Fick nyligen min skoldator och bestämde mig för att installera Windows 7 på den.
Har nu för tillfälet två OS på datorn, ett OS som skolan installerade med XP, och mitt Windows 7.
Jag har dock stött på ett problem, jag kommer inte åt skolnätet på Mitt OS, när jag försöker ansluta till ELEV nätverket på mitt Windows 7 måste jag skriva in användarnamn och något lösenord. Har dock inte dessa uppgifter.
Kan jag på något sätt ansluta till skolnätet på mitt andra OS eller måste jag vara inloggad på orginalet?
fråga din lärare efter användarnamn och lösen. ifall dom inte har gjort så att ditt xp auto loggar internet så borde det vara att du inte har fått användar uppgifterna
Alternativ: hacka så du får användarnamn och lösen
Har du tur kanske er skolas IT-support lägger till din W7-maskin till skolans AD - eller så blir du dator-avstängd för att ha mixtrat med skoldatorns installation.
Har du tur kanske er skolas IT-support lägger till din W7-maskin till skolans AD - eller så blir du dator-avstängd för att ha mixtrat med skoldatorns installation.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!