2013-04-07, 14:17
Medlem
Idioten456s avatar
Vad hände med alla teckande program?

Vad hände med alla tecknade program? Dom gå ju aldrig på tv, så som He-man transformers sonic power rangers darkwing duck pokémon osv. Vad har barn för tecknade serier idag. Och vad hände med alla dom här, går dom fortfarande på tv eller är alla bra tecknadeserier borta.
Citera
2013-04-07, 14:23
Medlem
Datseyks avatar
Är mer amerikanska tonårsserier idag av vad jag har märkt. Håller tecknat på att dö ut? Är väl typ Svambob Fyrkant kvar...
Citera
2013-04-07, 14:26
Medlem
Lubrixs avatar
Hahah, har faktiskt tänkt på samma sak! Inte för att jag brukar kolla på barnprogram, men alla som man har sett nuförtiden är jävligt dålig och väldigt barnsliga. Förut var det mera klass på barnpogromen och mycket bättre handling.
Citera
2013-04-07, 14:39
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Hahah, har faktiskt tänkt på samma sak! Inte för att jag brukar kolla på barnprogram, men alla som man har sett nuförtiden är jävligt dålig och väldigt barnsliga. Förut var det mera klass på barnpogromen och mycket bättre handling.

NEJ! det stämmer inte att det var bättre handling förr.
Är det något som förbättrats så är det historieberättandet, även i barnprogrammen.
Klassen på barnprogrammen är en helt annan sak, det kanske (inte) går att jämföra med "5 Myror"

//Crimson
Citera
2013-04-07, 15:12
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
NEJ! det stämmer inte att det var bättre handling förr.
Är det något som förbättrats så är det historieberättandet, även i barnprogrammen.
Klassen på barnprogrammen är en helt annan sak, det kanske (inte) går att jämföra med "5 Myror"

//Crimson

Nä, vad man kan säga är att det var mer action i barnprogrammen förr. Idag är de mjäkiga, silkeslena historier som inte gör en fluga förnär.

Tydligast är det på SVT. Förr visade de mer än gärna Shmoo, Scooby Doo.... idag visar de teletubbies och Charlie & Lola....

Det görs fortfarande bra barnprogram, DC har ju haft långa serier med Young Justice och Batman, och snart kommer Axe Cop som tecknad serie! http://www.youtube.com/watch?v=3Oojl_D3qEw

Det är bara det att de inte köps in längre, annat än möjligtvis till betalkanaler.
Citera
2013-04-07, 22:18
Medlem
Vad går på Cartoon Network nuförtiden?
Citera
2013-05-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daddyshome
Vad går på Cartoon Network nuförtiden?
BUMP
Cartoon Network är riktigt uselt nuförtiden, jag är iofs född på 90 talet men jag känner ändå igen många av serierna ni drar upp och även några till som är mycket bättre än dagens skit. Kollar då och då på Disney channel och Nickelodeon men det är 80% skit.
Citera
2013-05-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canada-Goose
BUMP
Cartoon Network är riktigt uselt nuförtiden, jag är iofs född på 90 talet men jag känner ändå igen många av serierna ni drar upp och även några till som är mycket bättre än dagens skit. Kollar då och då på Disney channel och Nickelodeon men det är 80% skit.

Dexters Laboratorium, Johnny Bravo, Kurage den hariga hunden, Ko & Kyckling, Scooby Doo, Tom & Jerry, Powepuffpinglorna och alla andra gick när jag växte upp. Riktigt mysig uppväxt...
Citera
2013-09-23, 14:42
Medlem
Stravinskos avatar
Det som är kasst med dagens barnprogram är att alla program handlar om någon/några vill bli superidoler. Dagens filmer har alltid samma koncept alltså..
Citera
2013-09-23, 17:05
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stravinsko
Det som är kasst med dagens barnprogram är att alla program handlar om någon/några vill bli superidoler. Dagens filmer har alltid samma koncept alltså..

Det du säger stämmer inte.

Folk har så jävla dålig koll.
Kolla igenom alla barnkanaler som finns idag. Finns exakt samma som vi växte upp med - men även annat.

Aldrig någonsin har utbudet varit så bra som idag.
Citera
2013-09-23, 19:32
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daddyshome
Dexters Laboratorium, Johnny Bravo, Kurage den hariga hunden, Ko & Kyckling, Scooby Doo, Tom & Jerry, Powepuffpinglorna och alla andra gick när jag växte upp. Riktigt mysig uppväxt...

Du glömmde Ed, Edd och Eddy ju
Citera
2013-10-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Du glömmde Ed, Edd och Eddy ju
Ja, det kollade man en hel del på. Kommer aldrig att glömma bort "plankan".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in