2010-11-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Gäller inte den oss medlemmer bara?

Citat:
Det är inte tillåtet att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer i syfte att utsätta dessa för andras missaktning. Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet.

Jag tolkar det som att det gäller även icke-medlemmar.
2010-11-10, 20:04
Medlem
Dr_Dollars avatar
Att själva länken ligger ute, och direkt länkar till barnporr (förmodar jag iaf)...även det måste väl bara vara nån typ av regelbrott?

Detta har spårat ur för längesen...
2010-11-10, 20:05
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du har rätt, den regeln gäller förstås bara för oss som är medlemmar.
Men ändock - trådar har tidigare tagits bort för att dessa har misskrediterat personer utanför Flashback! Varför särbehandlas denna tråd? Måtte det till en klagan från Aftonbladet eller annan sliskmedia för att tråden skall försvinna i tomma intet?

Oavsett vilket, så anser jag (och uppenbarligen andra) att Flashback ej skall tillåta sådant här förtal utav tredje person, bevis eller ej. Härom har en stämpel anbringats en viss person, dessutom en allvarlig sådan. Skall forumet ägna sig åt sådan verksamhet?

Den biten borde då eventuellt falla under KFK åtminstone om man läser hur det står på regelsidan.

Nu vill jag klargöra att jag inte modererar i forumet som tråden ligger i.

Och egentligen gäller precis som alltid annars, första kontakt med moderator i berört forum.
2010-11-10, 20:16
Medlem
harrings avatar
Jag har troligtvis fel eftersom att denna tråden är kvar men det är väl inte tillåtet att diskutera en moderators beslut(i detta fallet att inte ta bort tråden som diskuteras, iaf inte än)?

Min egna åsikt är att häxjakt som denna skall tas bort från forumet.
2010-11-10, 20:23
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Att själva länken ligger ute, och direkt länkar till barnporr (förmodar jag iaf)...även det måste väl bara vara nån typ av regelbrott?
Ett tidigt inlägg i tråden är en indirekt länk till ren barnporr, även om det ligger en sökningssida mellan.
Varför har inte det åtgärdats? Sådant här skall tas om hand sekundsnabbt!
2010-11-10, 20:25
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ett tidigt inlägg i tråden är en indirekt länk till ren barnporr, även om det ligger en sökningssida mellan.
Varför har inte det åtgärdats? Sådant här skall tas om hand sekundsnabbt!
Lösenord till sidan skall visst finnas i klartext i minst en post med. Utan länken kvittar det men ihop med länken blir det väldigt fel.
2010-11-10, 20:26
Medlem
[Strange Days]s avatar
Har nyss rapporterat ett solklart fall av 1.06 i tråden.
Får hoppas att aktiva moderatorer i forumet vaknar till liv och städar upp fortare än kvickt, då den där tråden är helt urspårad.

EDIT

Om nu inte någon av de nuvarande moderatorerna i forumet är aktiva för tillfället så borde det omgående tillsättas en gästmoderator som åtminstone kan låsa trådhelvetet.
Eller att någon av administratörerna själva går in och sätter hänglås.
För något måste göras.
Senast redigerad av [Strange Days] 2010-11-10 kl. 20:36.
2010-11-10, 20:41
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Har nyss rapporterat ett solklart fall av 1.06 i tråden.
Får hoppas att aktiva moderatorer i forumet vaknar till liv och städar upp fortare än kvickt, då den där tråden är helt urspårad.

EDIT

Om nu inte någon av de nuvarande moderatorerna i forumet är aktiva för tillfället så borde det omgående tillsättas en gästmoderator som åtminstone kan låsa trådhelvetet.
Eller att någon av administratörerna själva går in och sätter hänglås.
För något måste göras.

Det är för jävla trist när sånt här händer.
Folk hängs ut, liv blir totalt söndertrasade...internets baksida.
2010-11-10, 20:45
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Det är för jävla trist när sånt här händer.
Folk hängs ut, liv blir totalt söndertrasade...internets baksida.

Ja, när drevet väl sätter igång så är det jävligt svårt att stoppa det.
Ibland kan det vara positivt med sådana här drev, men just i detta fallet har det verkligen gått för långt.

En av Flashbacks stora värdegrundpelare är ju just att alla användare här ska ha rätt till sin anonymitet.

Sedan vad gäller moderatorernas tillfälliga frånvaro från forumet just när det uppstår sådana här situationer så är det såklart olyckligt.
Men samtidigt så kan man kanske inte klandra dem, då privatlivet alltid bör gå före modererandet.
Det kan liksom inte förväntas att de ska vara online och vakta som hökar 24 timmar om dygnet.

Men oavsett det så bör som sagt något göras illa kvickt.

EDIT

Såg att tråden glädjande nog är borttagen nu.
Senast redigerad av [Strange Days] 2010-11-10 kl. 20:54.
2010-11-10, 20:54
Medlem
Sådärja. Nu försvann tråden.
2010-11-10, 20:55
Medlem
adventure09s avatar
Nu är tråden hängd.
2010-11-10, 20:55
Bannlyst
Kul att tråden bara försvann. Nu vart jag deprimerad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in