Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-11-12, 17:43
Medlem
Wizls avatar
Hej

Köpte en billig asus för 3500 med 10" skärm och integrerat Windows 7. Allt funkar perfekt förutom att jag vill byta bakgrundsbild. Men ingenting händer när jag trycker på "Ange som skrivbordsbakrund". Varken på någon bild jag har sparat i datorn eller på internet. Vad bör jag göra?

Tack
Citera
2010-11-12, 17:44
Medlem
Vattenspanns avatar
Högerklicka på skrivbordet och ta det en vägen kanske?
Citera
2010-11-12, 17:48
Medlem
Wazupfbs avatar
Är du inloggad som admin? win7 har ju de jobbiga funktionen att man måste vara inloggad som admin för att göra det mesta.
Citera
2010-11-12, 17:49
Medlem
Wizls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Högerklicka på skrivbordet och ta det en vägen kanske?

funkar ej
Citera
2010-11-12, 17:50
Medlem
Wizls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wazupfb
Är du inloggad som admin? win7 har ju de jobbiga funktionen att man måste vara inloggad som admin för att göra det mesta.

ja jag är inloggad som admin också
Citera
2010-11-12, 17:54
Medlem
Wazupfbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizl
ja jag är inloggad som admin också

Okok, Är bilder skrivskyddad eller liknande? högerklicka på bilden och kolla det. Vart ligger bilden på din dator?
Citera
2010-11-12, 18:00
Medlem
Wizls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wazupfb
Okok, Är bilder skrivskyddad eller liknande? högerklicka på bilden och kolla det. Vart ligger bilden på din dator?

Nej den är inte skrivskyddad, och den ligger på skrivbordet. Har till och med öppnat bilden i andra program och försökt ange den som bakrundsbild, utan resultat.
Citera
2010-11-12, 18:02
Medlem
Harams avatar
Det är ett jävla tillägg som fixar det. På min eee så ligger det i startmenyn under ASUS-> system inställningar. Kolla där
Citera
2010-11-12, 18:14
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizl
Hej

Köpte en billig asus för 3500 med 10" skärm och integrerat Windows 7. Allt funkar perfekt förutom att jag vill byta bakgrundsbild. Men ingenting händer när jag trycker på "Ange som skrivbordsbakrund". Varken på någon bild jag har sparat i datorn eller på internet. Vad bör jag göra?

Tack

Jag gissar på att du har Starter-versionen av Windows 7 och då går det inte att ändra bakgrundsbild, men du kan läsa följande tråd där du kan få hjälp med att ändra bakgrundsbilden:https://www.flashback.org/t1132409
Citera
2010-11-12, 18:14
Medlem
Wizls avatar
[quote=Haram]Det är ett jävla tillägg som fixar det. På min eee så ligger det i startmenyn under ASUS-> system inställningar. Kolla där[/QUOTE

tack, förstår dock inte helt ut vad du menar, kan du eller annan maila lite mer enklare eller bara ta det här? tackar
Citera
2010-11-12, 18:15
Medlem
Wizls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Jag gissar på att du har Starter-versionen av Windows 7 och då går det inte att ändra bakgrundsbild, men du kan läsa följande tråd där du kan få hjälp med att ändra bakgrundsbilden:https://www.flashback.org/t1132409

tackar
Citera
2010-11-12, 18:17
Medlem
Harams avatar
Om du startar "system settings" så kan du välja vart bilderna ska hämtas.

Klicka på "bläddra" och sedan letar du fram bilden du vill ha. Sedan är det ju en fråga om du vill byta bild ibland eller inte. Sedan är det bara att klicka på "spara ändringar"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in