• 1
  • 2
2010-11-11, 09:39
Medlem
Nu på SVT nyheter så ser man hur Partisekreteraren för FP (Nina Larsson) säger att hon börjat åka flyg istället för tåg till värmland, detta för att tåget blivit försenat någon gång, hon säger också att hon vill att man skall börja åka flyg mer oftare till sina jobb och möten runt om i landet.

http://cdn.stureplan.se/legacy/artic...fe3de3f686.jpg

Vad anser ni andra om detta, det är ju dåligt för miljön och kostar oss skattebetalare om såna som Nina Larsson bestämmer sig att åka flyg för skattebetalarnas pengar istället för att ta tåget som hon skall, enligt henne kan tåget bli lite försenat och för den anledningen är det bättre att ta flyget?
Citera
2010-11-11, 09:42
Medlem
Trollnr1s avatar
hon kan få cyckla? bättre för miljön och hon får bra träning också
Citera
2010-11-11, 09:44
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Vad anser ni andra om detta, det är ju dåligt för miljön och kostar oss skattebetalare om såna som Nina Larsson bestämmer sig att åka flyg för skattebetalarnas pengar istället för att ta tåget som hon skall, enligt henne kan tåget bli lite försenat och för den anledningen är det bättre att ta flyget?

Är det så säkert att flyget är dyrare än tåget då?
Citera
2010-11-11, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Är det så säkert att flyget är dyrare än tåget då?

Förstaklass flyg, sorry att jag inte har länk, tidningarna har inte snappat upp det än. Hon vill dessutom att flyg skall vara mer regel för politiker än tåg. Både för möten och andra evenemang som politiker deltar på inom landet (alltså inte utanför Sverige utan inne i Sverige) vill hon använda flyg oftare.

Jag som trodde att vi var på väg mot ett grönare samhälle? Vad var det al gore sade? Har man glömt bort det han sa för ett par år sedan?

Flyg är dyrare än tåg i längden, särskilt då de tar på miljön, sedan vad bensin och elektricitet kostar för att köra ett flyg till karlstad och tillbaka, versus ett tåg är jag inte säker på. Allt jag vet är att flyg förstör miljön förjävla mycket.
Senast redigerad av yttrandefrihet.net 2010-11-11 kl. 09:54.
Citera
2010-11-11, 10:00
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Förstaklass flyg, sorry att jag inte har länk, tidningarna har inte snappat upp det än. Hon vill dessutom att flyg skall vara mer regel för politiker än tåg. Både för möten och andra evenemang som politiker deltar på inom landet (alltså inte utanför Sverige utan inne i Sverige) vill hon använda flyg oftare.

Jag som trodde att vi var på väg mot ett grönare samhälle? Vad var det al gore sade? Har man glömt bort det han sa för ett par år sedan?

Flyg är dyrare än tåg i längden, särskilt då de tar på miljön, sedan vad bensin och elektricitet kostar för att köra ett flyg till karlstad och tillbaka, versus ett tåg är jag inte säker på. Allt jag vet är att flyg förstör miljön förjävla mycket.

Oavsett eventuell miljöpåverkan så är det ju ganska viktigt att våra politiker kan komma i tid till möten och dylikt, SJ är ju dokumenterat usla på att hålla tidtabellen.
Citera
2010-11-11, 10:04
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Oavsett eventuell miljöpåverkan så är det ju ganska viktigt att våra politiker kan komma i tid till möten och dylikt
Är det?
Citera
2010-11-11, 10:09
Medlem
Citat:
Oavsett eventuell miljöpåverkan så är det ju ganska viktigt att våra politiker kan komma i tid till möten och dylikt, SJ är ju dokumenterat usla på att hålla tidtabellen.

Det är viktigare än miljön? Även fast man ringer ordföranden och säger jag är 10 minuter försenad?

Politiker snackar ju bara skit hela dagarna, det märker man om man kollat dessa program som visar hur det ser ut i riksdagshuset där dom lägger fram sina förslag och drar föreläsningar, ser inte det farliga om en individ kommer några minuter försenat.
Citera
2010-11-11, 10:10
Medlem
Jrgens avatar
Hur påverkar flyg egentligen miljön? Är det koldioxiden som är det farliga eller?
Citera
2010-11-11, 10:16
Medlem
Citat:
Du är alltså för en Ruwaida-politik, de ska minsann kunna komma i tid, när sen du ska tjäna ihop till deras lön ska du svettas eller frysa, trängas, betala svindyrt vs komforten etc.
Jag har lite svårt att se behovet av möten ÖHT. Troligen går världen fett bakåt nu, man vill inte bli avlyssnad och övervakad så man börjar byta till guld och silver och möts im persona.
Citera
2010-11-11, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Hur påverkar flyg egentligen miljön? Är det koldioxiden som är det farliga eller?
Det var ett tag sen, men co2 är visserligen en del i det hela men de släpper ut en hel del annat på ett väldigt känsligt ställe och obalanser skapas.
Citera
2010-11-11, 10:21
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Det var ett tag sen, men co2 är visserligen en del i det hela men de släpper ut en hel del annat på ett väldigt känsligt ställe och obalanser skapas.
Låter otäckt.
Citera
2010-11-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Låter otäckt.

Sluta trolla, din jävla fjant.

Den viktigaste poängen är att flyg förstör miljön mer än vad tåg gör, hon har ingen rätt att ta flyget.
Senast redigerad av yttrandefrihet.net 2010-11-11 kl. 10:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in