2010-11-23, 19:36
Medlem
Giant Squids avatar
Bra/bttre frn frr,
Jalle Julle o Julius
Televinken ngonstans mitt i Gomorgon Sverige som man fick genomlida.
Drutten o Gena
Staffan & Bengt
Kroppen
Hajk
Zvampen
TV-piraterna, flummigt vrre
Sommarmornar o speciella Julmornar.

Jag tycker man saknar i dagens SVTB en typ Bjrnefigur som fanns frr. Rtt mycket handdockor nufrtiden och animerat, borde finnas ngra skna nordiska producerade barnprogram, men det r rtt s tunt tycker jag, med nuvarande Bollibompa.
Citera
2010-11-23, 19:41
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Tar emot att sga det, men fan va jag tyckte om Sailor moon nr jag var liten... haha
Citera
2010-11-23, 20:18
Medlem
Roundcubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Tar emot att sga det, men fan va jag tyckte om Sailor moon nr jag var liten... haha

Du var inte ensam!

Jag hller med om listan som Ts la fram! Vilka minnen!
Jag tittade mkt p Ducktales, och naturligtvis vr allas egen bjrne
Citera
2010-11-23, 20:27
Medlem
Ntrusts avatar
Ahh 90talets barnprogram gde. Ingen som nmnt Biker Mice
Citera
2010-11-23, 22:31
Medlem
Krogarns avatar
Bara jag som diggade Mumindalen som fan?
Citera
2010-11-23, 22:50
Medlem
ROFLCHOPTERs avatar
Ingen som nmnt Scooby Doo n. Det var/r en fruktansvrt bra serie.
Citera
2010-11-24, 00:07
Medlem
noobsters avatar
thundercats ngon?
http://www.youtube.com/watch?v=2Qd_IsxgAf8

var absolut det bsta som fanns nr man var liten, ska ha alla avsnitt inspelade ngonstans p vhs hr hemma.
dags att leta upp det
Citera
2010-11-24, 19:30
Medlem
Ntrusts avatar
Ngon som minns namnet p en japansk serie tror jag , Ett gng som r i rymden det fanns typ en prinsessa med i serien ocks, Namn p den serien tack
Citera
2010-11-24, 20:22
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ntrust
Ngon som minns namnet p en japansk serie tror jag , Ett gng som r i rymden det fanns typ en prinsessa med i serien ocks, Namn p den serien tack

Starzinger?
Citera
2010-11-24, 22:09
Medlem
Ntrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Starzinger?

Yes tack s mycket
Citera
2010-11-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ntrust
Ahh 90talets barnprogram gde. Ingen som nmnt Biker Mice

Rs till av nostalgi nr jag lste det. Minns att jag och lillebror alltid satt p golvet framfr tvn och tittade p det. Jag hade tillomed en leksaksmotorcykel med gubbe till ifrn den serien.

Edit: Skrotnisse minns jag ochs bra, vet iofs inte nr det r "inspelat", mjligen att det var repriser som gick d. tyckte serien var lite smlskig, speciellt Polisen.

"EN FARTDRE I RULLSTOL!!! Jag repeterar, EN FARTDRE I RULLSTOL!!!" Dom orden kommer jag fan aldrig att glmma.
Senast redigerad av SaiGOon 2010-11-24 kl. 23:57.
Citera
2010-11-25, 00:08
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Imagination died in the 90s.

Nog fr att det r med en ordentlig skopa nostalgi som man vurmar och haussar 80-talets tecknade PSA serier (fr det r ytterst f som ldrats med stolthet) personligen tycker jag 80-talet dr serierna skapades fr att slja leksaker r den tidslder som bjudit p i srklass mest fantasi.

Vilket r konstigt eftersom man tycker att konceptet tvrtom borde vara det som ger mest fria hnder, och trots detta s knns dagens tecknade serier gra och trista i jmfrelse med det enormt frgglada 80-talet.

Dock visade man med nyproduktionen av He-man frn 2002 att det gr att gra tecknade serier som hller vldigt hg klass (nyproduktionen sopar banan med 80-tals versionen)

http://www.youtube.com/watch?v=MnNJtB-eDyE

Luftens Hjltar har ju ldrats med vrdighet, tror faktiskt jag skall ka hem till frldrarna och leta fram vhs:erna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in