyst
Jag kan inte hitta i win7 hur man ställer om från dubbelklick till enkelklick med musen?
Förresten så är det Vista på tjejens dator och inte win7.
Citera
2010-11-12, 20:54
Medlem
xfiler76s avatar
i win 7: kontrollpanelen>utseende och anpassning>mappalternativ
för övrigt tycker ja som dom andra 1-2 timmars film är för mycket för en tvååring
edit: såg nu det sista. vista borde vara ungefär samma
Citera
2010-11-12, 21:11
Medlem
Tratts avatar
Skaffa en läsplatta så kan han trycka på den filmen han vill se.

Mina systerbarn har spelat Angry Birds o klarat det sen de va 3 så han borde kunna lära sig, nu när de är 4 hittar han appen och andra spel.
Citera
2010-11-12, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xfiler76
i win 7: kontrollpanelen>utseende och anpassning>mappalternativ
för övrigt tycker ja som dom andra 1-2 timmars film är för mycket för en tvååring
edit: såg nu det sista. vista borde vara ungefär samma

Tack som fan! Den luringen hade jag nog inte hittat! Tittade bara på musinställningarna.
Detta kan han nog fixa tror jag. Skitbra.
Ahh. Jag tror inte det är farligt. Han är trött och vill ta det lugnt också.
Citera
2010-11-12, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt

Mina systerbarn har spelat Angry Birds o klarat det sen de va 3 så han borde kunna lära sig, nu när de är 4 hittar han appen och andra spel.

Ja, men en sån är väl inte billig?
Funkar bra med filmer i datorn. (XviD)
Citera
2010-11-12, 21:22
Medlem
Dreijers avatar
Vad i helvete.
Ut och sparka boll med grabben, lek med bilar eller bygg med Duplo istället.
Citera
2010-11-12, 21:32
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
Vad i helvete.
Ut och sparka boll med grabben, lek med bilar eller bygg med Duplo istället.

Grabben har gjort exakt det där hela jävla dagen på dagis. Låt ungen vila nån timme iaf och softa lite med Nalle Phu eller liknande.

Våra kottar har fått kolla på tv från den dagen dom typ föddes. Många barnprogram idag på tex Disney Channel är "utbildande". Lär sig ord, bilder och tom engelska.

Mitt tips är att enbart ha en film tillgänglig per dag för grabben. Vill han inte se den filmen så blir det ingen annan. Det lär dom att uppskatta det lilla dom har och kommer till slut sitta still och titta på hela filmen.
Citera
2010-11-12, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Grabben har gjort exakt det där hela jävla dagen på dagis. Låt ungen vila nån timme iaf och softa lite med Nalle Phu eller liknande.

Våra kottar har fått kolla på tv från den dagen dom typ föddes. Många barnprogram idag på tex Disney Channel är "utbildande". Lär sig ord, bilder och tom engelska.

Mitt tips är att enbart ha en film tillgänglig per dag för grabben. Vill han inte se den filmen så blir det ingen annan. Det lär dom att uppskatta det lilla dom har och kommer till slut sitta still och titta på hela filmen.

Jo, jag tror också det är bra. Bara det inte blir för mycket bara, och det är lätt hänt.
Jag tror det är bra han lär sig sätta på och stänga av filmer, och byta.
Citera
2010-11-13, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt

Min brorsdotter som är 3.5 år hanterar brorsans HTC bättre än morsan, jämt lika kul när hon ska visa nåt på telefonen, det går undan måste jag säga.
Citera
2010-11-13, 08:06
Medlem
Tramp-Popes avatar
Konstigt att ingen nämt att man kan högerklicka och sen "Öppna". Det borde inte vara så svårt att lära grabben, om man, som många andra nämt, lägger mappen på skrivbordet. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in