2010-11-10, 17:56
Medlem
Hej
Igår kopplade jag in min MBP till en projektor via en VGA-kabel. När jag sedan drog ut den har ja fått en väldigt oskarp bild. Allting känns också väldigt mycket större på skärmen, och det hjälper inte när man zoomar ut. Vad är det som kan vara fel och hur gör jag för att få bilden så den var innan? Snabba och seriösa svar uppskattas väldigt mycket!
Citera
2010-11-10, 17:58
Medlem
willzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBlackMan
Hej
Igår kopplade jag in min MBP till en projektor via en VGA-kabel. När jag sedan drog ut den har ja fått en väldigt oskarp bild. Allting känns också väldigt mycket större på skärmen, och det hjälper inte när man zoomar ut. Vad är det som kan vara fel och hur gör jag för att få bilden så den var innan? Snabba och seriösa svar uppskattas väldigt mycket!

Gå in i bildskärmsinställningar och välj sedan en upplösning som passar dina ögon
Citera
2010-11-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willzor
Gå in i bildskärmsinställningar och välj sedan en upplösning som passar dina ögon

Tack för ett snabbt svar. Hittade det och nu är det bra igen. Får skylla på att jag inte har haft mac så länge! Tråd kan låsas!
Citera
2010-11-10, 18:11
Medlem
willzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBlackMan
Tack för ett snabbt svar. Hittade det och nu är det bra igen. Får skylla på att jag inte har haft mac så länge! Tråd kan låsas!

Jag hade samma problem i början jag började koppla macen till tv/dator/projektor.
För mig har macen nu "sparat" inställningarna för DVI, HDMI, och VGA. Nu ändras det automatiskt beroende på vilken sladd som stoppas i!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in