Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-11, 20:22
Medlem
Swilles avatar
Mac OS X kan inte installeras på den här datorn.

Du hittar systemkrav för Mac OS X i dokumentet "läs innan du installerar" på Mac PS X-installationsskivan.

Detta får jag fram när jag försöker installera leopard på en macbook, leopard är det som är installerat på den också.. Jag formaterade om den och kan nu inte installera om datorn, så jag har ingen tillgång till datorn.. Finns det något sätt att lösa det på?
Citera
2010-11-12, 14:39
Medlem
Swilles avatar
Ingen som vet något?
Citera
2010-11-12, 14:41
Moderator
Rassas avatar
Använder du skivan som följde med datorn? Det låter som att du försöker installera med en Leopard-skiva som hör till en annan modell.
Citera
2010-11-12, 14:47
Medlem
Swilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Använder du skivan som följde med datorn? Det låter som att du försöker installera med en Leopard-skiva som hör till en annan modell.

Jag använder en leopard skiva som jag lånat av en kompis, det är på en bränd skiva.. Hur vet man till vilken modell denna ska funka till då?? Har även formaterat om ett par mac datorer med denna skiva utan problem..
Citera
2010-11-12, 15:03
Moderator
Rassas avatar
Att installera från en skiva som är specifik till en annan modell går inte. Du får fixa fram skivan som hör till din dator. Eller varför inte köpa Snow Leopard, kostar ju bara 350 kr eller så.
Citera
2010-11-12, 15:16
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swille
Jag använder en leopard skiva som jag lånat av en kompis, det är på en bränd skiva.. Hur vet man till vilken modell denna ska funka till då?? Har även formaterat om ett par mac datorer med denna skiva utan problem..

Lösningen är att använda skivan som kom med datorn, köpa en Retail version alternativt ladda ner en retail version.
Citera
2010-11-12, 15:38
Medlem
Swilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Lösningen är att använda skivan som kom med datorn, köpa en Retail version alternativt ladda ner en retail version.

Får väll lösa det på något sätt... Men hur kommer det sig att de flesta andra datorer klarar av att formatera utan att behöva få upp det där felmeddelandet?
Citera
2010-11-12, 16:09
Medlem
ei96byods avatar
Kan också vara så att skivan du försöker installera med skapades innan datorn du nu försöker formatera tillverkades. Det är i så fall en för gammal version av skivan, och du måste försöka få tag på en nyare version.

Har du tappat bort originalskivan som följde med datorn?
Citera
2010-11-12, 16:16
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swille
Får väll lösa det på något sätt... Men hur kommer det sig att de flesta andra datorer klarar av att formatera utan att behöva få upp det där felmeddelandet?

Formatera disken är en sak, installera operativsystemet är en annan sak. Formatera kan man göra utan att börja installera nånting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in