Tjenare..
Har kommit i kontakt med Asbest i somras på mitt arbete i en lokal där jag drog väldigt mycket rör och hade min lilla verkstad, i ena ändan av rummet, nära in/utgången så var golvet rivet lite och innehåller Asbest, passerade den var dag i 5-7 veckor kanske, och var där och pilla någon gång för att se närmare
Så förra veckan fick jag reda på att det var Asbest utav skyddsombudsmannen och jag har ju trots allt rört det med händerna utan att ha tvättat även andats in en stor mängd antar jag, så är lite orolig ifall jag kommer få Asbestrelaterade lungsjukdom i framtiden, har läst lite här och där att man påverkas hela tiden väldigt lite men om 6-10 år lär det vara mycket värre, såklart är jag lite orolig och undrar ifall jag bör uppsöka en doktor som får ta en titt på lungorna eller om det krävs en mycket större mängd utav det, har sett en gubbe som har fula ärr på sidorna utav bröstkorgen för att han blev tvungen att operera sig för att han hade blivit utsatt för Asbest, ser hemskt ut!
Edit : Visste inte riktigt vart den skulle postas, men det handlar ju om min hälsa..