• 4
  • 5
2010-11-17, 15:27
Medlem
ceterus avatar
Jag tror faktiskt inte att vi kommer uppnå något "evigt" liv. Mycket möjligt att man med hjälp av teknologi kan skapa någon sorts hyperavancerad form av artificiella neuroner som kan fungera i någon artificiell hjärna/dator och på så sätt kanske man kan skapa ett medvetande och sinne eller t.o.m. kopiera vårt egna medvetande placera i denna hjärna.

Sen kan man kanske via farmakologi och medicin komma fram till ett sätt att förhindra oxidationen av våra organ och dylikt och på så vis förlänga livet på diverse sätt. (OBS: detta skrev jag innan jag såg klippet som jag citerar nedan)

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
1. Det medicinska alternativet. Men lyckas framställa ett piller som förhindrar åldrande.
Här är lite inspiration för detta alternativ:

http://www.youtube.com/watch?v=Lqwoo-O_GwM

Ballt, är något jag har tänkt på förut
Senast redigerad av ceteru 2010-11-17 kl. 15:32.
Citera
2010-11-17, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ceteru
hur länge tror du maten räcker, eller allt sötvatten?
lol... hur länge som helst. det skapas ju nytt mat hela tiden. om du äter ett äpple från ett träd så växer det nya äpplen där hela tiden. maten har aldrig tagit slut på jorden. det har alltid funnits i överflöd... feta människor i USA är ett bevis på det. problemet är ofta att vi har för mycket mat, så folk äter för mycket.

Citat:
För övrigt så tror jag inte att månen är ett troligt alternativ till att bo på.
kineserna och många andra var på månen redan 2309 f.Kr.: http://www.bibliotecapleyades.net/luna/esp_luna_10.htm
Citera
2010-11-17, 20:00
Medlem
ceterus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
lol... hur länge som helst. det skapas ju nytt mat hela tiden. om du äter ett äpple från ett träd så växer det nya äpplen där hela tiden. maten har aldrig tagit slut på jorden. det har alltid funnits i överflöd... feta människor i USA är ett bevis på det. problemet är ofta att vi har för mycket mat, så folk äter för mycket.

Argumentationsfel, för att; Om du äter äpplet så tar det slut, men vad gör du när alla äpplena ätits upp? Ett äpple växer ju inte på en sekund, de växer en gång om året. Sötvatten räcker inte heller hur länge som helst, i alla fall inte för att bibehålla en sån stor population.
Du hade hur som helst helt fel då inte ens i närheten av hela mänskligheten får plats på Öland och ännu mindre flera gånger mänskligheten. Vi kommer för övrigt inte heller kunna överleva en sån koncentration av människor eftersom vi inte ens kommer kunna röra på oss och införskaffa mat.

Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
kineserna och många andra var på månen redan 2309 f.Kr.: http://www.bibliotecapleyades.net/luna/esp_luna_10.htm

Tuff länk, den bevisar absolut ingenting? Läser du ens igenom de sidor du länkar?
Citera
2010-11-18, 03:55
Bannlyst
Eller så är det vi tror är ''livet'' egentligen döden. Och livet är egentligen det som börjar när vi ''dör''
Citera
2010-11-18, 04:01
Medlem
flashbocks avatar
Metod tre, vilket är försent för oss som redan fötts.

Modifiera DNA'et. Det finns en snubbe som vann nobelpriset för att han upptäckt vilket genPunkt som försvinner varje gång cellerna kopieras... Till slut när alla våra celler har kopierats x antal gånger kommer nya celler inte att reproduceras längre = död.

Därför kan man kanske skapa evigt liv i framtiden men dessa tekniken som kan reglera DNA'et styrning över allt annat omkring den.

Det är så sjukt att vi vill leva när man kan dö. Fucking religioner gör inte saken bättre... Om ni vill tänka på livet så länkar jag en klipp om universum. Letat men inte hittat... gått igenom hdd'n också... Tittade själv på nya från youtube när jag läste denna tråd.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in