• 3
  • 4
2011-01-11, 17:01
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Betsafe har jag inte behövit skicka in leg till, inte asteria heller. Annars är det många som vill se ID, unibet frågade efter kanske mitt 6e uttag då jag tog ut en något större summa. Beror alltså lite på, men har kasst minne just nu. Fast vad menar du med problem, det är ju bara att ta kort på skiten och slänga iväg i ett mail? Purplelounge vill också se ID kom jag på.
Gäller inte nu, enligt supporten på Betsafe kommer alla som har konto att krävas på detta förr eller senare.

Citat:
En ID handling är för att du ska kunna visa att du är du något som man visar upp och kassörska eller annan person får titta på, dock inte avsedd att avbildas och lagras.

Om dom tar en kopia (något som jag aldrig låter någon göra) så har dom antagligen din hemadress redan och ett perfekt underlag till en förfalskning.

Nästa stopp är din brevlåda hemma och hämta kontoutdraget i slutet av månaden, sedan är det bara att besöka banken.

När lönekontot är tomt och polisen sedan ringer och säger att uttaget gjordes med uttagsblankett och uppvisande av en giltig id-handling och hur kan det komma sig, ska du då börja mumla om att du kopierat upp din ID-handling och skickat iväg kopia på den till Malta och gud vet var annars!?!?!?
Jag har jobbat med en del säkerhetsfrågor i mitt liv och jag tror nog polisen skulle skratta sig harmynta.

Ingen har någon som helst koll på vad som händer med dessa bilder och hur dessa hanteras och vilken säkerhet som omgärdar detta. (om någon)

Jag skulle inte ens tro det är lagligt för dom att begära en kopia på din id-handling, men sådant har inte hindrat folk från att försöka detta förr.

Har ni råkat ut för plundring av lönekontot på detta sätt glöm inte att berätta till vilka ni skickat kopior på era id-handlingar till, kan vara ursprunget till brottet.

Spelade nu för första gången i mitt liv på ett spelbolag - Betsafe, fick en bonus på 1000 och hade man vetat vad den 1000 lappen innebar så skulle man ha struntat i den mitt andra misstag, första misstaget? Att välja Betsafe.
För om man tog emot dessa 1000 så innebar det att man måste omsätta den 10!!! Gånger innan något uttag alls kunde göras, dvs fet chans att tappa både den och ”lite till” men realist som man är så förstår man att det inte är meningen att du ska vinna dock kom det som en överraskning att dom stackat oddsen så pass mot en.

Mot alla odds så gick det vägen men då visar det sig att man inte kan ta ut pengarna utan att skicka ned kopia av exempelvis körkortet och dessutom på det kontokort som redan var använt och accepterat tidigare och som inte! skulle användas vid uttaget.

Lite upprörd så pratade jag med supporten på Betsafe idag och förklarade problematiken med detta men i andra sidan luren fanns endast ett tjurskalligt bemötande och ett upprepande som en gammal raspig LP av deras ”behov” av min ID-handling, något som ingen slapp enligt honom, så förr eller senare kommer alltid kravet vilket kan vara bra att veta för er som inte råkat ut för detta ännu.

Frågade också givetvis efter något ställe i Sverige att fysiskt besöka för att göra uttag och använda sin legitimation som avsett dvs. visa upp den istället som det ska gå till istället för lämna bort duplicera och lagra men det finns inget ställe i Sverige, så just nu känns pengarna rätt långt borta för någon elektronisk kopia på min legitimation får dom inte.

Känner mig rätt botad från spelbolagen just nu, och om det blir något mer dobbel i framtiden så blir det via Svenska Spel.

Exempel på vad jag skriver om ovan,
Polisen vill ha hjälp att stoppa brottsvåg,
https://www.flashback.org/editpost.p...ost&p=28153385

..............Personer som får sina identiteter stulna har blivit ett allt vanligare brott i Sverige. Enligt utredaren Jörgen Bengtsson vid Malmöpolisen rör det sig ofta om kriminella ligor som tillverkar falska körkort och andra id-handlingar som sedan används för att teckna dyra mobilabonnemang, SMS-lån och köpa varor..........mera
Senast redigerad av arne99 2011-01-11 kl. 17:46.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in