Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-11-12, 12:46
Medlem
Neromechas avatar
Hej på er alla.

Jag har ett problem med MS Paint 32. Brukar gilla att konstruera kartor för spel. När jag skulle förstora en karta fick jag programmet att hänga sig och blev tvungen att avsluta det manuellt (utan att spara bilden). Nu så kan jag inte starta det för att jag "inte har nog med minne på datorn och måste stänga av några program". Även när jag gör det kommer samma vita skärm och felmeddelande upp.

Varför? Vad måste jag göra?
Citera
2010-11-12, 13:18
Bannlyst
Du måste skaffa dig Photoshop. Är konstruerat just för att hantera stora bilder.

Jag förstår om du gillar känslan med MS Paint men jag hade samma problem och jag gick över till PS
Citera
2010-11-12, 13:29
Medlem
Neromechas avatar
Problemet är inte bildernas storlek, utan att jag inte kan starta programmet nu och inte vet om varför jag inte kan starta det. Jag gillar heller inte Photoshop, eftersom det inte är bilder som jag laddar ner som är problemet utan bilder som jag tillverkar, dvs kartor som kanske kan användas i forumrollspel.

Dessutom är Photoshop mycket omständligare i att måla med, i att lägga ut text och färglägga.
Citera
2010-11-12, 13:32
Bannlyst
Aha, då vet jag inte.

Men PS är faktiskt inte så omständigt
Citera
2010-11-12, 13:36
Medlem
Neromechas avatar
Jag fixade det nu. Det var bildinställningen som var problemet.

Loggade in via en gammal, mindre bild och adjusterade bildinställningen så det blev mindre. Då kom jag in.
Citera
2010-11-12, 13:38
Medlem
Celenos avatar
öppna regedit

browsa till HKCU\Software\microsoft\currentversion\applets\pai nt\view och minska BMPHeight och BMPwidth.

Eller sopa hela paint-nyckeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in