2010-11-12, 03:50
Medlem
loveitorhateits avatar
Tjenare Flashback!
Min första tråd så lite förståelse från er sida skulle uppskattas! Om denna tråd ligger fel så får den gärna flyttas till sin rätta plats.

Nu var det så att jag skulle skapa ett acc på www.888.com för att vidga mina Pokerbanor. (Lirat på SvS sedan snart 3-4år sedan)

Iaf så klickar jag in mig på hemsidan och ser att dom har ett kampanjerbjudande där det står följande "GET $8 FOR FREE NO DEPOSIT NEEDED"
Skitbra tänker jag, och det var verkligen det det var.. Skit!

Jag fyller i alla uppgifter och får ett meddelande i min epost där det står att jag måste sätta in $30 för att få mina $8 vilket höjer mitt ena ögonbryn. Så jag tar hjälp av en chatt som jag fann på sidan, till för att hjälpa folk med sign up problem. Då får jag vänta i nästan 30min, sen då jag väl får hjälp så säger dom att vi skickar ett nytt mail. No Problem!
Då jag öppnar det mailet så står det "Enligt våra uppgifter har du redan fått denna bonus. Kontakta support@888poker.com om du har ytterligare frågor."
Så jag klickar på länken och kommer till samma chat som tidigare. Fast behövde bara köa 15min denna gång.

Så här såg min konversation ut..

här är länken med reklamen ---> http://sv.888poker.com/888poker/888poker-do-you-play-different.htm

Får dom göra så här? Är inte detta falsk reklam eller något sådant?
Är inte hela världen men hatar då folk och företag inte håller vad dem lovar. Tänker abs. inte använde mig av dem så länge jag inte får mina $8 (utan att behöva sätta in en deposit). Inte så att jag är snål utan som sagt bara vill ha det jag har blivit lovad!
Aja, om ni har orkat läsa och vill komma med synpunkter/tips så varsågod!
Tack på förhand!
/ Mvh en tjurskallig jävel aka LoveitorHateit
Citera
2010-11-12, 03:57
Bannlyst
Självklart får de göra så. Trodde du att du kan stämma dem eller?

Tycker du det är värt att lägga ner så mycket energi och känslor för en femtilapp?

De misstänker att du har ett konto sedan innan och om du hade läst användarvillkoren du accepterar när du gör kontot så skulle du sett att du går med på att de bestämmer vem som de ska dela ut gratispengar till, det är inte kunderna vilket även en imbecill förstår är fallet, men de är tvungna att skriva det ändå för det finns trots alllt en del imbeciller på våran planet. Den senaste undersökningen visade på närmare 6 %.
Senast redigerad av surreal.this 2010-11-12 kl. 04:01.
Citera
2010-11-12, 04:05
Medlem
loveitorhateits avatar
Nä du, att stämma dem hade jag aldrig några planer på. Ville bara veta vem som hade fel. Jag eller dem.
Tycker dock att dom hade kunnat ge mig det svaret i chatten som jag nu fick av dig i stället.
Tack och Bock!
Citera
2010-11-12, 04:06
Medlem
loveitorhateits avatar
Kanske inte nämnde i texten tydligt nog, att det spelade ingen roll ang. beloppet. Utan jag var förbannad över att dem lovade en sak. Gav en annan.
Citera
2010-11-12, 04:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loveitorhateit
Nä du, att stämma dem hade jag aldrig några planer på. Ville bara veta vem som hade fel. Jag eller dem.
Tycker dock att dom hade kunnat ge mig det svaret i chatten som jag nu fick av dig i stället.
Tack och Bock!
Fel och fel, de ville väl att du skulle sätta in mer pengar och ev. så är chansen större att en förbannad människa gör det än en sansad människa, bara en teori. Juridiskt sett så är det nog en gråzon på internet. Säg den reklam som är korrekt till 100 % utanför internet ens?

Har pratat med livesupporten på partypoker en gång och det var en riktig idiot. Nu för tiden mailar jag bara om det är något, verkar som man kommer till vettigare folk då.

Av 888.com så har jag fått flera bonusar faktiskt, två stycken NoDeposit. Senaste denna du nämnt, funkade fint..
Senast redigerad av surreal.this 2010-11-12 kl. 04:15.
Citera
2010-11-12, 04:14
Medlem
Kämpendahls avatar
Har du någon gång varit registrerad på den sajten? Hur motiverade de att du redan fått bonusen? Finns möjligen någon av dina användaruppgifter i deras databas, t.ex. e-post, kontokortsnummer etc?

Som föregående talare skrev, vad stod det i användaravtalet när du registrerade kontot? I övrigt utgår bolaget från Gibraltar och jag är inte helt uppdaterad på vad lagen i Gibraltar säger om tydlig information vid avtalsbindning.
Citera
2010-11-30, 16:22
Avslutad
Jag reggade mig och fick 8$ utan krav, lägsta utbetalning man kan göra är 20$, så jag spelade upp dem till 20,42 och cashade ut till mitt internationella kontonummer.
Två dagar senare avslogs utbetalningen. Skitsida.
Citera
2010-11-30, 17:07
Medlem
BigBusinesss avatar
Jag fattar inte hur man vågar spela hazardspel på skumma internetsidor. Har ni någon aning om vem som äger sidan, och vart det företaget är registrerat? Ge en anledning till att de inte skulle köra med riggade spel?

Tror fan jag ska starta spelsida...

Härmed får alla 200000kr att spela för hos mig. No strings attached!

Spelet kan börja! Minsta insats är 200000kr. Gissa ett nummer. Rätt nummer vinner!
Citera
2010-11-30, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Jag fattar inte hur man vågar spela hazardspel på skumma internetsidor. Har ni någon aning om vem som äger sidan, och vart det företaget är registrerat? Ge en anledning till att de inte skulle köra med riggade spel?

Spelet kan börja! Minsta insats är 200000kr. Gissa ett nummer. Rätt nummer vinner!

Är poker verkligen hasard?
Citera
2010-11-30, 23:23
Medlem
DioPerdonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness

vad tjänar en sida på att rigga poker? Dom får sina pengar från raken oavsett vem som vinner. Sedan är det en 8 dollar no deposit.... Jag fick d iaf.
Citera
2010-11-30, 23:27
Medlem
TomSellecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Är poker verkligen hasard?

Njae, men riskerna till att det hela är riggat finnst ju. Kan ju vara datorer du spelar mot?
Citera
2010-12-01, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomSelleck
Njae, men riskerna till att det hela är riggat finnst ju. Kan ju vara datorer du spelar mot?

Risken för att det skulle vara riggat är försvinnande liten då detta inte ligger i deras intresse. Företagen som anordnar pokern online vill att folk omsätter så mycket som möjlig eftersom de får x% av omsättningen om och om igen.
Om vi med poker syftar på Texas hold'em/Omaha nolimit eller potlimit så finns det för många variablar för att en dator/bot ska kunna spela optimalt eller ens i närheten av så pass bra som krävs för att man ska kunna tjäna några större pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in