Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-11-11, 02:41
Medlem
Natural-Highs avatar
Hallå!
Jag har nyligen tagit ett stort steg.
Efter alla år av krångel med billiga acer-datorer m.m införskaffade jag en fin macbook pro..Supernöjd!

Självklart medförde detta massa nya program att testa hit och dit. Allt är ju nytt.
Ett program som jag väldigt flitigt använde i mina pc-datorer var CCleaner. Som rensade skit på datorn, kunde avinstallera program. m.m

Finns det något liknande program för Mac? Läste nåt forum att ett program såkallat Onyx skulle vara en bra motsvarighet. Men icke! Allt var krångel från början till slut. Gillade inte alls programmet och funktionerna var verkligen inte detsamma!

Vet någon möjligtvis ett bättre alternativ?

Tack på förhand/ NaturalHigh
Citera
2010-11-11, 02:54
Medlem
Nus avatar
Clean my Mac
App cleaner

Du finner säkert mer svar i denna tråden;
https://www.flashback.org/t560358
Citera
2010-11-11, 04:04
Medlem
Snöjs avatar
Bara för att tillägga en sak, så behöver du inte alls städa i OS X lika mycket som i Windows. Du behöver egentligen inte städa alls om du inte vill, så mycket skräp som samlas i Windows är inte ens i närheten av det i OS X.
Citera
2010-11-11, 04:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Bara för att tillägga en sak, så behöver du inte alls städa i OS X lika mycket som i Windows. Du behöver egentligen inte städa alls om du inte vill, så mycket skräp som samlas i Windows är inte ens i närheten av det i OS X.

Haha nu var det lite fel va?

Och till ts, precis som någon annan sa, appcleaner! Det programmet använder jag! Väldigt enkelt och snabbt!
Citera
2010-11-11, 11:46
Medlem
cleanmymac (clean my mac) tycker jag är det absolut bästa "rensningsprogrammet" till mac. det kostar, men finns att laddas ner som torrent. den tar även bort filer som är associerade till program. ibland klarar inte appcleaner av att radera samtliga filer, kan hända att de missar några enstaka.
Citera
2010-11-11, 15:39
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Haha nu var det lite fel va?

Och till ts, precis som någon annan sa, appcleaner! Det programmet använder jag! Väldigt enkelt och snabbt!
Haha vad fan, så går det när klockan blivit för mycket . Jag menade förstås att det blir väldigt mycket skräp i Windows, och relativt lite i OS X!

Själv använder jag CleanMyMac (man måste betala för det, men vill man inte det så finns det att hitta gratis - som med allt annat). Fungerar riktigt bra. Det både städar, tar bort språkfiler du inte behöver ifrån alla program, den känner av när du kastar ett program i papperskorgen och frågar om du vill ta bort tillhörande filer, etc. etc. Själva programmet är även väldigt lätt att förstå, och ganska snyggt också.
Citera
2010-11-11, 15:43
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Clean my Mac, lite småjobbigt program enligt mig, men sjukt bra och effektivt.
Citera
2011-03-26, 11:38
Medlem
hEikis avatar
Clean my mac eller App cleaner alltså.
Frågan är då, skriver programmet över grejerna den tar bort med "35-pass Gutmann" som Ccleaner gör?
Som gör att det blir svårare att hitta filerna igen. Vilket av programmen är bäst i det syftet?
Citera
2011-03-28, 19:54
Medlem
abouts avatar
Clean my mac säger jag med
men så rekommendrar jag också AppZapper för att avinstallera program.
Inget måste men kan hjälpa dig att hitta lite mappar som har lagt sig lite här och där
Citera
2011-03-28, 20:02
Medlem
raasmuss avatar
CleanMyMac är bättre än AppCleaner på alla plan, enligt mig. Det finns sätt att få tag på kod till "premium"-versionen.
Citera
2011-03-28, 21:18
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av about
Clean my mac säger jag med
men så rekommendrar jag också AppZapper för att avinstallera program.
Inget måste men kan hjälpa dig att hitta lite mappar som har lagt sig lite här och där
CleanMyMac har samma funktion som AppZapper också.
Citera
2012-01-23, 19:49
Medlem
RadioGaGas avatar
CCleaner finns som betaversion nu. http://www.piriform.com/mac/ccleaner
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto