Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-11, 21:46
Medlem
NikkiNajns avatar
Har precis ansökt om ett master card på swedbanks hemsida. Har dock en betalningsanmärkning på 321kr som är betald men har jag en chans att få kreditkortet trots det?
Har för lite drygt 3 år sen ägt ett liknande kreditkort från swedbank och slarvat med betalningarna (inkasso) men allt betalades rätt kvickt. Har fast anställning och årsinkomst på över 200k. Vad är chansen att det går igenom?
Citera
2010-11-13, 21:19
Medlem
Man vet aldrig, jag fick kredit på 10000 och då har jag ingen inkiomst alls förutom stidoebidrag på 1050kr
Citera
2010-11-14, 01:13
Bannlyst
Som föregående talare sa, man vet aldrig. Jag har haft en inkomst på närmare 250 000 per år, men just nu studerar jag på heltid och arbetar bara extra. Min inkomst är drygt 100 000 per år, men den fasta garanterade inkomsten (som är ett grundkrav för MasterCard) är lika med noll.

Ändå fick jag ett mastercard med en kredit om 15 000. Denna har jag enbart i byrålådan som en säkerhet om t.ex kyl eller spis skulle gå sönder (bor i BR). Ett helt räntefritt lån i 3 månader utan några som helst komplikationer, papper, formaila, konstiga frågor eller ansökningshandlingar. Tycker det är skitbra att ha, praktiskt och smidigt.

Jag gick helt enkelt till banken, lite extra finklädd och snackade med banketjänstemannen angående att jag har fast inkomst osv. Hade med mig mina gamla anställningsavtal som säkerhet, dessa kollade han dock inte ens på. Det hela tog max 5 minuter.

TS, i ditt fall kan det dock bli knepigare. En UC gör de alltid, det kommer man inte ifrån. Du skulle nog kunna lyckas få ett MasterCrd, men jag tycker du ska undvika det. För din egen skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in